fbpx

Міністерство освіти назвало професії майбутнього

Редакція Чт., 22.10.20 Новини

Саме опанування цих професій має стати пріоритетом згідно зі Стратегією розвитку вищої освіти в Україні на найближчі 10 років.

Ми вже неодноразово писали про те, як змінюється попит на окремі професії під впливом розвитку технологій штучного інтелекту. Тепер в Україні про це заговорили на державному рівні і відобразили у стратегії розвитку вищої освіти, де провідне місце відводять технічним та інженерним спеціальностям. 

Посилаючись на дослідження світових експертів, у МОН зазначають, що розвиток ІТ-технологій та екологічні проблеми у найближчі 5–10 років змінять ландшафт найбільш затребуваних професій: чисті гуманітарні спеціальності відійдуть на другий план, а технічні, інженерні, навпаки, будуть найбільш затребуваними. Водночас значною мірою будуть затребувані фахівці біологічного напрямку, яким теж доведеться опановувати ІТ-навички.


Галузі та професії майбутнього


Як прогнозує МОН, найбільш затребуваними будуть фахівці, які можуть проєктувати, впроваджувати нову техніку і технології з урахуванням викликів майбутнього, а також професії, пов’язані із забезпеченням життя та здоров’я людини: 

  • технології майбутнього: архітектор територій; фахівець з робототехніки; інженер-проєктувальник різного профілю; фахівець з 3Dдруку;  розробник, диспетчер безпілотних апаратів; космогеолог; 
  • ІТ-технології і дані: проєктувальник «розумного середовища», «розумних будівель»; програміст; аналітик даних; фахівець, аналітик з кібербезпеки; розробник технологій блокчейн; розробник віртуальної, доповненої реальності; фахівець з цифрового контенту; цифровий лінгвіст; 
  • екологізація виробництва та життя: екоаналітик у будівництві; фахівець з альтернативної (сонячної, вітрової тощо) енергетики; біоетик; ресайклінг-дизайнер; фахівці з «сіті-фермерства»; 
  • здоров’я людини: біогенетик; біоінженер; біоінформатик; біофармаколог; телехірург, ІТ-лікар; медична сестра; фізіотерапевт; нейропсихолог.

Водночас залишаться актуальними професії, які не можуть бути заміщені автоматизованими системами навіть із використанням штучного інтелекту: ті, що пов’язані із забезпеченням здоров’я, навчанням, наданням індивідуальних послуг, творчістю.

Ознайомитися з повним текстом стратегїі розвитку вищої освіти в Україні на 2021-2031 роки можна за посиланням

Готові вчитися новому просто зараз?

Перегляньте актуальні можливості у нашому розділі «Навчання».

Дивитися

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: