Головне — не заплутатися у тому, надомна у вас робота чи дистанційна. Бо так, різниця є.
Четвертого лютого Верховна Рада ухвалила зміни до закону про працю. Тепер віддалену роботу розділяють на дистанційну та надомну. Розповідаємо, у чому різниця та що ще важливо знати про оновлення в законі.
Не всім дозволено працювати з кав’ярні
Головні відмінності ось у чому:
- У місці роботи. Якщо плануєте працювати дистанційно, то маєте право самостійно обирати, звідки це роботи — з дому, кав’ярні, коворкінгу, тощо. Вам навіть не обов’язково попереджати роботодавця про зміну локацій. Але якщо розумієте, що не можете зовсім відмовитись від візитів до офісу, то це краще одразу оформити в трудовому договорі як поєднання дистанційної роботи зі звичайною, офісною. Надомна робота — це про роботу на фіксованому робочому місці, зазвичай — з дому. Звісно, за бажанням ви можете іноді міняти робочий простір, але про це треба попереджати роботодавця хоча б за 3 дні.
- У поширенні правил трудового розпорядку. На тих, хто працює дистанційно, вони не розповсюджуються (звісно, якщо про це не вказано у трудовому договорі), а на «надомників» — так.
- У робочому графіку. «Дистанційники» самі його формують, проте в межах визначених законом норм (не більше 40 годин на тиждень). У тих, хто працює надомно, є чітко визначений робочий графік, якого треба дотримуватись.
Спільне у дистанційній та надомній роботі те, що роботодавець має право попросити дані про ваше місце проживання або локацію для роботи. Бо раніше забезпечення безпечних умов праці було турботою компанії, а тепер — це ваша відповідальність.
Що ще змінюється?
Тепер, щоб ознайомитися з трудовим договором чи іншою документацією, не обов’язково їхати в офіс. Закон дозволяє робити це дистанційно.
Якщо компанія хоче перейти на гнучкий режим роботи, то співробітників про це треба попереджувати мінімум за 2 місяці. І закон не порушуєш, і до колег ставишся з повагою.
А якщо вам потрібно поєднувати декрет з роботою, то тепер це офіційно можна робити з дому (якщо погоджуєтеся на надомну роботу) чи будь-якого іншого місця (якщо більше до душі дистанційка). Може, це і є той самий шлях до work-life балансу чи грамотного тайм-менеджменту.
Джерело: Громадське
Дякуємо!
Тепер редактори знають.