Все статьи Новости Поиск работы Истории Карьера Развитие Happy HR

Як встигати все? Поради з тайм-менеджменту від успішних жінок

06.03.20 Карьера Развитие 4 min reading

Експертка з тайм-менеджменту Лора Вандеркам проаналізувала щоденний розклад жінок, які заробляють від $100 000 на рік і мають як мінімум одну дитину, і написала книжку про те, як вони встигають приділяти час роботі, родині, стосункам і дозвіллю. А ми законспектували найголовніше. 

У своїй книзі «Я знаю, як їй все вдається. Тайм-менеджмент успішних жінок» видавництва #книголав Лора аналізує, як успішні жінки розподіляють свій час у трьох основних сферах: «Робота», «Дім» і «Я».


Поради з планування часу для роботи


1. Розподіляйте час

Майже половина жінок, чиї розклади досліджувала Лора, поділяють роботу на денну та вечірню. Головна ідея полягає у тому, що необов’язково працювати багато годин підряд. Поділіть день на блоки, щоб зробити свій розклад мобільнішим. 


2. Працюйте віддалено

Не кожна компанія дозволяє постійно працювати з дому, бо це ускладнює роботу в команді. Втім, це і необов’язково. На думку Лори Вандеркам, ідеальний варіант — працювати кілька днів у офісі (для важливої комунікації та ефекту присутності), а в інші дні — віддалено. Так можна зберегти енергію й час на дорогу. 


3. Уникайте пастки 24 годин

Неможливо кожного дня гармонійно розподіляти роботу й особисті інтереси. А от цілого тижня для рівноваги цілком достатньо. Ви можете збалансувати хардову робочу половину тижня з більш лайтовою другою або обрати власний підхід до тайм-менеджменту.


4. Переформатуйте вихідні

Це прозвучить дивно, але кілька годин роботи на вихідних можуть бути навіть корисними. Якщо кілька годин роботи у суботу трохи розвантажать наступний робочий тиждень, чому б це не зробити? Водночас авторка книги радить влаштовувати собі повноцінну 24-годинну перерву після кожного робочого тижня.


5. Використовуйте робочий час для себе

У робочі дні свідомо «вигризайте» особистий час. Якщо вам усе одно доводиться працювати ввечері або на вихідних, ви можете піти раніше з роботи або довше затриматись на обіді. До речі, те саме радять робити героїні нашої статті про понаднормову роботу. Якщо у вас багато ділових зустрічей поза офісом, цілком нормально їздити на них у своєму темпі й не забувати при цьому влаштовувати перерви.


6. Подумайте про часткову зайнятість

Переваги часткової зайнятості — можливість контролювати свій час і працювати менше. Звичайно, є й мінуси: зменшення прибутку (хоча багато жінок, які заробляють понад $100 000 на рік, працюють якраз неповний робочий день) і…перевантаження. Так, намагаючись довести свою ефективність навіть у такому форматі, ви легко можете почати перепрацьовувати. Тож рахуйте робочі години.


7. Не стрибайте вище голови

Хоча понаднормова робота й може стати частиною іміджу сумлінного працівника, проте вона не завжди ефективна. Насправді у кожного своя межа: якщо для вас 40 годин роботи на тиждень — це максимум, то понаднормовий час буде для вас неефективним. І самоконтроль тут не допоможе.


Поради із планування часу для родини


1. Розподіляйте обов’язки

У родинах, де є діти і обидва батьки працюють, чоловіки проводять на роботі у середньому на 10,7 годин на тиждень більше, але попри це мають на 4,5 години більше вільного часу, ніж жінки. Цю загадку легко пояснити жіночою «другою зміною» — коли жінки після роботи змушені займатись побутом і дітьми. Це може стати причиною хронічного стресу, проблем зі сном тощо. Тож час почати ділити обов’язки і перестати брати на себе зайві завдання.


2. Підживлюйте романтичні стосунки

  • Плануйте й виокремлюйте час, щоб побути разом / сходити кудись із партнером.
  • Якщо є можливість, обідайте разом у робочі дні.
  • Використовуйте час для себе, коли діти на заняттях чи в бабусь/дідусів/друзів.
  • Розмежовуйте побутові розмови і романтичні зустрічі.


3. Відмовтеся від перфекціонізму у побутових справах

Хаос завжди буде виникати, посуд — накопичуватись, а іграшки — валятися на підлозі. Тому є сенс поставитись до цього зі здоровим пофігізмом і витрачати менше годин на повторювану побутову рутину. А вільний час можна використати для хобі, сну, професійного розвитку чи спілкування з близькими.


8 порад для щасливого батьківства:

  • заздалегідь плануйте вечори й ранки разом;
  • грайте з дітьми;
  • їжте разом (не обов’язково вечерю);
  • нехай діти знають, чим ви займаєтеся впродовж дня;
  • супроводжуйте дитячі екскурсії;
  • використовуйте всі можливості, щоб поспілкуватися з кожною дитиною особисто;
  • займайтеся спортом та активними іграми разом;
  • вигадуйте спільні пригоди.


Поради з планування часу для себе


Знаходьте час на…


…сон

Цікаво, що майже 90% жінок з дослідження Лори Вандеркам сплять у середньому майже 8 годин на день. Отже, досвід успішних жінок свідчить, що сном не варто жертвувати заради інших занять. Він забезпечує нас енергією і дозволяє добряче відпочити. У всіх людей різні потреби: комусь вистачає спати 8 годин, комусь потрібно більше або менше. Визначте свою норму та дотримуйтесь її. 


…спорт

Переважна більшість людей мало займаються спортом. При цьому основна причина — відсутність не вільного часу (хто б там що не казав), а бажання. Але займатись спортом щодня й не потрібно — час на активність можна розподілити впродовж тижня. Та й важливіше не конкретний вид спорту, а рух як такий: дорога на роботу, поїздка на велосипеді, прогулянка — все це підходить. 


…хобі

Якщо вам вистачає часу на перегляд серіалів та соцмережі — час на захоплення у вас точно є. Навіть невеликі 5-хвилинні перерви можна використати для хобі, якщо покласти поруч усе необхідне — наприклад, дістати лайнер та блокнот, дістати з комори старий синтезатор тощо. Як ще знайти час на захоплення:

  • візьміть відгул;
  • використовуйте вільний час ввечері, на вихідних або у відрядженні
  • створіть ритуали переходу між «роботою» і «домом» — хай це і буде час для хобі.
  • заробляйте на своєму захопленні, це мотивує (але робити його основним джерелом доходу необов’язково).

«Спочатку ви починаєте жити так, як мрієте, а потім час починає працювати на вас. Якщо ви це усвідомите, то досягнете успіху»

Лора Вандеркам, експертка з тайм-менеджменту

Читайте також

3 лайфхаки з управління часом від Анни Мазур

4 правила планирования, которые помогут достичь своей цели

Як підвищити власну ефективність: 5 онлайн-інструментів для продуктивності

Newsletter that develops your career

Subscribe to Happy Monday's weekly newsletter, prepared by our editor-in-chief, with a selection of the most exciting content, news, and career opportunities.

Больше
More More for companies
Job seekers
For companies
Войти
Have idea!

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: