У поточних умовах без роботи лишилися не лише наймані працівники, але й фрилансери, які співпрацювали з українськими замовниками. Вітчизняна фриланс-платформа Freelancehunt дослідила, яка наразі ситуація з ринком фрилансу та які фахівці найбільш затребувані. Ділимося результатами.
Коли в Україні почалася повномасштабна війна, ринок фрилансу спершу завмер, проте досить швидко почав відновлюватись. Зросла активність як з боку фрилансерів (на 96-98%), так і з боку замовників. Єдине — іноземні клієнти публікують на 10-12% більше проєктів, ніж українські.
До таких висновків дійшли дослідники з Freelancehunt, проаналізувавши на платформі 15 найпопулярніших спеціалізацій. Для порівняння взяли дані за 31 день до війни та після її початку.
У кого збільшилася кількість замовлень?
Найбільш затребуваними фрилансерами є вебпрограмісти — на таких спеціалістів попит залишається практично на довоєнному рівні.
Також затребувані вебдизайнери. Кількість замовлень для спеціалістів такого профілю зросла з довоєнних 3,41% до поточних 3,53%. Схожа ситуація у дизайнерів, які займаються розробкою логотипів та створенням ілюстрацій.
А от у копірайтерів ситуація дещо гірша — попит на їх послуги впав, хоч у загальному рейтингу копірайтинг знаходиться на другому місці за кількістю опублікованих проєктів. У виграші лише перекладачі — у цій категорії замовлень стало більше. Це пов’язано з тим, що бізнес намагається адаптуватися до нових реалій та виходити на міжнародний ринок, а тому повинен перекласти контент на власних ресурсах.
А що там з розміром бюджетів проєктів?
Загалом замовники готові інвестувати у кілька напрямів діяльності. На першому місці — веброзробка, що пов’язано з необхідністю швидко адаптувати сайти для виходу на інші ринки. На оплату послуг фахівців цього профілю йде 15,89% від загального бюджету 15 досліджуваних спеціалізацій платформи Freelancehunt.
Позитивна тенденція також спостерігається за категоріями «SEO-просування» та «дизайн сайтів». До того ж у SEO-фахівців середній чек виріс на 20%.
Цікава ситуація з копірайтингом — хоч кількість замовлень у фахівців цього профілю зменшилась, бюджети проєктів збільшились. Основна причина — виріс попит на англомовних спеціалістів, а їхні послуги коштують дорожче, ніж тих, хто працює з україномовним контентом.
Хочете спробувати себе у фрилансі?
Розповідаємо, як стати фрилансером з нуля та що робити, щоб досягти успіху на цьому терені →
Читати
Дякуємо!
Тепер редактори знають.