Рекрутингова компанія Values Value та платформа InGame Job вже кілька років поспіль проводять велике зарплатне опитування серед фахівців з розробки ігор у пострадянських країнах. Цього року опитування було орієнтоване лише на український ринок. Розповідаємо, як змінилися зарплати, формати роботи, ставлення до роботодавців та інші важливі речі в GameDev індустрії.
Портрет респондентів
В опитуванні взяв участь 761 респондент. З них 62,7% — чоловіки та 37,3% — жінки віком від 18 до 50 років. Середній вік фахівців з геймдеву — 30 років. Переважна більшість працюють повний робочий день як штатні працівники (73,5%), а частка спеціалістів, що працюють віддалено, виросла з 19,5% до 77,9% в порівнянні з минулим роком. На жаль, на 5,4% збільшилась кількість безробітних.
За даними опитування 85% компаній продовжують працювати. Лише 10% компаній зазнали скорочень, у 6% — зменшилась кількість замовлень, а 2% — закрились.
Релокація
За час повномасштабної війни багатьом фахівцям довелося залишити власні домівки й поїхати до інших областей країни або навіть за її межі. Якщо до вторгнення росії
94% респондентів жили в Україні, а 6% — за її межами, то зараз 77% опитаних залишилися в Україні, а відповідно 23% виїхали за кордон.
Більшість фахівців геймдеву мають намір жити та працювати в Україні. 66% з тих, хто виїхав, планують повернутися в Україну, 24% — ще не вирішили і 10% — не будуть повертатися.
Зміна ставлення працівників до роботодавця
Багатьом українцям було важливо побачити офіційні антивоєнні заяви від своїх роботодавців.
Більшість опитаних заявили, що не готові співпрацювати з компаніями, які мають зв’язки з росією або білоруссю, 17,3% хотіли б працювати тільки в українській компанії, а 6,9% зізналися, що відкриті до співпраці з будь-якими компаніями.
Загалом ставлення фахівців до своїх компаній значно покращилось. Про це свідчить ріст Employee net promoter score (eNPS) — показника, що вимірює лояльність співробітників до компанії. За останні три роки він виріс з 11 до 64%.
Основні тенденції у наймі фахівців
Через війну на ринок вийшла велика кількість досвідчених кандидатів з різних причин: скорочення в студії, закриття компанії або звільнення через те, що компанія безпосередньо або опосередковано пов’язана з рф. Таких фахівців наймають більш охоче, ніж мідлів або джуніор-фахівців, тим більше, що часом вони готові йти на зниження зарплати, аби якнайшвидше закрити питання з працевлаштуванням. У зв’язку з цим джуніорам стало ще важче знайти роботу.
Значно скоротилася кількість маркетингових вакансій. Як і раніше, багатьом компаніям потрібні Game Designer-и широкого профілю, які і баланс порахують, і цікаві фічі придумають, і за необхідності зможуть навіть рівні зібрати. Затребуваними напрямками залишаються розробники, зокрема юнітисти, й до них приєдналися техартисти (знову ж таки, рівня Senior), бажано з технічним бекграундом.
Заробітна плата
У 2022 році медіанні зарплати фахівців стали значно вищими, ніж у 2021 році. Цьому є дві причини:
- до війни українські компанії демонстрували зростання прибутку;
- роки пандемії відкрили для українських фахівців віддалений формат роботи та можливість співпраці з міжнародними компаніями, в яких зарплати вищі за місцеві.
Тому, навіть попри війну, медіанна зарплата фахівців зростає як на найвищому, так і на середньому рівні. Деякі зростають суттєво, наприклад, зарплати аналітиків, менеджерів з персоналу, програмістів, продюсерів, UA та спеціалістів з контролю якості.
Також набагато більше працівників геймдеву стали оцінювати свій рівень зарплати як задовільний. Це вказує на загальну переоцінку цінностей внаслідок війни.
Більш детально заглибитись у цьогорічне дослідження можна за посиланням, а звіти за попередні роки — переглянути на платформі InGame Job.
Цікавитесь сферою IT?
Шукайте більше новин та статей про індустрію у розділі «Увійти в IT» на нашому сайті.
читати
Дякуємо!
Тепер редактори знають.