Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Шукати працівників в Україні стало довше та дорожче: результати дослідження

05.12.24 Новини 4 хв читання
doslidzhennya rekrutyngu

Компаніям у 2024 році стало складніше і дорожче закривати вакансії. Про це йдеться у результатах щорічного дослідження стану ринку праці України, проведеного Survey Partners спільно з партнерами. Розповідаємо про це детальніше.


Опитування проводилося протягом жовтня-листопада 2024 року. Це спільна робота  Survey Partners, Happy Monday, OLX Робота, HUB.HR Today та Robota.ua.

В дослідженні взяли участь HR-фахівці, рекрутери, керівники 1018 компаній з різних сфер. Зокрема, серед основних: роздрібна торгівля та ритейл; продаж, дистрибуція; виробництво, промисловість; IT; агро- та сільське господарство й інші. 


Основні інсайти з дослідження: як змінився рекрутинг у 2024 році


Шукати працівників стало дорожче

Згідно з результатами дослідження, у переважної більшості компаній (83%) збільшилися витрати на пошук нових працівників. І лише трохи більш як 5% роботодавців вдалося зменшити цей бюджет.

Щодо майбутніх витрат думки опитаних компаній розділилися порівну: половина готові збільшити витрати на рекрутинг більш як на 10% у 2025 році, інші 50% не мають такого наміру. 

бюджети компаній на пошук та підбір персоналу


Джоб-сайти — найефективніший канал пошуку фахівців

Як показало дослідження, у середньому один рекрутер закриває 5 вакансій на місяць. Найбільша «продуктивність» у HR-фахівців, які працюють у роздрібній торгівлі та ритейлі. Вони в середньому наймають 15 працівників на місяць. 

Більшість роботодавців (70,5%) відкрито говорять співробітникам, що шукають їм заміну. Решта за потреби використовують анонімний (прихований) пошук. 

Найкращий результат для закриття вакансій офісних співробітників («білих комірців») показують Job-сайти ― 52,9%. Завдяки LinkedIn рекрутери закривають 13,8% вільних посад. Третє місце по ефективності займають рекрутингові агенції з показником 8%.

джерела пошуку кандидатів


Ще кращий результат показали сайти з пошуку роботи для закриття робітничих вакансій («блакитних комірців») ― 58%. Серед менш ефективних способів респонденти називали рекомендації колег, телеграм-канали та інші соцмережі.


Компанії довше закривають вакансії

Дослідження показало, що роботодавцям у 2024 році стало важче знаходити працівників усіх рівнів. І чим вища позиція, яку треба закрити, тим суттєвіше збільшується термін пошуку. 

Наприклад, щоб закрити робітничу вакансію у 2022 році рекрутерам знадобилося б 12 календарних днів, у 2024 році цей термін складає уже 14 днів. 

Посади рівня Senior компанії закривають тепер за 45 днів, а два роки тому на це пішло б 30 днів.

Найважче шукати топменеджерів. Тривалість пошуку потрібної людини зросла майже втричі й тепер становить 90 днів. 

терміни закриття вакансій


Серед основних факторів впливу на зміну терміну закриття вакансій «білих комірців» наступні:

  • зростання рівня зарплат;
  • зменшення кваліфікаційних вимог до кандидатів;
  • посилення бренду роботодавця компанії;
  • можливість обирати віддалений формат роботи;
  • залучення на роботу людей старшого віку.


Найбільша плинність кадрів — в освіті та ритейлі

Показник плинності кадрів відстежує більшість опитаних компаній ― 81%. У середньому він складає 5,5%.

Найбільша плинність кадрів — у сфері освіти та науки (30%). У трійку «антилідерів»  також увійшли такі галузі як роздрібна торгівля (25,8%) та туризм (14%).

плинність кадрів в компаніях

Щоби детальніше ознайомитися з результатами дослідження, переглядайте відеопрезентацію або завантажуйте документ за посиланням.

Шукаєте співробітників?

Розміщуйте вакансію в нас на сайті й чекайте на резюме від топових кандидатів!

Розмістити
Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.