Пандемія стала чималим викликом для багатьох бізнесів та команд, і не всі змогли з ним впоратися. Іншим, щоб вижити, довелося відкоригувати свої підходи та правила. Які саме — вони розповіли у другому щорічному дослідженні життєстійкості українських організацій від Консалтингової групи One Philosophy. Ділимося найцікавішими інсайтами.
Однією з цілей дослідження, в якому взяли участь 54 власники та топменеджери державних та приватних компаній, було віднайти ефективні у нових реаліях стратегії та практики. На думку опитаних лідерів, найбільше на стратегії стійкості українських організацій до нових викликів впливають такі фактори-тренди:
- Пандемія з нами надовго.
- Конкуренцію ніхто не скасовував.
- Ми всі в одному човні.
- Споживачі дорослішають?
- Робота — разом і звідусіль.
- Вигорання та стирання меж.
- Здоров’я — це інвестиція, а не витрата.
- Цифровізується все.
- Професійних кадрів не вистачає.
- Ресурси дорожчають.
Що робили компанії у відповідь на пандемію
96% опитаних лідерів заявили, що під час пандемії запровадили щось нове, а 81% — змінили підхід до розвитку потенціалу працівників. Врешті, для більшості з них це принесло результати у вигляді збільшення доходу (про це заявили 75% власників та топменеджерів) або покращення репутації (74%).
Ось п’ять ключових кроків, які за час кризи, викликаної COVID-19, зробили українські компанії:
- Інвестиції в здоров’я команди.
- Розвиток потенціалу працівників.
- Плекання стосунків з партнерами.
- Поліпшення досвіду клієнта.
- Переоцінка значення репутації.
Окрім підтримування діяльності компанії, бізнеси також активно видозмінювалися та розвивалися: хтось випустив нові продукти/послуги, хтось — створив або вийшов у новий для себе сегмент ринку, хтось перейшов на нову бізнес-модель.
Як забезпечували турботу про здоров’я команд
Головний висновок, який можна зробити за результатами дослідження — компанії активно турбувались та продовжують турбуватись про здоров’я (зокрема ментальне) своїх працівників.
Ось найважливіші заходи, до яких вдалися роботодавці, щоб забезпечувати здоров’я в командах:
- Перебудували безпекові протоколи: почали застосовувати засоби дезінфекції та маски.
- Ввели правила соціального дистанціювання в офісних приміщеннях.
- Створили можливості для вакцинації працівників.
- Регулярно комунікують, переконують, пояснюють та наполягають на вакцинації, а також демонструють важливість заходу на власному прикладі.
- Організовують регулярні зустрічі з лікарями-інфекціоністами та вірусологами для пояснення наслідків невакцинації.
- Відмовляють у працевлаштуванні кандидатам, які відмовляються вакцинуватись.
- Інвестують в різні види зустрічей наживо, щоб підтримувати психічне здоров’я.
Що далі
За результатами дослідження, 79% компаній планують інвестувати в посилення життєстійкості організації. Зокрема, вони планують покращувати клієнтський досвід, розвивати потенціал команди та створювати нові партнерства.
Наостанок: 10 порад для роботи в нових умовах
Опитані керівники та власники бізнесів також поділилися своїми порадами щодо того, які зміни варто впровадити в організації роботи команд, щоб запобігти вигоранню працівників та сприяти їхньому розвитку та залученню.
- Проводити події онлайн для охоплення всіх працівників.
- Обмежувати онлайн-зустрічі до 30 хвилин.
- Робити 15-хвилинні перерви між онлайн-зустрічами.
- Щотижня залишати хоч пів дня для тихої роботи без зустрічей і зумів.
- Не писати у чатах чи на пошті після 20:00.
- Взаємодіяти наживо 1-2 дні на тиждень.
- Кожні 5 років переглядати роль працівника в компанії.
- Відзначати людей за цінні дії й результати.
- Продумувати та втілювати програми навчання для різних рівнів у компанії.
- Визначитися з головними каналами комунікації й щодня спілкуватись у них.
Дослідження проходило з червня по жовтень 2021 року. В опитуванні взяли участь 54 власники й топменеджери — керівники державних і приватних компаній з різних галузей: фармацевтика, культура, ІТ, транспорт тощо.
Більше про результати дослідження — за посиланням.
Хочете працювати у компаніях, стійких до змін?
Знаємо такі і розповідаємо про них тут →
До компаній
Дякуємо!
Тепер редактори знають.