Сьогодні часто можна почути про поняття work-life balance, але не завжди зрозуміло, що ж воно означає і чому йому приділяють так багато уваги. Чи дійсно можна збудувати успішну кар’єру і створити прибутковий бізнес, знаходячись у цьому самому балансі? Своїм власним досвідом та інсайтами на цю тему у статті ділиться Надії Двойнос, співзасновниця і керівна партнерка Q28 Corp.
Порада №1. Визначте свої пріоритети
Роботу над власним work-life balance потрібно починати з розуміння того, яка роль у житті для вас зараз найпріоритетніша. При цьому ви маєте усвідомлювати, що роль №1 займатиме у вас найбільше часу.
Наприклад, моя пріоритетна роль сьогодні — роль підприємиці. Це не означає, що родина для мене менш важлива, ніж робота. Це означає, що в даний період свого життя я готова і хочу приділяти більше часу саме кар’єрі, її становленню і розвитку.
Якщо ви хочете досягти у чомусь успіху — потрібно вкладати у пріоритетну сферу більше часу й ресурсів. Тому визначте, яка частина вашого життя зараз найголовніша, і присвятіть їй більше часу.
Порада №2. Не перестарайтесь із порадою №1
Не забувайте про інші сфери життя. Саме так ми з моєю партнеркою Валерією Іонан на другому році розвитку нашого бізнесу повністю забили на спорт. Кожна з нас дуже сильно любить спорт, він завжди був невід’ємною частиною нашого життя, але у погоні за ефективністю у бізнесі нам здавалося, що піти на тренування і не піти на зустріч із потенційним клієнтом — неприпустимо. У результаті за рік ми прокинулися двома «хом’яками», так й загальний стан здоров’я погіршився.
Тоді ми зрозуміли, що потрібно терміново щось змінювати, бо повністю без спортивних активностей теж не можна, це погано впливає на здоров’я: ти швидше втомлюєшся, демотивований, частіше хворієш, і, відповідно, обсяг роботи, який ти виконуєш, зменшується. Ми дали собі установку, що бізнес нікуди не втече, повернулись у спорт та внесли тренування у наш регулярний графік.
Я активно пішла у плавання і вже за рік перепливла Босфор (партнерка і тут мене підтримала — ми перепливли протоку разом), а за два роки я подолала найдовшу у житті дистанцію — 14-кілометровий марафон у відкритій воді (Oceanman Lago D`orta), який зайняв у мене понад 6 годин безперервного плавання. Повірте — ніщо так не загартовує дух, як подібні активності. Саме у такі моменти ти розумієш, наскільки безмежним є людський ресурс, а ще ніби оживаєш та заряджаєшся на подальшу роботу, як power bank.
Порада №3. Не забувайте про родину
Ви маєте чітко розуміти, що ця роль не менш важлива, ніж пріоритетна, і ви у жодному випадку не повинні дозволяти цій ролі «провисати». Приділяйте час близьким, аж до того, що виберіть і призначте «сімейний» день. Відкладіть телефони, забудьте про робочі питання та подаруйте якісний час разом своїм коханим і найріднішим людям.
Порада №4. Робіть якісно
Дуже важливо у всьому цьому балансі — що б ви не робили, робити це якісно, віддаючись процесу на 100%. Будьте «тут і зараз». Часто буває, що люди так чи інакше розфокусовані, не можуть зібратися з думками і тому роблять свою роботу замість двох годин — усі п’ять. Одним із рішень може стати, знову ж таки, спорт, який дуже дисциплінує, допомагає правильно розподіляти час і ресурси, з «ганчірки» робить людину. Особисто мої результати у бізнесі після року занять спортом кардинально покращились.
Іншим рішенням (і для мене навіть більш ефективним, ніж спорт) для фокусу на «тут і зараз» можуть бути медитації, які дуже допомагають розвивати контроль над власними думками та емоціями, роблять тебе наповненим, набагато більш зібраним та енергійним.
Порада №5. Полюбіть себе і людей навколо
Після правильного розподілу ролей знайдіть час і ресурси на себе. Подорожуйте, читайте книжки, відвідуйте лекції, театри, розвивайтесь та ніколи не переставайте навчатись. Раз у день зупиніться, видихніть, озирніться навколо, а потім подякуйте собі та похваліть. Знайдіть гармонію із собою, адже гармонія — це прямий шлях до життєвого балансу.
У певні періоди життя ваші пріоритетні ролі, звісно ж, можуть змінюватися — це і є баланс. Тому для мене він — про грамотне визначення себя у житті та про взаємодію різних сфер і різних ролей у правильному відсотковому співвідношенні.
Читайте також
Як будувати кар’єру з пристрастю? Поради читачів Happy Monday
5 TED Talks, які допоможуть працювати ефективніше, а жити щасливіше
Генеральна директорка видавництва Vivat Юлія Орлова — про кар’єру, work-life баланс та, звісно ж, книжки
Дякуємо!
Тепер редактори знають.