fbpx

Як працюють у Banda: внутрішня кухня найтитулованішої креативної агенції України

Редакція Пт., 17.01.20 Історії

Якщо хтось поруч скаже «креативна агенція», ви, ймовірно, подумаєте про Банду. За час свого існування вони виграли 25 нагород Effie, привезли в Україну Каннського лева та стали найефективнішим креативним агентством країни. У грудні 2019 року ейчар, продакт оунер, стратег, копірайтер та арт директори компанії зібралися в UNIT.City і розповіли, що робить їх такими крутими.  


Про культуру компанії та за що можуть звільнити з Банди

Едо Івакін, ейчар

Колись у Банді було дуже багато правил. Приходь о 10:00, йди о 19:00, якщо потрібно поїхати у справах — доповідай, куди і як надовго, якщо хворієш — принось лікарняний. Але ми швидко зрозуміли, що справжні таланти не ростуть у неволі. Так сформувалася культура, в якій головну роль відіграє комфорт та розвиток співробітників.  

Ми не навантажуємо людину у перший тиждень її роботи. Не ставимо жодних задач, зате є людина, яка водить новачка офісом, усе розповідає, знайомить з командою, бере на обід та максимально вводить у курс усіх справ, щоб мінімізувати стрес і полегшити процес адаптації. 

У нас люди ростуть із неймовірною швидкістю. Приходять з нульовим досвідом, а вже за 3-4 місяці роблять круті й значущі проєкти, які стають відомими по всій країні та не тільки. 

Ми віримо: якщо нас будуть оточувати класні люди, ми будемо робити класні проєкти.

Ми не рахуємо відпустки. Команди працюють по Scrum, тому кожен сам бачить, коли його присутність потрібна на проєкті, а коли можна взяти відпустку і як надовго. 

У нас заведено святкувати свої перемоги. Щомісяця ми збираємось разом і розповідаємо, що у кого відбувається — на роботі і в особистому житті. А щороку влітку виїжджаємо кудись до води, кілька днів відпочиваємо, а потім підбиваємо підсумки, радіємо з того, що вдалося зробити, розробляємо і обговорюємо стратегію на рік.


Фішки, які допомагають працювати і розвиватися 

  • Апґрейд на 70%. Banda оплачує 70% усіх навчальних курсів чи програм.
  • Містер Чекін. Кожні три місяці ми зустрічаємось з людиною, щоб обговорити, наскільки їй комфортно працювати. У свою чергу співробітник також отримує фідбек — про свої скіли, слабкі / сильні сторони тощо. 
  • Ґречний понеділок. Іноді важко знайти час, щоб похвалити одне одного. Тому ми вирішили влаштовувати понеділки, коли усі в офісі говорять тільки хороше.  
  • Телепорт. У нас можна взяти тиждень роботи поза офісом. Обов’язкова умова — не сидіти вдома, а кудись поїхати, наприклад у Буковель чи Одесу, але при цьому працювати віддалено повний день. 
  • Вихідний поганого настрою. Це коли ти можеш написати, що в тебе поганий настрій і не приходити завтра на роботу, щоб не зіпсувати його ще комусь. У такий день можна не відповідати на дзвінки 🙂

Цінність у нас всього одна — щирість. Ми не накопичуємо у собі негатив чи дискомфорт, а відверто говоримо про проблеми. 


За що можуть звільнити з Банди 

1) Надто серйозне обличчя. Люди без почуття гумору нам не близькі. Наша мета — працювати весело і отримувати задоволення від процесу. 

2) Експертність рівня «Я знаю все». Коли людина стає надто впевненою у собі, перестає розвиватися та втрачає здатність допустити, що може чогось не знати або помилятися. 

3) Токсичність. Буває двох типів: 1) людина вигоріла і вважає, що навколо все погано, від утоми (таких ми відправляємо відпочивати); 2) токсичність, вшита у ДНК (з такими ми прощаємось).

4) Байдужість. Коли людині не важливий результат — вона просто приходить на роботу, щоб відсидіти своє, піти додому та забути про все. 


Як у Банді працюють з командою та клієнтами

Женя Дворецька, продакт оунер

Коли я проходила співбесіду, Паша (співзасновник та креативний директор Banda — прим. ред.) спитав мене: «Чим, на твою думку, менеджер у Банді відрізняється від менеджера будь-якої іншої агенції?», я відповіла, що у Банді, ймовірно, головні люди — саме креативники, а завдання менеджерів — просто допомагати їм у роботі. Так і є. 


Як ми допомагаємо креативникам креативити 

1) Ретельно обираємо проєкти для роботи: чи збігаються цінності клієнта з нашими, чи комфортно нам буде працювати з його представниками, чи надихає нас ця тема тощо. 

2) Закохуємо команду у клієнта та його продукт: їздимо з екскурсіями на виробництво, п’ємо / пробуємо / тестуємо продукт, переїжджаємо працювати в офіс клієнта, відвідуємо його вечірки, обідаємо разом. Це допомагає ближче познайомитись — а для знайомих і близьких людей хочеться робити креатив краще, ніж для ефемерних клієнтів. 

3) Дозволяємо бути самостійними. Ми використовуємо Scrum, тож у нас кожен сам визначає своє навантаження та озвучує терміни виконання задач. Ми збираємось на планування спринту і на щоденні стендапи — таким чином менеджер завжди у курсі всіх справ, але нікого не задовбує.

Як ми працюємо з клієнтами

1) Розбираємось у специфіці його бізнесу. Ніколи не починаємо роботу без стратегічної сесії — це коли ми 8 годин розпитуємо клієнта про бізнес, конкурентів, очікування від співпраці тощо. 

2) Залучаємо клієнта до роботи. Ми не працюємо з тими, хто хоче просто заплатити, а потім отримати ідеальний результат без жодної участі. У нас рідко не приймають ідеї на фінальній презентації, бо до того клієнт, можна сказати, створював креатив разом із нами. 

3) Ми щирі. Ми можемо зателефонувати клієнту за тиждень до презентації і сказати, що нічого не придумали. Але завдяки своєму залученню до роботи, він не лютує, а питає, чим може допомогти, приїжджає подивитися на чорнові ідеї тощо.  

4) Ми визнаємо помилки. Деякі клієнти думають, що у Банді вони одразу ж отримають ідеальний продукт, але ми теж люди і можемо помилятися. Зате ми завжди готові спробувати ще і зробити краще. 

5) Ми не кидаємо клієнтів після завершення проєкту: навчаємо дизайнерів всередині компанії працювати з нашим брендингом, відслідковуємо, як він живе без нас, а якщо бачимо, що можна щось покращити — обов’язково пропонуємо. 

Ми ненавидимо слово «неможливо». Немає нічого неможливого, просто деякі ідеї потребують більше часу, грошей або інших ресурсів.


Як створюють креативні стратегії в Банді

Богдан Гетманов, стратег

Зазвичай стратегія — це довга та нудна презентація, яку хочеться одразу закрити й забути. Натомість ми готуємо бренд-книгу, де розповідаємо цікаву історію про бренд. Можемо навіть доповнити її якимось мерчем.  

Процес створення стратегії: занурення у тему → стратегічна сесія з клієнтом → фокус-групи та генерація ідей → підготовка презентації → рев’ю креативного директора → презентація клієнту → розробка брифу для креативної команди.


Про виклики та креатив у Банді

Ілля Ануфрієнко, арт директор

«Робота у Banda вимагає сміливості боротися за свої ідеї. Буває, що креатив не заходить клієнтам. Але немає поганих клієнтів, є погано розказані ідеї. Якщо ви вірите у свою ідею та переконані, що вона вирішить бізнес-задачу — знайдіть аргументи і вашу ідею не відхилять». 

Льоша Дівісенко, арт директор

«Ми знаходимо виклик у кожному завданні. Моїм першим проєктом у Банді був брендинг Євробачення. Ми почали аналізувати логотипи минулих років, стали їхніми заручниками та повторювали старі ідеї. І тоді Паша сказав, що наші ідеї класні (насправді ні), але давайте зробимо ще один варіант — такий, щоб світова дизайн-спільнота побачила не просто пісенний конкурс, а рівень дизайну нашої країни. Це був виклик». 

Ілля Почкун, арт директор

«Будь-яка реклама повинна продавати продукти / послуги. Але проблема у тому, що продавати свої товари / послуги хочуть багато компаній. І креатив потрібен, щоб комунікувати їхні, по суті, однакові меседжі по-різному, щоб вони відрізнялись один від одного. Саме це — головне завдання креативу, а не щоб “було красиво” або “дали Red Dot”». 


Як розмовляє реклама Банди

Рома Гурбанов, копірайтер

1. Ми хочемо, щоб люди у рекламі розмовляли як у реальному житті. Якщо вам потрібен холодильник, навряд чи ви скажете: «Як ти вважаєш, Галю, в якому магазині кращий асортимент холодильників?» Ми намагаємося зауважувати, як розмовляють люди, записувати за ними та переносити живу мову у рекламні діалоги. 

2. Сенс важливіший за гарну картинку. Коли я тільки прийшов у Банду, мені здавалося, що тут рекламу потрібно робити максимально красиво. Але потім зрозумів: головне — наповнити її змістом, щоб вона говорила не просто так, а про щось. 

3. Не варто боятися довгих текстів — їм просто потрібно приділяти час. Зараз здається, що довгі тексти у рекламі нікому не потрібні і краще сказати все максимально коротко. Але я вірю, що довгі тексти працюють не гірше, а то й краще — люди просто розівчилися їх писати.

Хочете дізнатись, як працюється в інших компаніях?Розповідаємо про компанії, де понеділки щасливі.

Компанії

Читайте також

Як скласти портфоліо? Поради фотографам, копірайтерам, дизайнерам та SMM-никам

Як працюють відомі трудоголіки?

Як будувати кар’єру з пристрастю? Поради читачів Happy Monday

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: