Другий рік поспіль ІТ-компанія Genesis проводить опитування серед українських студентів, щоб зрозуміти ставлення молоді до освіти та майбутньої роботи. Ділимося результатами дослідження.
Оцінка актуальності свого напряму навчання
8 з 10 опитаних студентів вважають, що опановують актуальну професію, попри війну. Найбільше у цьому впевнені ті, хто вивчає соціальні (92%) та технічні науки (90%). 67% респондентів планують будувати кар’єру за спеціальністю. А ті студенти, які вважають свої спеціальності менш перспективними, готові перевчитися. Найпопулярніші напрями для зміни професії — розробка, дизайн та психологія.
Інтерес до IT
68% опитаних хочуть працювати в ІТ, 63% вважають, що без проблем зможуть знайти роботу в ІТ за своєю спеціальністю. Серед IT-компаній майже половина респондентів надає перевагу продуктовим, 15% — сервісним, 14% хотіли б заснувати власний бізнес, а 16% ще не визначились. Буде це українська чи міжнародна компанія для 40% не має значення, 37% обрали б міжнародну і лише 23% — українську.
Самоосвіта
Найбільш корисними навичками, отриманими під час навчання, респонденти вважають базові знання зі спеціальності, англійську мову, тайм-менеджмент та критичне мислення. Проте, здебільшого навчальні програми не допомагають набути практичних навичок, тому 95% студентів шукають додаткове навчання на відкритих платформах, профільних каналах та блогах, а також проходять безкоштовні курси.
Ставлення до співпраці університетів з бізнесом
78% студентів вважають, що університет має співпрацювати із бізнесом. На їхню думку, найбільш пріоритетними напрямами є:
- допомога у працевлаштуванні;
- стажування під час навчання та можливість проходити навчальну практику в партнерських компаніях;
- розробка спільних із бізнесом дисциплін, практичних навчальних програм, курсів лекцій тощо;
- фінансування у вигляді грантових програм, стипендій та інвестицій в інфраструктурні проєкти, наприклад, відкриття технологічних хабів, наукових центрів тощо.
Про дослідження:
Опитування проходило у серпні 2022 року серед студентів українських університетів методом заповнення онлайн-анкети та є кількісно-якісним. Дані не є репрезентативними та не претендують до екстраполяції на усю генеральну сукупність. Результати опитування варто інтерпретувати як тренд.
Шукаєте корисні лекції та вебінари на тему працевлаштування?
Зазирніть на YouTube-канал Happy Monday. У нас там велика колекція відео з практичними порадами.
дивитися
Дякуємо!
Тепер редактори знають.