Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як українські видавці працюють під час війни: дослідження

01.12.22 Новини 3 хв читання

Культурно-видавничий проєкт Читомо провів опитування серед українських видавців, щоб дослідити, з якими труднощами вони зіткнулись за час війни та зрозуміти нинішній стан українського книговидання. Ділимось результатами дослідження.


Як працюють видавництва в Україні в умовах війни?


Попри складні умови, фактично усі намагаються не зупиняти роботу. 85,9% видавництв наразі працюють повноцінно, ще 14,1% — частково провадять свою діяльність.


Тут спостерігається позитивна динаміка, адже ще у квітні лише 39% видавництв працювали повноцінно, а 51,2% — частково (онлайн або офлайн). 

Через повномасштабне вторгнення деякі видавництва не тільки змінили форму діяльності, але й місце дислокації. 10,7% видавництв мають досвід переїзду в інше місто, а 60,7% продовжили працювати там, де й раніше. 28,6% видавців зазначають, що їхня команда або саме видавництво мало досвід часткової зміни локації. 


Збитки та втрати


Внаслідок обстрілів були пошкоджені офіси та склади деяких видавництв: «Видавець Корбуш», «Фоліо», «АДЕФ-Україна», «ПЕГАС», «Vivat», «Віхола», «САМІТ-КНИГА», «LANTSUTA», «Час майстрів», «Жорж», видавничої групи «Основа» та інших — це 18,5% опитаних видавців. 

Більшість пошкоджених приміщень у Харкові, але є й склади, що постраждали в інших регіонах України. Наприклад, у Бучі на Київщині постраждав склад видавництва «АДЕФ-Україна».



Прибуток та заробітні плати


Влітку більшість видавців спостерігали поступове зростання інтересу до книжок, хоча ще навесні вони зазначали, що продажі книжок катастрофічно впали. У деяких видавництв продажі навіть збільшилися. За словами видавців, цьому посприяло вилучення з ринку російськомовних книжок.

З огляду на свої прибутки, 44,7% видавців не зменшували заробітну плату працівникам, а 9,4% видавництв навіть збільшили виплати.



Волонтерство та захист України на передовій


82,9% видавців мають співробітників, які займаються волонтерством, і 43,4% — тих, хто перебуває на фронті. На бойових позиціях перебувають видавці, редактори, ілюстратори, автори. Більшість видавців перераховують кошти на потреби ЗСУ як з продажів окремих книжок, так і прибутку видавництва. 

Дослідження провів культурно-видавничий проєкт Читомо, були опитані представники 85 малих, середніх та великих видавництв з усієї України.

Хочете підтримати українське книговидання та отримати корисні поради щодо побудови кар’єри? Придбайте книгу «Кар’єра без драм і травм» від засновниці та редакторки Happy Monday.

«Кар’єра без драм і травм»
— Анна Мазур, Настя Пасенко
Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: