Внаслідок війни постраждало багато сфер діяльності, у тому числі креативна індустрія. CASES провела дослідження, аби проаналізувати, з якими викликами стикнулися представники цієї галузі в перший місяць повномасштабного вторгнення. Ділимося результатами.
Більше третини креативників лишилися без роботи
CASES опитали понад 1000 респондентів з різних галузей: маркетинг, реклама, брендинг, дизайн, ІТ, комунікації тощо. З них 73% мали постійну роботу до війни, проте зараз третина цих спеціалістів не зайняті. Головна причина — 37,2% компаній призупинили свою діяльність. Найбільше постраждали компанії, що займаються архітектурним дизайном, та ті креативні, чия діяльність була здебільшого зосереджена на клієнтах з України.
Серед людей, які залишилися без роботи, — спеціалісти різного профілю та рівня кваліфікації: від дизайнерів, контент-менеджерів та комунікаційників до креативних та артдиректорів. Під ударом також опинилися власники компаній — 29,7% з них втратили свій бізнес.
Нову, альтернативну, роботу знайшли лише 7,4% респондентів.
У найкращій ситуації — програмісти та стратеги. Серед них кількість тих, хто втратив роботу, найменша.
Зарплати скорочують, роботи стало менше
Попри те, що за 65,4% респондентами робочі місця збереглися, без змін не обійшлося. Ось якою є їхня нова реальність:
- обсяг роботи скоротився більш ніж вдвічі (58,3%);
- робота стала тепер віддаленою для 46,7% опитаних;
- більш ніж третині фахівців (36,5%) зменшили зарплату;
- близько третини спеціалістів (33,3%) пройшли через релокейт.
Майже половина опитаних боронять Україну
Відповідно до результатів дослідження, 49,7% представників креативної спільноти боронять Україну в лавах ЗСУ та/чи тероборони. Інші 50,3% підтримують країну на економічному, комунікаційному або волонтерському напрямках.
Більше про результати дослідження CASES — за посиланням.
Шукаєте роботу?
Ми запустили телеграм-бота Агент Happy Monday, який допомагає українцям шукати роботу з-поміж 1000+ вакансій (у тому числі й для креативних фахівців) на нашому сайті
До бота