Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як змінились бенефіти від роботодавців за час повномасштабної війни: дослідження

28.04.23 Новини 4 хв читання

Українська спільнота Employer Branding Community провела дослідження про те, як змінились бенефіти в українських компаніях під час повномасштабного вторгнення. В опитуванні взяла участь 51 компанія. 84% з них — з ІТ-індустрії, ще 16% — з інших сфер. Ділимось результатами дослідження.

Бюджет на бенефіти


Заведено вважати, що у складні часи компанії насамперед скорочують витрати на компенсаційні пакети й бенефіти. Проте лише 30,2% опитаних роботодавців вирішили зменшити відповідні бюджети. Ще чверть опитаних (25,6%) переформатували їх під конкретні запити. 23,3% компаній, навпаки, збільшили бюджети на заходи, що стосуються програм лояльності. А у 20,9% — бюджети залишилися такими, як і були.

Нові бенефіти, спричинені викликами війни


У зв’язку з повномасштабним вторгненням система мотивації в українських компаніях значно трансформувалась. Однак критичним HR-пріоритетом для роботодавця залишається підтримка well-being та ментального здоров’я співробітників, допомога мобілізованим та їхнім родинам, медичне страхування. 

Згідно з опитуванням у 2022 році більшість компаній запровадили вперше:

  • підтримку в релокації в межах України і за кордоном (фінансову компенсацію релокейту та житла, організаційну підтримку, податково-юридичний супровід);
  • заходи на підтримку ментального здоров’я, спорт і страхування (​​психологічні консультації, корпоративне страхування за кордоном, покращене страхування в Україні, покриття витрат на спорт). 

А також допомогу, пов’язану безпосередньо з впливом повномасштабної війни.


Бенефіти, які були призупинені


Найчастіше компанії відмовлялися чи ставили на паузу такі бенефіти:

  • компенсація навчальних курсів;
  • тимбілдинги;
  • подарунки на свята, річницю роботи в компанії тощо. 

За словами респондентів, ними було особливо складно або просто не актуально скористатися на початку повномасштабної війни. Згодом низка опитаних компаній відновили або трансформували ці бенефіти та користуються ними й сьогодні. 

Ставлення до “базових” бенефітів в українських компаніях змінилось і стало як ніколи усвідомленим. Сьогодні дедалі більша кількість бізнесів охочіше перетворить бюджети, які колись планувала вкласти в подарунки до свят чи корпоратив, на допомогу українській армії.

Єлизавета Гренда, Employer Brand Manager компанії Readdle, одна з розробниць дослідження і представниця Employer Branding Community

Бенефіти, які найбільше цінують співробітники


Для українських фахівців значно підвищилась цінність відшкодування бюджетів на заняття спортом, консультації психолога та медичне страхування. Не менше в нових умовах цінують професійний розвиток і навчальні курси. А також фінансову підтримку під час релокейту в межах України або за кордоном. 

Бенефіти в Україні vs за кордоном


Окрему увагу в дослідженні приділили різниці в підході до бенефітів в Україні та за кордоном.


Медичне страхування стало найскладнішим у реалізації та водночас найзатребуванішим бенефітом для тих, хто вимушено залишив Україну. Більшість компаній або не налагодили систему страхування за кордоном зовсім, або, як альтернатива, запровадили відшкодування витрат на медпослуги для фахівців.

Ключові висновки


Попри турбулентні умови, попит на бенефіти в компаніях зростає як ніколи. Це, з одного боку, надає талантам можливість бути почутими та отримати реальну підтримку від своєї компанії. З іншого, орієнтуючись на загальні тренди та добре артикульований попит, у бізнесів з’явився шанс розробити ефективні та гнучкі програми лояльності навіть в умовах обмеженого бюджету.

Нова реальність привнесла до програм лояльності нові бенефіти, як-от military leave package та збереження робочих місць за мобілізованими співробітниками. Внутрішні ж та зовнішні вимушені переміщення популяризували такий бенефіт, як релокаційні програми, які включають фінансову та податково-юридичну підтримки за кордоном.

Лілія Німчук, одна з розробниць дослідження, представниця Employer Branding Community

Зараз HR- та C&B-фахівцям рекомендовано бути гнучкими, стежити за ринком, систематично проводити внутрішні та зовнішні дослідження, щоб розуміти потреби своїх колег.

Більш детально з дослідженням можна ознайомитися за посиланням.

Шукаєте компанію, з якою у вас точно станеться метч?

Перегляньте профілі компаній, перевірених Happy Monday.

дивитися

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: