28 лютого у Києві вдруге пройшла міжнародна подія Disrupt HR Kyiv ІІ, організована групою компаній Quadrate28 Corp. Досвідчені CEO та HR-спеціалісти ділилися досвідом та лайфхаками щодо роботи з персоналом. Ми відвідали подію і записали для вас найголовніші інсайти їхніх 5-хвилинних виступів.
1. З чого починається сервіс?
Анастасія Владичинська, експерт №1 із сервісу в Україні, засновниця Vladychynska Consulting, автор і викладач першої в Україні Школи сервісу
Зовнішній сервіс починається з внутрішнього — з поваги до співробітників та постійної комунікації. Бо люб’язність персоналу залежить від внутрішньої мотивації. І запорукою цього є не відділ HR, а прямий керівник, який повинен ставитись до співробітників так само, як і до клієнтів.
2. Специфіка роботи з креативними людьми
Ірина Горова, продюсер, співзасновниця продюсерського центру MOZGI Entertainment, співвласниця MOZGI GROUP
Щоб ефективно працювати з креативними особистостями, важливо оточити їх любов’ю та дати свободу для екпериментів. Але разом із цим — ставити чіткі дедлайни і не давати сісти собі на шию.
Шлях до розуміння креативних людей непростий. Та хто навчиться керувати ними, керуватиме цілим світом.
3. Молодь як поштовх для розвитку бізнесу
Оленка Северенчук, директорка з розвитку ГС «Освіторія», організаторка премії Global Teacher Prize Ukraine
Вищі навчальні заклади часто не дають знань, які потрібні сучасному бізнесу. Тому роботодавцям варто звернути увагу на старшокласників, а не на студентів. Щоб відразу створювати ідеальних співробітників, а не перевчати їх після внз.
Покоління 14-17-літніх здатне генерувати фантастичні ідеї. Достатньо тільки навчити їх втілювати ці концепції у життя.
4. Покоління Z та як залучити його у компанію
Аліна Носенко, директор благодійної організації для молоді Klitschko Foundation
Покоління Z — особливе. З ними не завжди працюють підходи, до яких ви звикли. Але у більшості випадків ризики можна перетворити на плюси для компанії. Можливо, щоб взяти на роботу одного, доведеться на стажуванні дати шанс п’ятьом. Це схоже на рулетку — вам має пощастити. Але ж ризик — справа благородна 🙂
5. Про мотивацію співробітників
Кіра Рудик, СEO Ring Ukraine
Сьогодні гарним спеціалістам недостатньо просто отримувати зарплату. Для них важлива і моральна сторона роботи, і ставлення керівництва, і навіть імідж компанії. Саме на ці аспекти має спиратись мотивація.
Спільна місія, довірчі взаємовідносини, комфортні умови праці та надихаючий лідер — ось на основі чого будуються найкращі команди.
6. Лайфхаки проведення співбесід
Андрій Тимошенко, засновник та CEO міжнародної компанії Live Animations
Найкращий спосіб передбачити майбутнє людини у компанії — зазирнути в її минуле. Тому в першу чергу варто питати про життєві досягнення та успіхи на попередньому місці роботи. А ще — просити контакти минулих керівників.
Якщо кандидат раніше не досягав значних результатів чи підводив компанію, скоріше за все, на новому місці нічого не зміниться.
7. Чотири правила змін
Василь Задворний, Chief executive officer ProZorro
Зафіксуйте правила, які будуть для вас та вашої команди своєрідною червоною лінією. Дотримуйтеся їх самі, тоді і люди поруч теж будуть це робити.
По-перше, це навчання. Якщо ви не довіряєте співробітникам і не розвиваєте їх, ви не розвиваєтеся самі. Друге правило — чітка артикуляція цінностей. Будьте чесними з людьми, і вони це оцінять. Третє — постійний рух уперед дуже важливий. Відмовтеся від перфекціонізму, іноді достатньо і невеликого результату. І четверте правило — впроваджуйте зміни поступово. Не треба очікувати, що люди зможуть змінитися за один момент. Коли ви змінюєтесь самі, за вами підтягуються й інші.
8. Digital-трансформація HR-сфери
Ірина Шаталова, HR Business Partner 1+1 Digital, HR Project Manager 1+1 media
Технології сьогодні впливають і на HR-сферу. У світі для підбору персоналу вже використовують штучний інтелект та ботів. Вони вміють сканувати резюме, аналізувати відеолисти та інтерв’ю, відповідати на питання працівників. І найцікавіше — навіть працюють коучами.
Чи замінять роботи HR-спеціалістів у майбутньому? Це покаже час. Але вже сьогодні зрозуміло: щоб не залишитись у минулому, потрібно опановувати нові технології.
9. Боти для HR та рекрутингу
Ірина Сидорчук, HRD у bodo
HR-ботів вже використовують багато компаній, що стали на шлях автоматизації. Це значно збільшує ефективність HR-спеціалістів. Особливо ефективні боти для роботи з поколінням Z, яке надає перевагу онлайн-спілкуванню.
Також за допомогою ботів зменшується вплив людського фактору, зникають рутинні справи і у HR-спеціалістів з’являється більше можливостей для комунікації з працівниками.
10. Проблема адаптації нових працівників у компанії
Андрій Стрехалюк, експерт з міжнародного рекрутменту, консультант із розвитку кар’єри, викладач Львівської Бізнес Школи.
Під час перших 6 місяців у компанії людина вирішує, на який час вона тут залишиться. Тому так важливо приділяти достатньо уваги onboarding`у. На жаль, у багатьох компаніях цього не роблять. Тому й плинність кадрів складає 22% у перші місяці роботи. Зараз саме час переосмислити процес адаптації. Бо у вас не буде другого шансу скласти перше враження.
11. Секрети спілкування зі складними клієнтами
Дар’я Лещенко, CEO та партнер SupportYourApp, ментор жіночого Hackathon та Startup Weekend Ladies, володарка премії Top 30 Under 30′ Kyiv-Post 2017.
Дуже часто ми самі робимо клієнтів складними. Бо не виявляємо достатньо турботи, гнучкості, людяності. Адже насправді до кожної людини можна знайти підхід, якщо підлаштуватись під неї і приділити увагу її потребам. А ще не виправдовуватись. Іноді краще щиро вибачитись та запропонувати інше рішення.
12. Growth Hacking у рекрутингу
Артур Федоренко, Head of HR and Recruitment у Weblium
Growth Hacking для HR-сфери — це суміш sales-технік, маркетингу та рекрутингу, загорнута в автоматизацію. Техніка дає можливість швидко аналізувати та проводити через усі стадії відбору велику кількість кандидатів, створюючи воронку.
Використовуючи Growth Hacking ви «продаєте» компанію, а не спосіб заробітку. Це позитивно впливає на кандидатів та майбутніх співробітників.
13. Модель Family бізнес: плюси та мінуси
Євген Кудрявченко, керуючий партнер та СЕО у Vintage
Family бізнес передбачає неписані правила, персональну відповідальність кожного, сімейну атмосферу у колективі та помилки, на які дивляться крізь пальці. Ця модель може стати клеєм для маленької фірми і зруйнувати велику. Бо у великій компанії повинні з’являтися правила, прописані цілі та методи.
Family бізнес — ідеальна модель для старту. Але згодом вона почне гальмувати команду, якщо її не замінити або не розбити на декілька окремих сімей-відділів.
14. Диплом VS реальні компетенції
Ярослав Заблоцький, доктор медичних наук, СЕO и Founder ТМ «Клініка Заблоцького», практикуючий лікар
Як обрати справжнього спеціаліста серед багатьох, якщо диплом про вищу освіту ні про що не говорить? Вихід — іспит, тест або публічна презентація навичок на етапі працевлаштування. Ця концепція дає змогу наймати молодих кандидатів, не сумніваючись у їхній кваліфікації.
Дякуємо!
Тепер редактори знають.