Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

5 порад, як провалити запуск корпоративного онлайн-навчання

24.07.23 Happy HR PR 7 хв читання

Зростання та розвиток компанії неможливі без навчання персоналу. Тож рано чи пізно перед будь-якою компанією, яка прагне рухатися вперед, постає питання вибору системи дистанційного навчання, або LMS.

Це начебто нескладне завдання може перетворитися на справжній квест, якщо не знати деяких нюансів. Про них у дохідливому форматі антипорад розповідають розробники платформи для корпоративного онлайн-навчання LMS Collaborator. Не хвилюйтеся, гарні поради також є 🙂


LMS Collaborator мультиінструмент для корпоративного навчання, розвитку та атестації співробітників з гнучкою базою знань, системою оповіщень, інструментами комунікації та API інтеграцією з будь-якими IT-системами.


Система дистанційного навчання (Learning management system, LMS) — це не тільки платформа для адаптації, підвищення кваліфікації та оцінки знань персоналу. Насамперед це інструмент, який забезпечує зростання та розвиток компанії. Аби дійсно досягти всього вищесказаного, важливо підібрати по-справжньому інтелектуальне та сучасне рішення. 

Google підказує, що для того, щоб знайти LMS, яка підійде саме вам, необхідно визначити потреби компанії, скласти базовий список вимог і розрахувати бюджет. На цьому можна було б і завершити нашу статтю, якби не одне але! Так, подібні правила є базовими, та навіть вони не убезпечать вас від помилки на всі сто відсотків. Тож якщо ви й досі маєте сумніви, залишається звернутися до антипорад.


Порада №1. Цілком і повністю покладайтеся на месенджери

Як би банально це не звучало, але найперша помилка при виборі LMS — це віра у те, що ви цілком спроможні обійтися і без неї. Дійсно, навіщо витрачатися, якщо навчальний контент можна надсилати співробітникам у Telegram або на електронну пошту, а відео заливати на YouTube?

Звісно, такий формат має право на існування, але тільки для компаній, у штаті яких не більше 50 працівників. Якщо робити окремий канал під кожен курс, то це тільки заплутає співробітників, не кажучи вже про цілковиту відсутність гарантій безпеки ваших конфіденційних даних.

До того ж, через велику кількість листів і повідомлень, важливу інформацію легко втратити, а для того, щоб передивитися якесь конкретне відео, працівнику доведеться шукати його вручну серед безлічі іншого контенту.

Але головним недоліком месенджерів залишається відсутність інструментів аналітики. LMS дозволяє відстежувати та вимірювати вплив навчальних програм на ваш бізнес. У будь-який момент ви можете подивитися показники активності співробітників, їх досягнення та прогрес, що відіграє не останню роль у формуванні внутрішнього кадрового резерву.

Євген Білецький,
менеджер з навчання корпоративного університету «ВіЯр»

«Коли у нас ще не було LMS, після лекцій співробітники знову і знову зверталися до презентацій. Але компанія постійно змінюється і розвивається, й інформація швидко ставала неактуальною. Тому ми вирішили запровадити LMS Collaborator, у якій можна збирати та актуалізувати знання.
Зокрема, працівники «ВіЯр» активно користуються Базою знань в LMS. Вона містить докладну інформацію про товар: як його виписувати, характеристики, переваги тощо. Щоб співробітники могли швидко знайти потрібну інформацію, всі матеріали розділені на категорії та підкатегорії».

Приклад платформи LMS для компанії ВіЯр
База Знань для співробітників компанії.
Портал компанії “ВіЯр”на базі LMS Collaborator


Порада №2. Перевіряйте функціонал на одній людині


Як зазвичай відбувається тестування LMS? Людина, відповідальна за навчання у компанії, перевіряє самостійно (максимум на 1-2 колегах) можливості платформи й робить свої висновки щодо її роботи. Але тут важливо пам’ятати, що проходити курси та брати участь у вебінарах буде 100, 500, 1000 співробітників одночасно, тому варто перевіряти не тільки окремий функціонал, а й те, чи витримує система такі навантаження. 

Перед тим, як прийняти остаточне рішення, обов’язково проведіть пробний онлайн-захід, тестування або опитування персоналу. Це точно забере у вас значно менше часу, ніж вимушений переїзд на іншу LMS.

Дмитро Кришень,
керівник відділу навчання та розвитку Union Group

«Наша попередня LMS часто зависала, навіть попри те, що ми її не орендували, а купували й ставили на свої сервери. Вони були досить потужними, але при одночасному навантаженні у 150-200 користувачів у нас виникали проблеми.
Та найбільше клопоту ми мали через систему подяк. Кожен працівник міг відправити своїм колегам п’ять “дякую” на місяць, за які нараховувалися внутрішня валюта, бонуси тощо. Найчастіше через великий обсяг роботи співробітники відкладали подяки до останнього. Зрештою, після кількох нагадувань всі заходили майже одночасно, і система просто відмовлялася працювати».


Порада №3. Тестуйте функціонал LMS тільки на одному гаджеті


Навчальний контент має бути не тільки корисним, але й доступним у будь-який час і будь-де, незалежно від пристрою. Та якщо він є таким на вашому комп’ютері, то це не означає, що така ж ситуація буде, до прикладу, і з мобільною версією.

Йдеться як про тип гаджета, якому віддає перевагу співробітник, так і про діагональ екрана, операційну систему і навіть обраний браузер. Тому перед тим, як прийняти остаточне рішення, обов’язково перевірте функціонал:

  • на стаціонарному ПК, ноутбуці та мобільному телефоні;
  • на комп’ютерах, що підтримують Windows і Linux;
  • на смартфонах на базі iOS і Android;
  • у браузерах Google Chrome, Mozilla й Opera.

Те ж саме стосується і зручності. Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс — це передусім історія не про гарну картинку, а про мотивацію персоналу. Часто мобільна версія курсу може бути настільки незручною, що співробітники просто не хочуть нею користуватися і, відповідно, отримувати нові знання.

Навчальна подорож має бути простою для розуміння, ефективною для розвитку практичних навичок і приємною для очей. За умови дотримання усіх цих умов, працівник витрачатиме менше часу на те, щоб розібратися, як користуватися платформою, і більше на те, щоб покращити якість своєї роботи, а отже і загальні показники компанії.

Ірина Магалецька, 
керівниця навчального центру Reikartz Hotel Group

Ірина Магалецька,
керівниця навчального центру Reikartz Hotel Group

«Використання мобільного навчання та мінітренінгів у LMS Collaborator допомогло нам поступово вирішити проблеми у бізнесі та підвищити якість сервісу з 70% до 89%, що підтверджують результати наших аудитів та оцінка таємних гостей». 

Навчальний курс для співробітників готелю в системі LMS
Навчальний курс про оновлення стандартів та інновації ринку HoReCa
для співробітників Reikartz Hotel Group на порталі LMS Collaborator 


Порада №4. Зв’язуйтеся з техпідтримкою не до, а після виникнення проблем


На сайтах переважної більшості сучасних систем дистанційного навчання окремим пунктом зазначено, що їх техпідтримка працює 24/7 і завжди на зв’язку, але часто це не відповідає дійсності. Якщо під час тестування у вас не виникає жодних проблем, то нагоду перевірити попередню тезу ви отримаєте тільки після покупки LMS. Аж ось ваші звернення висять без відповіді кілька днів, а іноді навіть і тижнів, проте договір підписано і шляху назад вже немає.

Пам’ятайте, навіть якщо система працює ідеально зараз, ніхто не застрахований від багів у майбутньому. Саме тому важливо перевірити не тільки швидкість реакції спеціалістів, а й конкретний результат, бо відповісти на ваш запит можуть і через п’ять хвилин, при цьому годуючи обіцянками і не вирішуючи проблему місяцями.

Дмитро Кришень,
керівник відділу навчання та розвитку Union Group

«Особисто для мене техпідтримка має велике значення. Коли ми працюємо з тисячами співробітників групи наших компаній одночасно, призначаємо їм курс і відбувається якийсь збій, який не вирішується за один, два, три дні, то це насамперед пляма на репутації нашої команди, а не виробника системи дистанційного навчання. Тому наявність якісного клієнтського сервісу була для нас одним з ключових факторів вибору LMS Collaborator».


Порада №5. Обирайте LMS, спираючись на актуальні потреби


Припустимо, сьогодні у вас у штаті не більше 200 працівників і вам достатньо того, щоб курс складався з лекційного матеріалу і підсумкового тесту. Та вже через кілька місяців, пів року, рік у вас може виникнути потреба в автоматизації навчання, підключенні сервісів за допомогою API, проведенні вебінарів або ж впровадженні інструментів гейміфікації, а обрана платформа на це просто не розрахована. І що тоді?

Переїзд на нову LMS — процес довгий, кропіткий і трудомісткий. Тому обирайте одразу LMS, яка може інтегруватись з іншими сервісами за допомогою API.

Оксана Городецька, керівниця підрозділу навчання та розвитку персоналу в мережі аптек D.S.

Оксана Городецька,
керівниця підрозділу навчання та розвитку персоналу
в мережі аптек D.S.

«Наша компанія почала динамічно масштабуватися та відкривати аптечні структурні підрозділи у віддалених від центрального офісу регіонах. З’явилися і перші франчайзингові партнери. В результаті кількість фахівців зросла більше ніж удвічі. Постало нагальне питання максимальної автоматизації процесів.
Адміністрування нашої попередньої системи дистанційного навчання займало дуже багато часу. Також нам необхідно було синхронізувати її з сервісом бухгалтерського обліку. Але у тієї платформи не було такого функціонала, тому ми вирішили перейти на LMS Collaborator».

Навчальний курс на платформі LMS для співробітників D.S.
Навчальний курс для співробітників D.S. на навчальному порталі LMS Collaborator 

Але найголовніше, про що необхідно потурбуватися завчасно — це безпека і захищеність вашого навчального контенту. Перевірте, чи відповідає обрана платформа міжнародному стандарту ISO27001, який підтверджує надійний захист даних від будь-яких спроб несанкціонованого доступу.

Крім того, обставини бувають різними, і будь-якої миті у вас може виникнути потреба у зміні LMS. Тож якщо обрана система дистанційного навчання не підтримує формат SCORM, двічі подумайте, чи варто зупиняти свій вибір саме на ній, інакше ви ризикуєте втратити усі свої напрацювання буквально за один день.

Дмитро Кришень,
керівник відділу навчання та розвитку Union Group

«За роки роботи на попередній платформі у компанії накопичилося багато матеріалів, але зрештою витягнути вдалося не більше 30-40 курсів через те, що вони зберігалися на серверах, до яких зараз немає доступу. Той навчальний контент, який вийшло врятувати, був у форматі SCORM, тому його просто завантажили у нову LMS».


Післямова


Чи є ці антипоради панацеєю, яка убезпечить вас від помилки? Звісно, що ні. Та вони допоможуть вам підсвітити вузькі місця та сліпі зони, на які варто звернути увагу до того, як ви приймете остаточне рішення і віддасте перевагу якійсь конкретній системі дистанційного навчання. Тож тестуйте, комбінуйте базові правила з нашими антипорадами та обирайте LMS, яка підійде саме вам.

Читайте також

Навчай та розвивай: чим займається і скільки заробляє L&D Manager

7 інструментів для ефективного навчання: конспект книги «Засіло в голові»

Як навчатись, працювати і вижити: 3 історії та 7 лайфхаків

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: