Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

7 думок про кар’єру та професію від піарника Comfy, «Нової пошти» й «Укрзалізниці»

12.10.20 Історії 5 хв читання

Нещодавно CEO & Founder Happy Monday Анна Мазур взяла інтерв’ю у Даниїла Ваховського — відомого піарника, який займався комунікаціями «Укрзалізниці», «Нової пошти», Uklon, Comfy, UMH Group, а зараз є керуючим партнером агентства Havas PR Kyiv. Відеоінтерв’ю ви можете подивитися на нашому YouTube-каналі, а поки ділимося цікавими думками Даниїла про свою роботу.

Я зрозумів, що хочу працювати в піарі, щойно туди потрапив. Мені не було й 18 років, коли мене взяли промоутером у київську піар-агенцію, яка тоді займалася піар-підтримкою групи «Океан Ельзи». Мені вдалося взяти участь у презентаціях альбому групи та, попри рутинну роботу, —  відчути атмосферу. Було дуже динамічно, цікаво, складно. Мене відразу ж захопило, і я зрозумів: ось мій життєвий шлях. І це відчуття мене ніколи не полишало.

***
Кар’єра вимагає повноцінного залучення, без відпусток і вихідних. Відтоді, як я вперше сказав цю фразу, в моєму житті багато що змінилося: з’явилася дитина, тому я вже не можу дозволити собі працювати стільки, як раніше. Але вважаю, що поки дозволяє здоров’я і сімейні обставини, треба весь час працювати, розвиватися, рухатися. Тільки тоді буде якийсь прийнятний результат.

Те, що ми робимо, — і є наше життя. І поки ми працюємо, горимо своєю справою, ми й живемо.

***
Я вважаю, що ми тільки частково вибираємо свій шлях, а в основному шлях вибирає нас. В людині від початку закладені певні схильності: у когось сильніше логічне мислення, а хтось — хороший комунікатор. Тому дуже важливо з самого початку визначити свої сильні сторони та схильності, щоб при виборі професії робити ставку саме на них. Звичайно, слабкі сторони теж можна підтягнути, але вони все одно не стануть визначальними для фахівця.

Дізнатися про свої сильні сторони та побачити, які професії вам підходять, можна з допомогою онлайн-тесту на профорієнтацію.

Тест

***
Я бачу піарника так, як бачив його Едвард Бернейз (один з перших і найбільш відомих піарників у світі — Ред.). Він говорив, що консультант зі зв’язків з громадськістю — це ключовий радник першої особи. Наше завдання — бути таким радником для першої особи будь-якої організації і допомагати йому вибудовувати діалог з людьми: інформувати, формувати думку і, зрештою, формувати поведінку.

Максимум, на що здатен маркетинг — забезпечити компанії виручку. Максимум, на що здатен піар — зробити з талановитого актора президента.

***
Принада піару в тому, що він максимально багатогранний. Він містить у собі безліч дисциплін: психологія, соціальна психологія, поведінкова економіка, маркетинг, комунікації, управління, медійні дисципліни. Пройшовши базові етапи, ти можеш заглиблюватися у вужчі  спеціалізації. Але ядро ​​— це, звичайно, розв’язування  питань за допомогою комунікації. Це досить складна професія, якій можна вчитися і в якій можна розвиватися безкінечно.

***
Іноді амбіції заводять нас не туди, тому з ними потрібно бути обережніше. Після однієї дуже складною передвиборчої кампанії мені здалося, що тепер я можу все: піти до найпроблемнішої компанії, впоратись із завданням будь-якої складності та стати легендарним піарником. Так я потрапив до «Укрзалізниці», хоча мене багато хто попереджав про фактори ризику. Це була просто м’ясорубка, і з того часу я тримаю амбіції під контролем.

Є такі проєкти, які здаються привабливими, але насправді заводять тебе в темний ліс і ризикують поховати твою кар’єру.


Де вчитися піарнику: поради Даниїла Ваховського

  • Український католицький університет, магістерська програма з медіакомунікацій. Вони об’єднали академічну складову з практичними заняттями і зробили програму, яка максимально відповідає потребам ринку.
  • Британська кваліфікація CIPR, що підтверджує ваші професійні навички. Я вважаю, вона потрібна всім. Тим паче, можна вчитися онлайн.
  • Для підвищення кваліфікації раджу курси в LABA. Якщо претендуєте  на позицію топ-менеджменту, рекомендую отримати ступінь МВА (це допоможе зрозуміти бізнес зсередини і говорити його мовою). Також будь-якому фахівцю в піарі не завадить опанувати навички фасилітації та медіації.

Щоб дізнатися рецепт професійного щастя, як обирати компанію для роботи та чи можливо піарнику поїхати працювати за кордон — дивіться повне відеоінтерв’ю з Даниїлом.

Шукаєте роботу в піарі / комунікаціях?

Маємо що вам запропонувати — вакансії в класних компаніях →

Вакансії

Читайте також

Як розвиватися у PR? 5 порад від Надії Чорної-Бохняк

Як працюють у Banda: внутрішня кухня найтитулованішої креативної агенції України

Зсередини про роботу копірайтера: чому все не так, як у Пелевіна і Бегбедера

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: