Сьогодні презентації доводиться робити практично всім — і менеджерам, і аналітикам, і навіть копірайтерам. Тому той факт, що ви не дизайнер за професією, вже не може слугувати виправданням для недоладних слайдів і кривого тексту. Еміль Вольскі, куратор онлайн-курсу «Дизайн презентацій для недизайнерів» у Projector, підготував поради, як точно НЕ треба робити презентації.
Формат 4:3
Пам’ятаєте старі телевізори «Рубін»? Оце телеки були, не те що зараз. Понавигадують широкоформатні плоскі телевізори — жодної романтики і ламповості.
Так ось, забудьте про формат презентації 16:9. Нехай ваші слайди будуть милими і вузькоформатними — 4:3. Нічого, що в такому форматі не надто зручно розміщувати контент, головне — приємні спогади.
Більше тексту!
Отже, з полотном ми розібралися (сподіваюся, ви не залишили фон білим — нудьга яка). Що ж розміщувати на слайдах? Покажіть вашому глядачеві (навіть читачеві, я б сказав), що ви вмієте писати. Багато. Іконки, ілюстрації і короткий текст — це нудьга! Ну справді, хто захоче під час вашої тригодинної доповіді розглядати іконки? Пишіть по максимуму — щоб жоден піксель на слайді не був безхазяйним. Просте правило: простирадло тексту на слайді — запорука успіху!
Шрифт. Із завитками.
Оскільки ми вже зачепили текст (пам’ятаємо — його повинно бути побільше, графоманія is the new black), поговоримо про шрифт.
Хорошому об’ємному тексту — хороший шрифт. Але один шрифт — це, знову ж таки, нудно. Оберіть від 5 різних шрифтів і рандомно застосуйте їх до текстів у вашій презентації. Як і тексту, шрифтів багато не буває. Спойлер: Comic Sans підкорює аудиторію за секунду. А якщо у вас аж надто серйозна тема, Times New Roman — класика на століття.
Не забувайте, що у нас є ще телеграм-канал, де ми щодня оновлюємо вакансії, ділимось новинами та статтями!
Підписатись
Квітка-семибарвиця
Веселка — чудове природне явище. Яскраве, соковите. До біса лаконічність — використовуйте всі кольори веселки. Недарма ж природа подарувала нам цю багатобарвну велич. До речі, чорний і білий — це не кольори. Елементарне правило — побільше фарб, навіть якщо у вас банківська тема.
Що мені Лейбовіц, що мені Уорхол і навіть Тетяна Яблонська
Рано чи пізно у вас виникне бажання вставити у презентацію фоточку. Або навіть іконку. Так ось, якщо вже така потреба виникла (хоча краще, звісно, уникати зображень та іконок; пам’ятаємо ж — побільше тексту, нехай аудиторія читає, а не розглядає картинки), не заморочуйтесь. Як то кажуть, гугл у поміч!
Беріть перше ж зображення. На якість не дивіться, хто автор роботи — тим паче. Серйозно, хто у 2020 році взагалі звертає увагу на авторське право? І дивіться, щоб іконки були різні: десь лінійні, десь повнокольорові. Покажіть аудиторії, що ваша презентація різноманітна.
Забудьте про ієрархію та структуру
Усі говорять про важливість ієрархії даних — мовляв, так аудиторія швидше зчитує інформацію. Але так роблять усі, а ви не всі! Наплюйте на ієрархію даних. Подумаєш, заголовок менший за текст, зате як оригінально. А структура презентації — це взагалі минуле століття. Просто ставте текст куди і як хочете.
Консистентність стилю
Фуууу, яке слово вигадали. Навіть не лізьте до вікіпедії за роз’ясненнями, воно вам точно не треба. Пам’ятайте: різноманітність — ось до чого варто прагнути. Кожен слайд — у своєму стилі. Бо зробите кожен слайд за шаблоном — і на другому слайді всі заснуть. Буяння фарб, шрифтів і стилістичних прийомів — ось вірний шлях до успіху, друзі!
Das ist Logo
Дизайнери старалися, придумували, малювали логотип. А ви що — просто поставили його на першому й останньому слайдах? Як вам не соромно! А раптом до середини презентації люди забудуть, як він виглядає? Запам’ятайте — логотип має бути на кожному слайді. І робіть його побільше.
Епілог або ж пункт 8 ¹/₂
Якщо коротко: muerte el contenido, viva la forma!
Або українською: до біса зміст, нехай живе форма!
Якщо ви не хочете, щоб ваша презентація нагадувала чудовисько Франкенштейна, не слухайте Еміля і робіть усе з точністю до навпаки 🙂 А ще краще — реєструйтеся на онлайн-курс «Дизайн презентацій для недизайнерів» у Projector, який стартує вже 13 лютого.
Читайте також
Что скрывается за требованием «знание PowerPoint» в вакансиях?
Профессия: дизайнер презентаций. Что учить, где работать и с чего начать?
Шукаєте роботу?
Маємо безліч вакансій у креативних індустріях, освіті, ІТ-компаніях, громадському секторі тощо.
Вакансії
Дякуємо!
Тепер редактори знають.