У своїй книзі Nine Lies About Work Маркус Бакінгем та Ешлі Гудолл роблять достатньо сміливі для корпоративного світу заяви. Наприклад, вони стверджують, що давати колегам зворотний зв’язок, як це заведено у багатьох компаніях, взагалі не варто.
Соціолог і бізнес-тренер Маркус Бакінгем та старший президент з лідерства й командного інтелекту у Cisco ламають усталені уявлення про роботу: «Це велика помилка — говорити людям, що, на вашу думку, вони роблять правильно чи неправильно і як це можна зробити краще».
Замість казати іншим, що ви думаєте про їхні навички і роботу, краще описувати ваш досвід роботи з ними, впевнені автори книги.
Такая позиція Бакінгема і Гудолла протирічить тренду «радикальної відвертості», прийнятої у багатьох компаніях. Наприклад, у Netflix заведено відкрито обговорювати невдачі та навіть причини звільнення співробітників. Але Маркус та Ешлі стверджують, що не варто пояснювати людям, де саме вони помиляються і як це виправити, навіть якщо ви даєте зворотний зв’язок за всіма правилами.
Не кажіть про якості інших, скажіть про свій досвід
Тримати свій фідбек при собі варто хоча б тому, що насправді ви не можете об’єктивно оцінювати інших і робити висновки про те, що їм потрібно змінити у собі чи в роботі.
Єдине, щодо чого люди можуть бути цілковито впевнені, — це їхні власні почуття й переживання.
Дослідження демонструють, що ми особливо розпливчасто оцінюємо інших і використовуємо при цьому досить абстрактні критерії. Як можна впевнено обговорювати, наскільки командний гравець ваш колега N і наскільки стратегічно він мислить? А мода на 360-градусні методики, коли всі оцінюють усіх, на думку Бакінгема і Гудолла, взагалі не має сенсу: адже людину розглядають одночасно у кілька викривлених об’єктивів.
Отже, автори пропонують не казати іншим, як ви оцінюєте їхні навички чи здібності. Що ж робити натомість? Краще описати свій досвід, отриманий у результаті їхньої роботи.
Наприклад, ви не можете робити об’єктивні висновки, добре чи погано колега провів презентацію і як варто її покращити. Натомість ви можете розповісти йому, чи була презентація переконливою та цікавою особисто для вас.
Похвала завжди працює краще
Позитивні коментарі працюють краще, ніж негативні. Але якщо ви хочете похвалити когось із користю — сфокусуйтесь не на оцінці його роботи чи здібностей, а на тому, що він змусив вас відчути.
Зрештою, чи маєте ви достатню об’єктивність, щоб оцінювати, наскільки колега хороший копірайтер, стратег чи командний гравець? А от похвалити за те, що він / вона надихнув вас, переконав чи допоміг вирішити конкретну задачу — зовсім інше. У цьому питанні ви дійсно компетентні. Ба більше, тут ви — єдиний і найоб’єктивніший експерт 🙂
Джерело: The Guardian
Вас також зацікавить
Расскажи мне обо мне! 14 правил фидбэка
Как воспринимать обратную связь от работодателей?
Правила индивидуальной беседы: советы сотрудникам и руководителям
Дякуємо!
Тепер редактори знають.