Після співбесіди — не важливо, відбулася вона «вживу» чи в онлайн-форматі — є сенс не чекати пасивно на зворотний зв’язок від роботодавця, а самому стати ініціатором такого контакту. Тобто, написати follow-up лист. Що це таке, навіщо його писати та як саме, розповідає Ірина Сулацька, рекрутерка у Matic і викладачка у Lviv IT School та Ukrainian Sourcing School.
Коли я пропоную людям, яким допомагаю з резюме, самим написати рекрутерам, якщо не отримали відповідь, дехто дивується: «А що, так можна було?». На мою думку, не лише можна, а й треба!
Повідомлення людині, яка проводила з вами співбесіду, можна розділити на кілька типів:
- проста подяка за зустріч;
- ваші враження від інтерв’ю;
- нагадування про себе й питання щодо наступних кроків;
- запит на детальний зворотний зв’язок;
- подяка за відповідь і домовленості на майбутнє (у випадку відмови).
Поговоримо про кожний.
Проста подяка за зустріч
За 6 років моєї кар’єри в рекрутингу я лише кілька разів отримувала повідомлення на кшталт «Дякую вам за розмову» після співбесіди. Як рекрутер я на це не ображаюсь. Але коли знаходжусь по іншу сторону процесу (як кандидат), то розумію: компанія витратила час на співбесіду зі мною, підготувалась, відповіла на мої запитання, поставила свої питання, які, можливо, наштовхнули мене на нові думки. Сказати чи написати «Дякую за розмову» — це просте правило професійної комунікації.
Ваші враження від інтерв’ю
Майже всі компанії сьогодні мають власні сайти й сторінки в соціальних мережах, інформація з яких допомагає нам скласти про неї власну думку. Але спілкування з реальними людьми всередині компанії додає деталей і говорить про неї більше, ніж тексти в інтернеті.
Після співбесіди ви можете краще зрозуміти, які завдання передбачає ваша майбутня роль, дізнатись про умови роботи й команду, про корпоративну культуру компанії та її підхід до співпраці. Small details matter! Після інтерв’ю ви можете зрозуміти, що ця компанія — саме те місце, де ви бачите себе у найближчому майбутньому. Якщо ви це відчули й зрозуміли — поділіться своїми думками з тим, хто проводив співбесіду.
На додачу до подяки за зустріч у кількох реченнях поясніть, чому компанія припала вам до душі, і зробіть акцент на тому, що має для вас цінність. Мова не про надумані компліменти чи спробу переконати рекрутера й команду вас найняти — мова лише про ваші враження. Вони допоможуть рекрутеру зрозуміти: 1) що ви дійсно зацікавлені; 2) що саме для вас важливо (яка у вас мотивація).
Нагадування про себе й питання щодо наступних кроків
На жаль, рекрутери й компанії не завжди відповідають швидко, а часом і зовсім не діляться зворотним зв’язком. Але ви не можете бути впевнені, з яких причин це сталося — ви не підійшли компанії чи просто процес займає набагато більше часу, ніж зазвичай. Тому я раджу зробити принаймні один follow-up після співбесіди й нагадати про себе:
«Ірино, доброго дня!
Ми мали співбесіду тиждень тому. Хочу дізнатись, чи прийняли ви рішення і якими будуть наші наступні кроки?
Дякую!
Гарного дня».
Запит на детальний зворотний зв’язок
Не кожна компанія ділиться з кандидатом детальним зворотним зв’язком, часто обмежуючись після співбесіди фразою на кшталт «Ми вам передзвонимо». Розбиратись у причинах на даному етапі немає сенсу: у кожної компанії свій стиль взаємодії з кандидатами, своє навантаження і підхід до найму нових людей. Головне — не сприймайте це персонально: швидше за все, таку формальну відповідь отримали не ви одні.
Втім, ви все ж таки витратили свій час на спілкування з рекрутером, ваші професійні навички й знання певним чином оцінили, тому залишити запит на детальний зворотний зв’язок (і, можливо, рекомендації на майбутнє) — чудове рішення. Поділюсь своїм досвідом: до десятка junior-спеціалістів у моїй кар’єрі попросили про рекомендації від технічного інтерв’юера. Цих людей я запам’ятала: вони дійсно прагнуть розвитку 🙂
Подяка за відповідь і домовленості на майбутнє
Отримувати відмови об’єктивно неприємно. Ви можете не погоджуватись з причиною відмови. Можете відчувати, що зробили недостатньо. Втім, кожна компанія має право обирати людей за критеріями, які вважає для себе важливими, і робити це таким чином, як вважає за потрібне.
Можливо, ви розумієте, що вам із цією компанією не по дорозі, але ви, зрештою, отримали корисний досвід: розширили коло своїх знайомств, склали думку про компанію або зрозуміли свої сильні сторони й «білі плями». Тому подякувати рекрутеру й компанії за процес і відповідь — на мою думку, важливо.
Якщо ж компанія вам сподобалась, але ви погоджуєтесь, що ваш професійний рівень ще не відповідає її вимогам, спробуйте зберегти зв’язок на майбутнє: напишіть рекрутеру, що хотіли б повернутись до розмови у майбутньому і все ж таки попрацювати в одній команді. Попросіть повідомити про відкриття вакансій, на які ви підійдете, щоб спробувати свої сили ще раз.
Співбесіди та все, що з ними пов’язане, бувають неабияким стресом. Якби мене спитали про одну пораду для всіх людей, які шукають нові можливості (незалежно від рівня, професії, сфери, статі, віку тощо), я б сказала: «Залишайтеся людиною». Адже по ту сторону процесу — така ж жива людина, як і ви.
Читайте також
Як розповідати на співбесіді про свої слабкі сторони?
Шкідливі поради: 10 способів провалити співбесіду
Що говорити на співбесіді про причини звільнення?
Шукаєте роботу?
А вона шукає вас! У нас багато вакансій в крутих українських та міжнародних компаніях.
Вакансії
Дякуємо!
Тепер редактори знають.