Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Український бізнес не готовий масово впроваджувати інклюзивні практики: дослідження

14.01.25 Новини 4 хв читання

В Україні представники малого та середнього бізнесу визнають важливість безбар’єрності на робочому місці, проте лише частина з них впроваджує інклюзивні практики. Про це свідчать результати дослідження OLX. Розповідаємо про нього детальніше.

У дослідженні взяли участь 1584 представники малого та середнього бізнесу. Серед них 54% — фізичні особи-підприємці (ФОПи), 14% — юридичні особи, а 37% не визначили форму організації. Переважна більшість з них (27%) працює понад 10 років.

Дослідження OLX
В дослідженні взяли участь понад 1500 представників малого та середнього бізнесу


Багато бізнесів не готові впроваджувати інклюзивні практики зараз


Більш ніж половина учасників опитування (50,67%) наразі не впроваджує практики інклюзивності та безбар’єрності. Понад 30% компаній не комунікують на тему безбар’єрності з працівниками. Проте 24% планують це зробити у майбутньому.

Серед тих, хто не має таких практик і не планує їх впроваджувати, більшість (понад 50%) — це ФОПи.  Натомість юридичні особи більш схильні до того, щоб інтегрувати практики інклюзивності та безбар’єрності у свій бізнес.

Зокрема, компанії адаптовують графік та формат роботи (16,57%) чи облаштовують робоче середовище (10,94%) відповідно до потреб людей з інвалідністю.

Понад 50% бізнесів не впроваджують інклюзивні практики
Більшість роботодавців не впроваджують інклюзивних практик

Також, за даними дослідження, 14% бізнесів уже вклали кошти у створення інклюзивного середовища, 16% планують інвестувати. 43% не роблять таких інвестицій, більшість із них — ФОПи.

AD 4nXdUCuf4J1WNAFlkYEz77yZMk1hlzdh5CcILlSq BiuIsrIe3NEFtIOP7MrHCMsQAeT3BaIWLuIJPvudwGTRzRy6n HgwT
Майже половина опитаних бізнесів фінансово не вкладаються у створення безбар’єрного середовища

Згідно з даними дослідження, лише 17,6% опитаних чули про державну програму компенсації витрат на облаштування робочого місця для осіб з інвалідністю. І тільки 14% з них скористалися нею.

Читайте також: Визнавати цінність кожного та кожної: уроки інклюзивності від «Делойт» в Україні


Які соціальні програми діють в компаніях


Більшість респондентів зізнаються, що не мають жодних соціальних програм для співробітників. 12% бізнесів пропонують працівникам оплачувані відпустки та лікарняні, а 8,3% — організовують програми професійного розвитку.

Програми соціальної підтримки українських роботодавців
Які програми підтримки бізнеси пропонують співробітникам

Серед соціально-вразливих категорій населення найбільша кількість працевлаштованих:

  • люди віком 45-60 років;
  • особи з інвалідністю;
  • пенсіонери.

Значно рідше бізнеси беруть на роботу студентів, неповнолітніх та ветеранів. 

Читайте також: Курси, гранти, реабілітація: добірка можливостей для ветеранів (оновлюється)


Перешкоди та потенціал


Підприємці зазначають, що безбар’єрність підвищує соціальний капітал компанії, роблячи її більш привабливою для клієнтів та партнерів. Також вони усвідомлюють, що забезпечення доступу до робочих місць для людей з інвалідністю сприяє економічному розвитку країни загалом. 

Натомість ті власники бізнесів, що не запроваджують у своїх компаніях інклюзивні практики, називають перепонами практичні труднощі та недовіру до держави. Вони також наголошують на пріоритетності інших проблем, таких як війна та економічна нестабільність. 

Шукаєте роботу або співробітників?

У розділі «Вакансії» ми допомагаємо компаніям і кандидатам знайти одне одного!

Вакансії
Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!
Happy Monday loader animation
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x

Дякуємо!

Тепер редактори знають.