Знайшли вакансію у компанії мрії? Якщо дійсно хочете отримати запрошення на співбесіду, не забудьте написати супровідний лист. Радимо, як це зробити, щоб зацікавити роботодавця у вашій кандидатурі ще до перегляду резюме.
Одразу розставимо всі крапки над і: писати супровідний лист потрібно, по-перше, обов’язково, по-друге — для кожної вакансії окремо. Якщо це видається вам даремним, подумайте, що правильно складений супровідний лист може стати вирішальним аргументом при виборі між двома схожими кандидатами.
Як написати супровідний лист: 5 основних правил
1. Пам’ятайте, що супровідний лист — це доповнення до вашого резюме, а не його детальний переказ. Якщо у резюме ви акцентуєте увагу на тому, що робили у вашому минулому і робите зараз, то у супровідному листі зробіть фокус на майбутньому.
2. Пишіть супровідний лист під конкретну компанію і вакансію. Потенційний роботодавець має зрозуміти, чому ви прагнете працювати саме з ним і що можете запропонувати.
3. Не використовуйте шаблонні вирази тільки тому, що вони здаються вам достатньо довгими й розумними. Кліше, слова-паразити та абстрактні епітети не допоможуть вам зацікавити рекрутера. Такі безособові листи лише дратують, оскільки не відповідають на головне питання — чому саме ви підходите на цю посаду.
4. Переконайтеся, що ваш супровідний лист має логічну структуру та легко читається.
5. Обов’язково перевірте текст на помилки. Неграмотно написаний супровідний лист демонструє вашу неуважність і може знизити шанс на пропозицію співпраці.
Детальний план супровідного листа
1. До кого ви звертаєтесь?
Спробуйте з’ясувати ім’я адресата і звернутися до нього персонально. Втім, якщо це неможливо, напишіть просто: «Шановні співробітники HR-відділу компанії такої-то» або щось у цьому дусі. У жодному разі не пропускайте привітання.
2. Чого ви хочете?
Одразу вкажіть, на яку вакансію ви подаєтеся. Це полегшить життя рекрутерові, адже відкритих вакансій у компанії може бути дуже багато. Непогано було б також послатися на джерело, звідки ви дізналися про вакансію.
3. Чому ви подаєтесь саме у цю компанію і на цю посаду?
Розкажіть, чому вас цікавить саме цей напрямок роботи і головне — чому робота саме у цій компанії здається вам привабливим варіантом. Для цього пошукайте інформацію про компанію, перш ніж складати лист.
Шукаєте інформацію про компанію?
Розповідаємо про роботу там, де понеділки точно щасливі!
Перейти
4. Навіщо компанії вас наймати?
Перерахуйте аргументи, які доводять, що саме ви підходите для цієї посади. Подумайте, які проблеми компанія намагається вирішити за допомогою цієї вакансії, і опишіть, як ви можете бути корисні у вирішенні цих проблем. Говоріть про конкретні речі, які ви можете зробити, замість писати про «значний досвід», «лідерські навички» та «стресостійкість».
5. Наскільки ви підходите для цієї вакансії?
Доведіть рекрутерові, що ви відповідаєте посаді. Для цього спирайтеся на опис посади у вакансії (пункти з вимогами та описом посади) і покажіть на конкретних прикладах, що маєте необхідні навички.
І не забудьте подякувати наприкінці листа — зрештою, людина звернула увагу на вашу заявку і приділила їй час.
Супровідний лист до резюме: типові помилки
- Недотримання правил ділового спілкування.
- Шаблонні вирази, повтори, зайві та беззмістовні епітети (замість них краще наводити конкретні факти й приклади.
- Нечитабельність тексту (порушена структура / текст написаний одним шматком, без форматування, абзаців та виділень).
- Граматичні помилки (обов’язково перевірте свій лист, перш ніж відправити, для цього існує достатньо онлайн-сервісів).
Перечитайте лист кілька разів, відредагуйте, не забудьте прикріпити резюме та сміливо надсилайте роботодавцю.
Читайте також
Как правильно составить резюме: пошаговая инструкция
Що говорити на співбесіді про причини звільнення?
Чим фриланс відрізняється від проєктної зайнятості? Словник форматів роботи