fbpx

Як правильно написати резюме: покрокова інструкція

Редакція Чт., 09/08 Must Read

Знайшли чудову вакансію? Перший крок — зацікавити роботодавця, підкресливши свої найкращі якості. Ми підготували для вас покроковий ґайд, як написати резюме, що як мінімум приведе вас на співбесіду, а як максимум — допоможе отримати роботу мрії! 

У середньому на перегляд одного резюме витрачається 5-10 секунд. Небагато, правда? Ось чому важливо одразу ж справити гарне враження. Резюме — це самореклама, яка повинна подати вас із найкращого боку та «продати» роботодавцю. Тому ваша задача — зробити так, щоб усі пункти резюме «чіпляли». 


Підготовка резюме: з чого почати


Перш ніж складати резюме, корисно буде дізнатися, на що HR-менеджери, рекрутери та роботодавці у першу чергу звертають увагу у резюме кандидата. Згідно з дослідженням Orange County Resume Survey, це:

  • попередній досвід роботи (45%);
  • кваліфікація/навички (35%);
  • легкість читання / сприйняття інформації (25%);
  • досягнення, переваги, проєкти (16%);
  • орфографія та граматика (14%);
  • освіта (9%);
  • зрозуміла мета (3%);
  • ключові слова (2%);
  • контактна інформація (1%).

Також радимо почитати, на що звертають увагу у резюме українські підприємці: 

Потім варто визначитись, якого типу резюме вам підійде — хронологічне, функціональне або комбіноване.

Хронологічне резюме описує ваші місця роботи у хронологічному порядку, починаючи з останнього. Підійде тим, хто шукає роботу у знайомій для себе сфері, має значний досвід та прагне кар’єрного розвитку. 


Приклад

Досвід роботи:

07/2016 і до сьогодні. Організація «Супердіти» (освіта для дітей та батьків). Позиція: CEO & Event-менеджер.

  • Підібрала команду з п’яти людей для реалізації цілей організації. 
  • Організувала понад 150 освітніх заходів для дітей та батьків. 
  • Зібрала команду з 10 постійних викладачів.
  • Організувала систему моніторингу якості заходів та отримання зворотного зв’язку від відвідувачів. 
  • Створила та запровадила ведення бази CRM (Salesforce) для якісної роботи з клієнтами.

03/2014 – 05/2016. Проєкт «Мрієтворці» (навчання підлітків). Позиція: координатор проєкта.

  • Організувала 15 лекцій та освітніх виїздів для 36 студентів програми.
  • Координувала роботу 5 викладачів та 10 менторів програми.
  • Вела фінансову та адміністративну звітність. 

Функціональне резюме робить акцент на ваших уміннях, навичках та досягненнях, а не на місцях роботи. Такий варіант підійде тим, хто має невеликий досвід, хто часто змінював роботу і не хоче привертати до цього увагу, а також тим, хто прагне змінити сферу діяльності або повернутися на ринок праці після тривалої перерви.  


Приклад

Ключові компетенції:

  • досвід керування командою до 15 осіб;
  • загальний досвід організації та просування проєктів — 5 років;
  • організація і координація заходів на 500 людей;
  • вміння домовлятися, доводити розпочаті проєкти до кінця за будь-яких обставин, наполегливість, здатність генерувати ідеї;
  • сильні управлінські, менеджерські та лідерські якості.

Комбіноване резюме поєднує переваги хронологічного та функціонального — включає у себе і опис навичок, і перелік місць роботи. Вважається найбільш ефективним. Розділяйте та об’єднуйте ваш досвід (залежно від того, на яку вакансію подаєтесь), поєднуйте свої навички з компаніями, де ви їх отримали, а також обов’язково робіть акцент на вимірюваних показниках. 

Сподіваємося, ви відправляєте резюме на вакансії, які вам до душі! А якщо ні… 

Щоб зрозуміти, де ви дійсно будете отримувати задоволення і приносити користь, пройдіть онлайн-тест на профорієнтацію.

Пройти тест


Як скласти резюме: структура та оформлення


При написанні резюме важливо дотримуватися певної структури, щоб інформація була чіткою, упорядкованою та легко сприймалася. Рекомендуємо відправляти його у форматі PDF, щоб не виникало проблем із відкриттям файла. 

Пишіть простими реченнями по 5-7 слів. Уникайте незрозумілих скорочень. Обов’язково діліть текст на абзаци, підберіть зрозумілий шрифт. Для виділення заголовків використовуйте курсив або жирне накреслення. Пам’ятайте, що обсяг резюме не повинен бути більшим за 2 сторінки. В ідеалі — 1 сторінка. 

Значною перевагою, особливо для представників креативних індустрій, буде графічне оформлення — так ви виокремите себе на фоні інших кандидатів та одразу продемонструєте творчі навички. Обов’язково прикріпіть фото, якщо про це просить роботодавець. 

Тепер давайте розберемо по блокам, як правильно написати резюме та описати ключові моменти.

1. ПІБ та контакти

Тут усе дуже просто. Для зв’язку не використовуйте робочу електронну пошту — вкажіть особисту чи створіть окрему для пошуку роботи. Обов’язково перевірте, щоб ваш email відповідав формату ім’япрізвище@домен.com, а не пропонував написати, наприклад, пухнастій зайці. 

Додайте посилання на Facebook, LinkedIn або інші професійні мережі, наприклад Behance. Вказуючи особисті профілі у соцмережах, ретельно перевірте, що там у вас, щоб не потрапити у незручне становище. 

2. Summary

Цей абзац має відповідати на питання, чому саме вас варто запросити на співбесіду і чи є взагалі сенс заглиблюватись у ваше резюме. Його мета — звернути увагу роботодавця / рекрутера, одразу виділивши ваші професійні цілі, досвід, експертизу та особисті якості. Якщо ви не дасте ясно зрозуміти, чим будете корисні компанії, ви приречені на провал. 

Приклад

Керівник освітніх проєктів з досвідом понад 5 років, націлений на результат. Вмію концентруватися на задачах, визначати пріоритети та ефективно керувати комплексом проєктів в умовах екстремального тиску. 


Приклад

Я постійно розвиваюся, ніколи не стою на місці. Дуже швидко вчуся, об’єктивно сприймаю критику та ціную її. Я справжній трудоголік, вмію знаходити вихід з критичних ситуацій спокійно та виважено. Зі мною у команді ви отримаєте людину, яка цінує результат, знає, чого хоче, та понад усе прагне розвитку. 


3. Досвід роботи

Почніть із поточного або останнього місця роботи, рухаючись до більш давніх. Пам’ятайте: зазначати варто лише досвід, релевантний вакансії, на яку ви подаєтесь. Якщо у вас такого немає, подумайте над тим, щоб написати функціональне резюме і зробити акцент на навичках, а не на місцях роботи. 

Коротко вкажіть назву і сферу діяльності компанії. Потім — вашу позицію та роль, а також основні задачі. Перелічіть основні досягнення та не забудьте підкріпити їх аргументами та доказами. Пам’ятайте, що досягнення мають бути вимірювані, конкретні, значні і обов’язково відповідати посаді. 


Приклад

  • Налагодила ефективну координацію роботи команди: запровадила індивідуальні плани, щотижневі звітні зустрічі та квартальні перегляди планів.
  • Розробила індивідуальну систему мотивації для 6 підлеглих. 
  • Сприяла розвитку підлеглих: за 2 роки роботи 80% співробітників відділу підвищили до старших менеджерів, а одного — до керівника відділу. 


Приклад

  • Розробила концепції, координувала та провела понад 50 заходів за рік.
  • Створила та вела клієнтську базу у 3500 людей.
  • Відповідала за виконання щомісячного показника прибутку з продажів у 200 000 грн: 10 місяців із 12 закрила з показником у 115% від плану, 2 місяці — з показником у 85% від плану.

Описуючи досвід, вказуйте лише те, що вас «продає». А ще будьте лаконічні у формулювання та не перевантажуйте роботодавця купою непотрібної інформації.   


4. Освіта 

Зазначте освіту, яка має відношення до вашої роботи і кар’єрних цілей. Включіть не лише базову, а й додаткову освіту — профільні курси, тренінги тощо. Якщо ваша основна освіта не має відношення до вакансії, на яку ви претендуєте, коротко поясніть причини зміни професії. 

5. Навички

До цього блока варто підійти дуже відповідально, оскільки саме за ваші навички вам і платитимуть гроші. Вкажіть ваші основні якості і вміння, необхідні саме для посади, на яку ви претендуєте. Сюди ж — з якими програмами працюєте та якими мовами володієте. 

Не зайвим буде згадати і ваші інтереси. Вони допоможуть роботодавцю зрозуміти, що ви за людина і як увіллєтесь до команди. Важливий момент: краще зазначати хобі, які мають пряме або опосередковане відношення до бажаної посади. Або ваші інтереси мають бути дійсно унікальними, а не просто «У вільний час читаю книги і слухаю музику».   


Приклад

Захоплення: бігаю напівмарафони, багато читаю і ходжу у гори. 

Ви склали резюме. Що далі?

Щоб підвищити свої шанси потрапити на співбесіду, обов’язково напишіть супровідний лист.

Як написати?


Корисні поради й лайфхаки


Уникайте фраз-кліше. За статистикою, на одну вакансію у день приходить у середньому 100-300 резюме. Спробуйте зацікавити і приємно здивувати роботодавця. Якщо у вас вийде виділитись серед інших кандидатів — чекайте запрошення на інтерв’ю.

Не вказуйте навички, які не мають відношення до бажаної посади. Роботодавцю не завжди цікаві деталі, що не мають нічого спільного з професійними задачами, тож зайва інформація не зіграє на вашу користь. 

Протестуйте резюме на знайомих і попросіть їх дати зворотний зв’язок. Свіжий погляд допоможе звернути увагу на недоліки та вдосконалити вашу роботу. 

Використовуйте сильні дієслова: аналізувати, курувати, контролювати, координувати, створювати, розробляти, розвивати, встановлювати, впроваджувати, збільшувати, покращувати,, максимізувати, організовувати, готувати, виявляти, зберігати, посилювати, ініціювати, очолювати.

І краще не використовуйте банальні або розмиті вирази: організований, комунікабельний, креативний, відповідальний, успішний, займатися, брати участь, забезпечувати виконання, аналітичне мислення.

Одна вакансія = одне резюме! Завжди адаптуйте його під кожного роботодавця. Уважно читайте опис вакансії та підганяйте під її вимоги своє резюме. HR-менеджер не витрачатиме свій час на літопис усього вашого професійного життя. Він має з’ясувати, чи ви підходите для запропонованої роботи, за 8-15 секунд перегляду резюме. Тому важливо вказувати ваш досвід та переваги, які підходять під опис та важливі для конкретної вакансії.

Ваше резюме вже готове?

Тоді надсилайте його на круті вакансії, вони вже зачекалися!

Вакансії


Резюме для роботи: чого точно не варто робити


1. Писати з помилками та одруківками

Від цього ніхто не застрахований, але помилки можуть серйозно зіпсувати враження. Тому: а) уважно перечитайте резюме від початку й до кінця кілька разів; б) використовуйте програми для перевірки орфографії; в) попросіть друзів перевірити резюме на наявність помилок.


2. Витрачати дорогоцінне місце

Максимальний обсяг резюме – 2 сторінки, пам’ятаєте? А краще взагалі 1 сторінка. Щоб зекономити місце, можна спокійно не зазначати сімейний стан, вік, адресу та контактну інформацію попередніх місць роботи. 


3. Робити акцент на обов’язках, а не на досягненнях

Про те, наскільки успішно ви виконували свої обов’язки, можна зробити висновок із ваших досягнень. Тому краще описувати не те. що ви мали робити, а те, що реально зробили та змінили на краще. 


4. Брехати

Уся правда завжди випливає на поверхню, тож будь-яка брехня не варта вашої репутації. Іноді й тільки в окремих випадках можна трохи творчо прикрасити реальність, але краще завжди бути чесним із собою та іншими. 


5. Використовувати шаблон резюме

Згідно з результатами опитування CareerBuilder, ⅓ роботодавців вважають помилкою використання готових резюме з інтернету, оскільки вони зазвичай надто загальні та не дають повного розуміння про кандидата. А ось персоналізоване та достатньо детальне резюме покаже вас з виграшного боку.

Потрібна консультація зі складання резюме?

Наші експерти з радістю вам допоможуть!

Проконсультуватися

Читайте також

Как составить резюме на английском? 12 важных правил

10 помилок в резюме, які заважають вам потрапити на співбесіду

Двічі в одну річку: чи є сенс повторно надсилати резюме у компанію?

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Asset 1logo_Hm

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: