Андрій Білецький, Marketing & Sales Manager у TripMyDream, впевнений: будувати кар’єру з позиції асистента у стартапі — чудова перспектива. Він ділиться власним досвідом і розповідає, що саме потрібно для цього робити.
9 місяців тому я прийшов на посаду Personal Assistant & Marketing Trainee до Андрія Буренка, засновника сервісу TripMyDream. Це онлайн-сервіс вигідних подорожей. У компанії є власний агрегатор авіаквитків, каталог авіазнижок та інші корисні для мандрівника опції. Ще один напрям роботи — медіа на тревел-тематику.
За 9 місяців роботи я виріс до позиції Marketing & Sales Manager. Змінилися обсяги роботи та коло відповідальності. Ті задачі, якими я займався раніше, тепер виконуються під моїм контролем. Роботу у чітких рамках замінила можливість реалізовувати власні ідеї.
Бекграунд: з чого я починав
Я здобував юридичну освіту, і перший досвід роботи отримав вже на третьому курсі — півроку пропрацював юристом. У цьому є щось по-своєму цікаве, але мені не підійшло, стало нудно. Я почав пробувати себе у різних сферах. Працював івент-менеджером та графічний дизайнером, малював банери для рекламних кампаній у фейсбуці, займався візуальним оформленням та організацією заходів. Паралельно мене все більше цікавила сфера маркетингу. От тільки уявлення про маркетинг в мене були зовсім загальні.
Я розумів, що жоден університет не дасть мені таких знань у маркетингу, які дозволять побудувати хорошу кар’єру.
Тому я вирішив навчатися і розвиватися в процесі роботи. Я почав шукати таку роботу, потрапив на сторінку Андрія Буренка у фейсбуці і побачив вакансію Personal Assistant & Marketing Trainee.
Робота асистентом — спосіб навчитися новому
Щиро кажучи, професію асистента я собі уявляв трохи інакше. Я мав стереотипне уявлення, що асистент — працівник, який займається тільки рутинними справами. Насправді все виявилося зовсім не так. Андрій шукав не просто асистента, а Marketing Trainee — людину, яку він навчить з часом закривати частину задач з маркетингу.
Робота виявилась набагато цікавішою і продуктивнішою, ніж я міг собі уявити. Я переймався, що це будуть задачі формату «принеси-подай». Замість цього отримав нові знання і особисту відповідальність за те, що я роблю. Я працював у безпосередньому контакті з керівником, був присутнім майже на кожній його зустрічі, отримував навички продажу і ведення маркетингових компаній у YouTube та соціальних мережах.
Зараз кордони професій настільки розмиті, що люди можуть номінально представляти одну професію, а насправді мати геть інші обов’язки.
Я є прихильником того, що час one person — one profession давно минув.
Один співробітник може виконувати одночасно кілька різних функцій, і це не буде проблемою. Навпаки — це великий плюс не тільки для компанії, але і для самої людини.
Зараз недостатньо бути просто маркетологом. Потрібні знання з інших сфер — аналітики, графічного дизайну і так далі. Навіть юридичні знання можуть несподівано вам знадобитися. Наприклад, під час запуску контекстної реклами і тим більш — під час укладання контракту з підрядником.
Перші кроки до нової посади
Приблизно на другий місяць роботи ми вкотре обговорювали якусь непросту задачу, і керівник сказав мені: «Я не знаю як, але ти маєш зробити ривок». Ці слова дуже мене мотивували. Викладатися доводилося на повну.
Маркетинг — це постійна комунікація, тому якщо у звичайних людей є поняття «робочий день», то в мене була «робоча доба»
Потрібно було завжди бути на зв’язку. Ситуації трапляються різні, а багато задач вирішуються пізно вночі, тому дотримуватися work-life balance було складно, але перспективи того вартують.
Як долати кризи?
Коли працюєш у такому темпі і потоці інформації, можуть виникати кризи: коли ти перегораєш і хочеш замкнутися. У такі моменти потрібно нагадувати собі, заради чого ти все це робиш. Тільки через зусилля можна досягти результатів.
Внутрішні кризи а-ля «мені все це набрило, я не на своєму місці і займаюся не тим, чим варто» і реальні рішення глобально змінити своє життя — це дві різні речі.
Важливо навчитися їх розрізняти і розуміти, що кризи — це лише тимчасові прояви. З кризами потрібно боротися. Давати поради не буду, все дуже індивідуально. Головне — навчитися чути себе і внутрішньо переступати кризу, тоді він стане сходинкою до розвитку.
Як просити про підвищення (і чи просити)
Поступово мені почали довіряти все більш серйозні завдання. Я працював у різних напрямах і почав виконувати представницьку функцію — проводив зустрічі з партнерами та клієнтами.
Якщо вже казати про підвищення, то це справа дуже індивідуальна, жодних шаблонів та заздалегідь продуманих сценаріїв тут бути не може. Не варто їх шукати. Шаблони потрібні там, де є рутина. Вони допомагають автоматизувати процеси, але зробити великий ривок не дадуть. Якщо прагнеш чогось досягти, дій нешаблонно.
Рішення про підвищення приймає керівник, і тому потрібно в першу чергу розуміти цю людину, його потреби і потреби компанії.
Мені з цим пощастило, тому що мій начальник — людина, з якою я працюю щодня.
На посаді асистента я вже займався маркетингом і продажем: починаючи з просування каналу на YouTube і роботою над customer experience, завершуючи спілкуванням з партнерами і розробкою комерційних пропозицій. Я розвивав компетенції у маркетингу та продажу, фактично вже виконував функціонал Marketing & Sales менеджера, але формально позиція мала назву Personal Assistant. Тому на зустрічі з керівником я підняв питання офіційного «перейменування» посади.
По-перше, це психологічно підкреслює професійне зростання і мотивує розвиватися далі. По-друге, партнери на переговорах сприймають Marketing & Sales менеджера зовсім інакше, ніж особистого помічника. Андрій погодився, адже це було рішення в дусі «win-win» і для компанії, і для мене.
З прицілом на майбутнє: як планувати кар’єру
Зараз мені подобається те, чим я займаюся в компанії та яку роль виконую. Разом ми будуємо travel-ЗМІ. Мені подобається перебувати в цьому процесі, я отримую досвід роботи у крутій команді, яка постійно розвивається. Думаю, одна з причин особистого успіху — ваше оточення.
Я налаштований рости далі і розвиватися як професіонал. Якщо говорити про плани у короткостроковій перспективі, то вони наступні:
• за рік хотілося б бути менеджером у популярному українському travel–ЗМІ;
• за три роки — вести команду на висококонкурентних ринках і працювати над глобальними задачами;
• за 5 років — працювати у партнерстві зі SpaceX. І допомагати людям знаходити дешеві перельоти на Марс (жартую).
Звісно, все це — ворожіння на кришталевому шарі. Я вважаю, що майбутнє залежить від дій сьогодні, тому потрібно фокусуватися на щоденній ефективності. Моя єдина довгострокова ціль зараз — вчитися і зростати.
Період до 25–28 років я сприймаю виключно як seed stage. Від нього залежить розмір повернення інвестицій в себе.
Тому робота асистентом — краща інвестиція своїх ресурсів і часу, кращий університет і школа життя.
Тож порада у мене одна. Бажаєте швидко рости і побудувати успішну кар’єру? Ідіть асистентом до того, на кого прагнете бути схожим.
Ще у рубриці «Історії»: «Як ставитися до змін та сприймати новий досвід? Інтерв’ю з Юрієм Бугаєм»
Дякуємо!
Тепер редактори знають.