В Україні провели дослідження креативної галузі, в ході якого запитали представників креативних професій — спеціалістів з PR, маркетингу, SMM, дизайну, брендингу та інших напрямів — про їхні очікування від роботодавців. Розповідаємо про результати: чим живе українська креативна індустрія, які умови роботи шукають фахівці, де стикаються з викликами, а де бачать нові горизонти.
Про мету дослідження
Сфера креативу — жива та непередбачувана. Щодня тут з’являються нові тренди, змінюються робочі формати, а разом із ними й самі фахівці. Повномасштабне вторгнення додало чимало викликів працівникам креативних індустрій, серед яких і зміна попиту на креативні послуги, і криза на ринку праці, і конкуренція за таланти з боку іноземних ринків.
Щоб зрозуміти ці виклики та загалом стан справ у креативній галузі, агенція комунікацій «ВАРТО» спільно з дослідницькою компанією Gradus Research, Всеукраїнською рекламною коаліцією та платформою Happy Monday провели дослідження.
«Метою нашого дослідження було зрозуміти, що чекають спеціалісти креативної галузі від компаній в яких працюють, та, в подальшому, порівняти з очікуванням роботодавців та наблизити спільну реальність».
Читайте також: Що має знати маркетолог у 2024 році: 8 найголовніших навичок
Основні інсайти
1. Гібридність — це більше не про формат, а про нову філософію роботи
Гібридний формат вже давно перестав бути компромісом. 61% опитаних чоловіків і 56% опитаних жінок у креативі обирають гібридність як спосіб визначати, де і як бути ефективнішим. Спеціалісти обирають офіс для колаборацій та брейнштормів (32%), а віддалену роботу — для глибокого занурення в задачі (48%). Це стає стилем роботи, який дозволяє тримати ритм, змінювати фокус та знаходити нові ідеї на межі різних середовищ.
2. Кар’єрний зсув: більше драйву, менше шаблонів
68% опитаних фахівців готові змінювати роботу не заради статусу, а заради нових проєктів, де їхні ідеї будуть чути. «Фраза “реалізувати власні ідеї” — це про сміливі проєкти, які надихають та дають відчуття справжнього впливу на результат», — зазначають автори дослідження. І ще, майже половина респондентів (48%) хочуть команду, де буде простір для самореалізації.
3. Вибір на основі цінностей: коли шукаєш не просто роботу, а свою компанію
65% опитаних креативників шукають компанії з цінностями, які збігаються з їхніми власними. Для них важливо, щоб бізнес підтримував соціальні проєкти, мав розвинену внутрішню культуру та реагував екологічно на події навколо. «Креативники шукають не просто круті бренди, а щирих однодумців», — підкреслюють ініціатори опитування.
4. Цінності vs проєкти: що важливіше?
63% опитаних фахівців кажуть: «Ми обираємо компанію не за проєктами, а за цінностями». Для 59% креативників навіть круті проєкти не мають визначального значення, якщо компанія не резонує з їх світосприйняттям. «Чітка позиція бренду як роботодавця, культура відкритості та спільні переконання — ось справжній магніт для креативників», — підсумовують дослідники.
5. Фрилансери та inhouse працівники: хто насправді обирає зміни?
69% опитаних фрилансерів завжди в пошуку нових можливостей і готові змінювати проєкти, коли відчувають, що не отримують потрібної динаміки чи розвитку. Inhouse спеціалісти стриманіші — лише 31% респондентів цієї категорії хочуть щось змінювати. Тут у кожного свої пріоритети: фрилансери прагнуть свободи та різнопланових завдань, тоді як inhouse працівники шукають стабільності та ясності.
Результати дослідження вказують на те, що креативна індустрія в Україні перебуває у процесі великої трансформації. Гнучкість, свобода, можливості реалізації та цінності все більше впливають на вибір фахівців та розвиток галузі. У фокусі — адаптивність до сучасних викликів та нові підходи до роботи.
Дослідження проведене дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку Gradus. Цільова група дослідження: представники креативних індустрій – три сегменти: працюють на боці виробників, на боці креативних агенцій, фрилансери. Період проведення поля: 1 серпня – 2 вересня 2024 року. Розмір вибірки: 189 респондентів.
Шукаєте роботу?
У нас на сайті ви знайдете вакансії перевірених українських та міжнародних компаній, зокрема і для креативників!
Вакансії
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
10 вакансій із частковою зайнятістю: до Jooble, Devtalk, Ampli і не тільки
6 причин використовувати нетворкінг для кар’єри та з чого почати
Робота для любителів сиру: хто такий чизмонгер і чому це крута професія для будь-кого
Схожі статті, які можуть сподобатись
В Україні хочуть створити аналог Upwork для айтівців
200 українок отримають до $8000 на розвиток власної справи
Які бенефіти пропонують своїм працівникам роботодавці: кейси 5 компаній