Які знання й компетенції знадобляться для роботи в маркетингу цього року? Про навички маркетолога, які зроблять конкурентним будь-якого фахівця, розповідає Христина Дзюба, маркетологиня з семирічним досвідом, яка має в портфоліо понад 80 проєктів і встигла попрацювати у 20 різних сферах: від туристичних агенцій до ювелірних компаній.
У сучасному світі найбільше цінуються відкриті до нових знань і навичок професіонали, які не бояться змін. Сфера маркетингу — не виняток. В епоху цифрових трансформацій і штучного інтелекту потрібно рухатися в ногу з часом, постійно навчатися та практикуватися. З власного багаторічного досвіду в маркетингу ділюся найважливішими навичками, які має опанувати кожен маркетолог у 2024 році.
1. Аналітичне мислення та робота з даними
Маркетинг більше не базується виключно на інтуїції та творчих ідеях. Потрібно вміти аналізувати дані, вибудовувати гіпотези, тестувати їх, робити дослідження й використовувати отримані результати на практиці. Це фундамент успішного маркетингу. Через кризи бюджети все частіше стають більш обмежені, тому правильні рішення маркетолога на основі аналізу даних можуть зберегти компанії гроші. Такі працівники завжди будуть на вагу золота.
Читайте також: Розуму палата: як та навіщо розвивати аналітичне мислення
2. Робота зі штучним інтелектом та автоматизація
Apple анонсував штучний інтелект в iOS 18, Facebook Ads Manager та Google Ads уже активно використовують його для визначення цільової аудиторії та аналізу ефективності реклами. А сервіс Canva інтегрував функції на основі ШІ для швидкого редагування зображень та автоматичної генерації дизайнів.
Штучний інтелект маркетологу можна використовувати для:
- прогнозування поведінки клієнтів;
- оптимізації кампаній;
- персоналізації контенту для різних аудиторій;
- підвищення ефективності рекламних кампаній.
Я люблю користуватись ChatGPT та Hootsuite Insights. Останній використовує ШІ для аналізу соціальних мереж, моніторингу згадок бренду та відстеження реакцій на кампанії.
3. Творче мислення та контент-маркетинг
У 2024 році важливо вміти створювати вірусний та унікальний контент, який до того ж буде закривати потреби бренду чи компанії. Маркетологи повинні вміти правильно поєднувати креативність з аналітичним підходом.
Наприклад, актуальний після виходу альбому Charli XCX «Brat» тренд почали адаптувати всі: від брендів одягу до політиків і міжнародних організацій. Але якщо для одних це було органічно, то для інших — навіть недоречно. Наприклад, пост від НАТО з картинкою в стилі обкладинки альбому та написом peace мав дещо абсурдний вигляд з огляду на ситуацію у світі та війну в Україні, про що свідчать і коментарі користувачів.
Важливо вміти формувати цінності компанії та дотримуватися їх, а також відчувати доречність контенту. Прямий продаж товару чи послуги як на вітрині вже нікому не цікавий.
4. Знання SEO та SEM
У 2024 році зміни в алгоритмах Google та інших пошукових систем продовжать впливати на видимість брендів. Тому маркетологи повинні розумітися на пошуковій оптимізації (SEO) та маркетингу в пошукових системах (SEM). Знання в цих сферах, а тим паче практичні успішні кейси автоматично підвищують вашу привабливість в очах роботодавців та роблять цінним кадром на ринку праці.
5. Кросплатформний маркетинг та омніканальність
Клієнти використовують різні канали для взаємодії з брендами: соціальні мережі, додатки, чатботи й електронну пошту. Тому кросплатформний маркетинг — це мастхев для маркетологів. Незалежно від того, де користувач взаємодіє з брендом, його досвід має бути позитивним та приводити до певного результату. Це може бути покупка товару, послуги, підписка чи поширення контенту. А в ідеалі — все разом.
Читайте також: 10 ефективних каналів для просування бренду роботодавця
6. Інфлюенс-маркетинг
Як і без штучного інтелекту, так і без інфлюенсерів сучасний світ уявити вже важко. Хоча останніми роками більший попит мають мікро- та мініінфлюенсери, але блогери-мільйонники теж нікуди не зникають. Їх залучають для великих рекламних кампаній, разом створюють та просувають продукти. Залежно від платформи — TikTok, Instagram, LinkedIn, YouTube — правила залучення інфлюенсерів будуть відрізнятися. Тому потрібно розумітися на особливостях різних соцмереж і обирати правильних лідерів думок.
7. Розуміння поведінки клієнтів
Поведінкова психологія — важливий складник маркетингу. Уміння розуміти мотиви клієнтів, їхні потреби та шляхи ухвалення рішень дозволяє створювати більш ефективні стратегії. Важливо також вміти налаштовувати персоналізовані шляхи для користувачів, щоб збільшити їхню лояльність та утримувати увагу.
8. Адаптивність
Останні роки наочно показали, що без швидкої адаптації до зовнішніх умов неможливо існувати. Важливо не лише оперативно опановувати нові сервіси та навчатись, а й бути гнучкими та не боятися швидко приймати чи змінювати рішення. Іноді контент-план потрібно редагувати на ходу, іноді — скасовувати заплановані активності та релізи.
У підсумку скажу, що головне для маркетолога — бути багаторуким Шивою. Тобто розумітися на SMM, рекламі, гугл-аналітиці та навіть трішки психології. Такий спеціаліст буде високо цінуватися на ринку праці та приноситиме компанії успіхи.
Цікавить робота в маркетингу?
Приєднуйтеся до тижнів маркетингу на Happy Monday та отримуйте бажаний офер!
ДеталіЧитайте також
Що таке маркетинг і які види маркетингу існують
Який ви маркетолог? Тест, що допоможе знайти свій метч із маркетингом
Генератори ідей та рішень: чим займаються маркетологи в IT-компаніях
Дякуємо!
Тепер редактори знають.