Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Міленіали і покоління Z — про роботу та кризу. Дослідження «Делойт»

01.10.20 Новини 3 хв читання

Компанія «Делойт» презентувала результати дослідження Deloitte Global Millennial Survey 2020. Вперше цього року до дослідження долучилася Україна. 

Deloitte Global Millennial Survey проводиться вже дев’ятий рік поспіль. У 2020 році у ньому взяли участь понад 27 тисяч респондентів з різних країн світу — у тому числі і з України. Серед них – як топ-менеджери великих організацій, так і фрилансери та безробітні. 

Запитували міленіалів та представників покоління Z про загальні настрої, вплив кризи та питання, що їх хвилюють. Ділимося основними тезами дослідження і тим, що вирізняє українських міленіалів та представників покоління Z від їхніх ровесників з інших країн.


Добре там, де ремоут

Цього року відсоток міленіалів у світі, які припускають, що можуть залишити поточне місце роботи в найближчі 2 роки, є найнижчим за всю історію дослідження, тобто з 2012 року. 

60% опитаних хотіли б мати можливість частіше працювати дистанційно навіть після завершення пандемії.

Запитували респондентів і про потенційний вплив Четвертої промислової революції на їхню роботу. Схоже, що українські спеціалісти або не замислювалися над цим, або щиро переконані, Четверта промислова революція не матиме жодного впливу на їхню роботу. Водночас більшість міленіалів та представників покоління Z у світі переконані, що вона вдосконалить їхню працю та дозволить зосередитися на роботі з вищим рівнем доданої вартості.

Витрачають зароблене українці менш відповідально, ніж їхні ровесники. Міленіали у світі демонструють трохи більшу фінансову відповідальність щодо заощаджень та витрат на задоволення миттєвих потреб, ніж представники покоління Z та міленіали в Україні.


Стрес через кар’єрні перспективи 

Міленіали і Z-ти ставляться до свого здоров’я уважніше, ніж покоління X. Проте майже половина міленіалів та представників покоління Z постійно знаходяться у стані стресу або тривоги. Рівень стресу міленіалів в Україні менший, ніж міленіалів у світі. 

Головними причинами стресу серед міленіалів в Україні та світі є благополуччя сім’ї та довгострокова фінансова стабільність. Для представників покоління Z топ-фактором стресу є кар’єрні перспективи.

Рівень стресу під час пандемії знизився на кілька відсотків порівно з докарантинним періодом. Це здається неочікуваним, але пов’язано з тим, що криза змусила багатьох дещо сповільнитися та «видихнути».


Війна хвилює більше, ніж клімат

Найбільше міленіалів та представників покоління Z у світі турбують питання зміни клімату і захисту навколишнього середовища. В Україні ж найбільше занепокоєння викликають політична нестабільність і воєнні конфлікти в державі.


Довіра до активистів, а не до політиків

Близько половини респондентів зазначили, що бізнес має позитивний вплив на суспільство. Однак, за останні 2 роки відсоток міленіалів у світі, які вважають, що бізнес позитивно впливає на суспільство, знизився на 25%. Під час пандемії оцінка позитивного впливу бізнесу на суспільство знизилася ще більше.

Ключовою причиною припинення та початку відносин з бізнесом для міленіалів у світі є вплив бізнесу на навколишнє середовище. Для міленіалів в Україні таким фактором є розрив винагороди топ-менеджменту компаній та середньостатистичних співробітників.

Міленіали у світі найбільше довіряють лідерам неприбуткових організацій, а українські міленіали – активістам. Найменше респонденти і в Україні, і у світі довіряють політичним лідерам. 


Віра в покращення

Майже третина респондентів у світі до початку пандемії були впевнені, що економічна та соціальна/політична ситуації в їхніх країнах покращиться протягом наступних 12 місяців. В Україні були налаштовані навіть більш оптимістично – понад 40% сподівалися на покращення.

Втім, близько чверті опитаних міленіалів, як у світі, так і в Україні, впевнені, що їхнє покоління буде менш щасливим, ніж покоління їхніх батьків.

Повний запис презентації ви можете переглянути на YouTube-каналі Deloitte.

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: