Все статьи Новости Поиск работы Истории Карьера Развитие Happy HR

Як приваблювати клієнтів через контент у соцмережах

25.10.22 Карьера 6 min reading

Контент-маркетологиня й копірайтерка Ірина Сігарьова не шукає роботу — клієнти знаходять її самі завдяки блогу в Instagram. Як і собі вести соцмережі, що розкажуть про вас більше, ніж резюме, та заохотять замовників з вами працювати? Читайте в статті Ірини. 

Ірина Сігарьова про те, як залучити клієнтів через контент у соцмережах
Ірина Сігарьова

У 2018 році я почала вести блог: хотіла не витрачати час на пошуки замовлень, а клієнти щоб усе одно приходили. Як гадаєте, що з цього вийшло? Усі роки робота знаходила мене сама. Так, я витрачаю час на створення контенту, запуск таргетованої реклами, взаємний піар та участь у різних блогерських активностях. Зате я не відгукуюсь на вакансії, не надсилаю резюме, не доношу клієнтам цінність моєї роботи. Усе це вже є в моєму Instagram, і люди приходять, аби працювати саме зі мною.

Серед клієнтів, для акаунтів яких я створюю контент, — дизайнер інтер’єру, нутриціолог, візажист, косметолог, ілюстратор, таргетолог і багато інших фахівців із різних сфер. І всі вони знаходять клієнтів так само — завдяки правильному веденню соцмереж.


У чому сила соцмереж?


10 років тому ніхто б і не подумав, що соцмережі матимуть такий значний вплив на людей, зокрема й на їхнє робоче життя. Сьогодні Facebook і навіть Instagram — не лише про котиків або сніданки, а й про розвиток особистого бренду й пошук клієнтів. 

Багато роботодавців / замовників цілеспрямовано шукають кандидатів через соцмережі або принаймні заходять на сторінку потенційного працівника, щоб познайомитися з ним справжнім: дізнатися про його хобі, стосунки з людьми та soft skills. У соцмережах можна побачити реальну людину, а не стриманого кандидата, у якого тремтять руки від нервів перед співбесідою. 

Завдяки продуманому веденню соцмереж ви:

  • посилюєте особистий бренд, що впливає на вашу впізнаваність і дохід;
  • можете розширювати свої послуги — проводити консультації, створювати інфопродукти тощо;
  • відволікаєтесь від основної роботи й навчаєтесь створювати цікавий контент;
  • знаходите однодумців, колег, партнерів і нових друзів;
  • проявляєте себе та займаєте чітке місце на ринку.

Усе це в комплексі допомагає приваблювати людей, зацікавлених у ваших послугах. Робити це можуть спеціалісти будь-якої галузі, формату роботи та рівня розвитку: наймані працівники, фрилансери, початківці, досвідчені експерти — кожен знайде свою аудиторію. Єдине, що важливо — як ви ведете свої соцмережі, яку інформацію публікуєте, які сенси транслюєте. 


Трохи про специфіку різних соцмереж


Перш ніж перейти до контенту, який залучає клієнтів, давайте розглянемо ключові особливості найпопулярніших соцмереж. 


Instagram

Якщо описати Instagram одним словом, це буде слово «динамічний». Instagram — соцмережа зі швидкою зміною контенту: тут ваші фото чи відео надовго не затримаються, і це варто враховувати. Зате в Instagram є одразу три майданчики для комунікації з аудиторією:

  • стрічка для текстового контенту — глибокого, корисного, який хочеться зберегти, щоб потім до нього повернутись;
  • stories для демонстрації реального життя, розповідей про актуальні робочі завдання, ситуації з клієнтами, результати роботи;
  • reels для короткого відеоконтенту з корисними порадами; зараз це класний спосіб знайти нову аудиторію та залучити людей до вашого профілю. 


Facebook

Глибокий та статичний — саме так хочеться сказати про Facebook. Профілі ведуть здебільшого спеціалісти та підприємці, на відміну від Instagram тут мало сторінок товарного бізнесу. Зате у Facebook є спільноти, де можна шукати клієнтів, партнерів, однодумців, ділитися досвідом.

Наповнювати контентом потрібно лише стрічку, stories тут не знімають або дублюють з Instagram. Тексти варто створювати глибокі, це має бути не просто корисна інформація, а ваш досвід. У Facebook дуже люблять, коли люди висловлюють власну думку, розбирають факапи чи успіхи. 


LinkedIn

LinkedIn я опишу як бізнесову соцмережу. Тут не треба нікого розважати, як в Instagram. У LinkedIn цінується досвід, особистість, думки. Тексти можуть бути невеликими, але змістовними.

Важливий момент, який варто зрозуміти про LinkedIn: тут багато підприємців і спеціалістів із різних ніш (найчастіше це маркетологи, копірайтери, дизайнери, HR-спеціалісти тощо). І якщо ваша діяльність не передбачає саме таку цільову аудиторію, то ведення цієї соцмережі може не принести бажаний результат.

Зате в LinkedIn є класна штука для просування: якщо ваш допис хтось вподобав, то  читачі цієї людини також зможуть його побачити, тобто ваш контент з’явиться у стрічці третіх осіб. Таким чином ваші дописи можуть поширюватися нескінченно, і вас при цьому бачитимуть потенційні клієнти.

Підписані на Happy Monday у всіх згаданих соцмережах?

Пропонуємо подружитися з нами ще й у твіттері. Так коротко і містко про саморозвиток і кар'єру ми ще не писали :)

Пропонуємо подружитися з нами ще й у твіттері. Так коротко і містко про саморозвиток і кар’єру ми ще не писали 🙂

Підписатися


Який контент допомагає залучати клієнтів?


Якщо ви хочете приваблювати замовників за допомогою соцмереж, то варто вести профіль, по-перше, згідно зі стратегією, а по-друге — регулярно створювати цікавий та корисний контент. Коротко розберемо обидва пункти.

Стратегія — це напрям, в якому ви дієте. Без стратегії ви постійно питатимете себе: «Що мені далі робити? Що розповісти у stories? Який пост написати?». Спеціалісти найчастіше обирають одну з трьох стратегій ведення профілю: експертний, особистий або експертно-особистий блог. Як ви розумієте, різниця саме у контенті. 

Експертний блог. Згідно з цією стратегією головний фокус сторінки — корисна інформація. Показуємо все, що стосується вашої роботи, підходу та результатів. Таку стратегію рекомендую обрати початківцям. У новачків часто є страх, що через брак досвіду клієнт їх не вибере. А за допомогою корисного контенту в соцмережах ви  продемонструєте потенційному клієнту свої знання та навички, що може перекрити відсутність кейсів. Також цю стратегію обирають і експерти з досвідом, оскільки для них вона менш енергозатратна.

Особистий блог. Згідно з цією стратегією фокус сторінки — ви як людина. Це підходить тим, хто, окрім експерта, хоче бути ще й блогером, хто готовий відкриватись і бути в центрі уваги. Рекомендую обирати цю стратегію спеціалістам, які вже давно працюють у професії та не планують її змінювати. Завдяки цікавому контенту та постійній демонстрації навичок вас можуть помітити ейчари крутих компаній. Або ж ви привабите аудиторію, яка захоче перейняти ваш досвід, і надалі монетизуєте роботу над блогом через інфопродукти.

Експертно-особистий блог. Це мікс обох попередніх стратегій. Я вважаю це найкращим форматом і сама веду сторінку згідно з цією стратегією. Вона дозволяє і про цікаві речі поговорити, і показати буденність, і проявити себе як людину, і водночас розповідати про роботу, демонструвати свої кейси тощо. Цей варіант підходить і спеціалістам-початківцям, і найманим працівникам, і фрилансерам.

Щоб вам було простіше вибрати стратегію, дайте собі відповідь на запитання: «Яка моя мета в соцмережах?». Ви маєте чітко розуміти, навіщо вам профіль, що ви хочете робити з його допомогою, кого бажаєте привабити. Тоді буде зрозуміло, який формат ведення блогу підходить саме вам.

А що ж по контенту? Ось основні формати контенту, який приваблює клієнтів:

  • реальні кейси;
  • історії клієнтів;
  • факапи й те, як ви з ними впоралися;
  • ваші робочі принципи й цінності;
  • відгуки про співпрацю з вами;
  • розбір помилок початківців;
  • історія вашого розвитку та підвищення кваліфікації.

За допомогою контенту важливо показувати вашу цінність для клієнта. Можна скільки завгодно розповідати, який ви класний спеціаліст, а можна запостити успішний кейс чи реальний відгук, і потенційні клієнти побачать вашу крутість на практиці, а не просто прочитають самопохвалу. Набагато цінніше, коли людина сама робить висновок, що ви дійсно хороший спеціаліст, тому весь контент має бути спрямований саме на це.

Щоб краще зрозуміти, яку цінність ви можете запропонувати клієнту, рекомендую зробити наступну вправу, схожу на квадрат Картмана. Вам треба відповісти на 4 запитання:

Що буде з людиною, якщо вона купить мій продукт / послугу?Що буде з людиною, якщо вона НЕ купить мій продукт / послугу?
Що НЕ буде з людиною, якщо вона купить мій продукт / послугу?Що НЕ буде з людиною, якщо вона НЕ купить мій продукт / послугу?



Ця вправа допоможе зрозуміти, наскільки цінними є ваші послуги. Тільки не вигадуйте відповіді, а пишіть як є. Тези з цієї вправи ви можете надалі використовувати під час створення контенту.

Як показати аудиторії цінність роботи саме з вами?

  • писати про свій досвід, підвищення кваліфікації, ділитися відгуками про співпрацю з вами; 
  • розповідати, для кого корисний ваш продукт / послуга, з якими людьми ви працюєте;
  • порівнювати свій продукт / послугу з іншими, чесно зазначати мінуси, якщо вони є;
  • демонструвати сценарії використання вашого продукту / послуги та показувати їхні переваги в різних ситуаціях.

Подібного контенту, який «продає» вас як спеціаліста, має бути максимум 50%. Весь інший контент має бути корисним, легким, розважальним. Але не варто перетворювати свій акаунт на Вікіпедію чи цирк. Ви маєте пам’ятати, що ви насамперед — фахівець і що на вас дивляться потенційні клієнти.

Вибудовуйте власну стратегію розвитку, приділяйте соцмережам бодай 30 хвилин на день, і побачите результат: ви суттєво підвищите свій професійний рівень, а клієнти будуть знаходити вас самі.

Не готові до самостійного пошуку клієнтів?

У нас багато вакансій від крутих компаній в Україні та європейських містах 👉

Вакансії

Читайте також

Як і навіщо підвищувати власну цінність на ринку праці?

5 причин завести акаунт у TikTok, якщо ви цього ще досі не зробили

Як монетизувати свої знання? Гайд із розробки й просування онлайн-курсів

Newsletter that develops your career

Subscribe to Happy Monday's weekly newsletter, prepared by our editor-in-chief, with a selection of the most exciting content, news, and career opportunities.

Больше
Feedback

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: