Іноді ми, самі того не помічаючи, шкодимо своїй кар’єрі. Які ознаки вказують на самосаботаж і що робити, якщо виявилося, що ви ризикуєте своїм професійним розвитком прямо зараз?
Одне зі значень слова «саботаж» — це прагнення перешкодити здійсненню чого-небудь через приховану протидію. Саботувати можна не тільки щось зовнішнє, а й власне щастя і розвиток. Такий самосаботаж є несвідомим. Тому перший етап — це усвідомлення.
Важливо усвідомлювати, ким ви є і чітко розуміти, що ви робите.
Поки ви дозволяєте собі плисти за течією, а ваша кар’єра залежить не від того, наскільки добре ви працюєте, а від того, чи не працюєте ви погано, — результатів вам не домогтися.
Ми зібрали для вас ряд ознак, які допоможуть зробити крок до самоусвідомлення і припинити ваш внутрішній саботаж мирним шляхом.
Ви саботуєте свою кар’єру, якщо…
1. …вам здається, ніби колеги організували проти вас змову
Давайте згадаємо, що робота — не школа, не коледж і навіть не консерваторія. Кувати лихо тут немає часу, бо всі зайняті справами. А якщо вашу пропозицію відхилили, значить, вона була недостатньо цікавою.
2. …ви витрачаєте свій і чужий час
Фонтанувати ідеями під час брейнштормів — це одне, а відволікати колег на нараді з вирішення конкретного питання — зовсім інше. Приказка «час — гроші» в діловому середовищі має буквальне значення. Економте ресурси — і свої, і чужі.
3. …гризе думка, що до вас ставляться упереджено
Якщо бажану посаду отримали не ви, швидше за все, вона дісталася кандидатові з більш підходящими навичками. Тривала відсутність підвищення може говорити про те, що пора провести апгрейд своїх професійних умінь, а не про упередженість.
А якщо керівник протягом 15 хвилин не відповів на електронного листа, причин може бути мільйон і одна, аж до наради з марсіанським кланом рестораторів про маркетингову стратегію на майбутній рік. Відповість, коли звільниться.
4. …ви забули, як це — брати на себе відповідальність
Це актуально для всіх сфер життя, але особливо чітко проявляється в робочому процесі. Уміння приймати рішення, як і визнавати свої помилки, часто є наріжним. Так людина росте — як особистість і як професіонал своєї справи.
Відповідайте за свої слова, дії і вчинки. Більше ініціативи!
5. …ви боїтеся себе хвалити
Так, сучасний ритм життя нещадно інтенсивний. Але мчати вперед треба з розумом. Успішно завершили один етап — зупиніться, насолодіться результатом, віддихайтеся. І тільки потім біжіть далі, сповнені почуття власної гідності. Підвищуйте планку поступово — з розстановкою, без метушні.
6. …ви не любите те, чим займаєтеся
Без любові до своєї справи у вас немає мотивації. А її відсутність позбавляє сил і робить прокрастинатором 80-го рівня і одночасно — гіршим працівником року. Але найголовніше — це позбавляє вас власного «Я» і веде до самосаботажу.
Що із цим робити?
47-річний Томас Зоммер зрозумів, що в житті пора щось змінювати, коли його організм вже давно вирішив все за нього. Після 20 років роботи в успішній компанії на різних посадах він раптом відчув себе спустошеним і безпорадним. Енергія кудись пропала, а разом з нею — і смак до життя. Однак скажена гонка між країнами і нарадами не давала Томасу зупинитися і усвідомити, що ж саме пішло не так. У такому ритмі пройшло ще 3 роки, і організм дав збій приступом паніки і втратою контролю над собою перед важливою нарадою.
Зоммер був абсолютно виснажений і не міг повернутися до роботи ще 9 місяців. Чому він не змінив своє життя ще тоді, 3 роки тому, коли відчув що щось йде не так? Коли його цінності стали кардинально розходитися з цінностями компанії, а робота перестала приносити задоволення?
Це був випадок типового самосаботажу. І такі випадки непоодинокі.
Згідно з опитуваннями, проведеними американськими експертами, 51% працівників втрачають інтерес до своєї роботи, а 17,5% — втратили його повністю.
Виходьте із зони комфорту
Автор книги «Великий стрибок» (The Big Leap) Гай Хендрікс зазначає, що людина починає саботувати власні бажання, коли досягає межі — в творчому самовираженні, в кар’єрі або особистих відносинах. У цей момент настає страх наступного кроку, виникають сумніви: «Чи зможу я?», «Чи гідний я?», «Я невдаха». Людина інстинктивно прагне підтримати звичний баланс і залишатися в зоні комфорту.
Звільніться від негативних думок
Престон Ні, автор книги «Як звільнитися від негативних думок і емоцій» (How to Let Go of Negative Thoughts), радить міняти власні думки шляхом розмови з самим собою. Досить просто переформулювати «Я не можу» на «Я навчуся це робити». Або «Я не готовий» на «Повністю не готовий ніхто, але я візьмуся за це і навчуся робити краще за інших».
Хочете зрозуміти, чи тим ви займаєтеся в житті?
Пройдіть наш тест з профорієнтації!
Пройти тестПерестаньте бути категоричним
Немає чорного і білого, правильного і неправильного. Є динамічний робочий процес.
Головне — рухатися в заданому напрямку. Пробуйте, помиляйтеся, пробуйте знову, але йдіть вперед.
До слова, Зоммер став тренером і консультантом. Зараз Томас допомагає тим, хто опинився в такій же ситуації, як колись він сам. На власному прикладі він показує, як перфекціонізм і відмова визнавати свої слабкості можуть перешкоджати самореалізації та щастю.
Як казав герой Мела Гібсона у фільмі «Бобер»: «Почати все з нуля — це не безумство. Безумство— прикидатися щасливим».
Шукайте нову роботу?
У нас для вас багато вакансій в українських і міжнародних компаніях →
ВакансіїЧитайте також
Страх невдачі: як не дати йому зруйнувати ваші плани і кар’єру
Як скласти кар’єрний план: покрокова інструкція
Як бути ефективною в складних обставинах: історія і поради Нії Нікель
Дякуємо!
Тепер редактори знають.