Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

На одній хвилі: як обрати компанію, з якою буде ідеальний метч

19.12.24 На одній хвилі PR 2 хв читання
EY Logo Beam STFWC Stacked RGB OffBlack Yellow EN 1 EY Logo Beam STFWC Stacked RGB OffBlack Yellow EN 1
Gorbanovskaya Olga 2 Gorbanovskaya Olga 2

Розповідає
Ольга Горбановська,
партнерка, керівниця People Advisory Services
в компанії EY в Україні

Бути на одній хвилі з роботодавцем — це як танцювати в унісон з музикою та партнером, народжуючи потужну енергію творення. Так описує ідеальний метч працівника з компанією Ольга Горбановська, партнерка, керівниця People Advisory Services в EY в Україні. З її думок та порад на тему пошуку «свого» роботодавця ми разом із компанією EY в Україні стартуємо спецпроєкт «На одній хвилі: як обрати компанію, з якою буде ідеальний метч».

У циклі статей дослідимо, чому важливо збігатися з компанією та як обрати роботодавця, з яким буде той самий метч. А також на прикладі EY в Україні розберемо параметри, за якими важливо мати точки дотику з компанією.

Що означає бути на одній хвилі з компанією?

Для мене робота в компанії, де працівник і роботодавець «на одній хвилі», схожа на гармонійний танець-потік. Рухи партнерів злагоджені, здається, вони навіть дихають в унісон, а також резонують з оркестром, створюючи потужний потік енергії, що веде до спільної мети — матеріалізації музики.

У перекладі на мову бізнесу така гармонія між роботодавцем та працівником означає спільну роботу над стратегією компанії та досягнення потужних результатів, що перевищують середньоринкові, навіть попри кризи чи несприятливі обставини. Для працівників, що на одній хвилі з компанією, робота — це не тільки про стабільність. Це відчуття, що їхні ідеї цінуються, а зусилля мають значення і вплив. Разом із роботодавцем вони створюють культуру залучення, довіри та інновацій.

Коли ж співробітники й компанія «на різних хвилях» — це схоже на танець повз музику: фрустрація всередині пари наростає, рухи не збігаються і весь процес створює відчуття дискомфорту як у тих, хто танцює, так і в тих, хто спостерігає. Єдине, що залишається після такого танцю, — назавжди попрощатися з партнером, інакше втілити музику у життя не вдасться ніколи. Так і в корпоративному середовищі — працівники, що не поділяють цінності компанії, не затримуються в ній надовго. А якщо залишаються, то страждають самі та створюють напругу для інших: колег, клієнтів чи партнерів.

Бути на одній хвилі з роботодавцем означає поділяти корпоративну культуру — той спільний, єдиний і унікальний для компанії спосіб взаємодії із зовнішнім середовищем. Як казав СЕО Microsoft Сатья Наделла,

Сатья Наделла
«культура — це як ми робимо свою роботу, коли ніхто не дивиться. Якщо цей підхід не збігається між вами й компанією — ви створюєте більше шуму, ніж музики».

Чому важливо збігатися з компанією за культурою та цінностями?

Культура — це душа й серце компанії. Тому збіг за цінностями створює емоційний зв’язок, довіру, енергію та натхнення, які є значно важливішими за будь-який контракт чи найвищу зарплату. 

Тут важко не погодитися з Джеффом Безосом, який вважає, що

Джефф Безос

«цінності — це невидима сила, яка формує видимий успіх».

Чи існує ідеальний метч?

Збіг у цінностях, культурі й місії — це базис для здорового партнерства між працівником і роботодавцем. Але, на мою думку, ідеальний метч — це радше міф. Робочі стосунки завжди динамічні, адже і компанія, і працівник постійно змінюються та зростають. Навіть у найзлагодженіших командах завжди є простір для особистісної та командної трансформації.

Саме тому важливо знайти компанію, де ви відчуваєте себе залученим у спільну місію і де поважають вашу індивідуальність та створюють умови для вашого розвитку. 

Експерт з лідерства Саймон Сінек так казав з цього приводу:

Саймон Сінек
«Ідеальний метч не в цифрах. Він у вашій здатності бути найкращою версією себе там, де ви працюєте».

Як обрати компанію, з якою буде метч?

Обираючи компанію, ви обираєте не лише роботу, але й середовище, у якому будете формувати своє майбутнє. Почніть із «вивчення ландшафту»: які історії розповідає компанія і люди, що працюють там або працювали раніше. Подивіться, як у компанії ставляться до співробітників: як відзначають їхні успіхи та підтримують у важкі часи. Проаналізуйте ставлення потенційного роботодавця до суспільства, питань різноманітності та інновацій, зовнішнього середовища: які ініціативи та соціальні проєкти там підтримують.

Додайте до цього особисту рефлексію: уявіть себе частиною цієї організації через рік. Чи викликає ця картина у вас ентузіазм? Якщо ні — рухайтеся далі. Дослухайтесь до Опри Уінфрі, яка радила:

Опрa Уінфрі

«Коли обираєте компанію, думайте не тільки про сьогодні, а й про те, ким ви станете завтра поруч із цими людьми».

Як на етапі співбесіди зрозуміти, чи компанія вам підходить?

Сприймайте співбесіду не як тест, а як взаємне знайомство. Проаналізуйте розмову: чи звучать представники компанії щиро та відкрито, чи ставляться до вас як до партнера, а не як до «ресурсу», як вони реагують на запитання про розвиток, баланс та людяність.

Звертайте увагу на деталі: спостерігайте, як члени команди спілкуються між собою і як представники компанії реагують на виклики та складні ситуації. Під час розмови прислухайтесь до своїх відчуттів — у серці, у тілі — та думок, що з’являються у вас. Інтуїція — ваш найкращий порадник у таких ситуаціях.

Мені тут дуже імпонує порада, яку дала Арундаті Бхаттачарія, перша жінка-керівниця State Bank of India:

Арундаті Бхаттачарія
«На співбесіді шукайте не просто роботу. Шукайте людей, які говорять мовою ваших мрій та амбіцій».
 

На завершення хочеться нагадати, що робота — це не просто професійний вибір, а частина вашого життєвого шляху. Шукайте компанію, яка допоможе вам стати собою в найкращому сенсі цього слова. Тільки тоді ви створите не просто кар’єру, а спадщину.

У наступному матеріалі спецпроєкту «На одній хвилі: як обрати компанію, з якою буде ідеальний метч» ми проаналізуємо, що означає збігатися з роботодавцем за цінностями й культурою, та дізнаємося про атмосферу, комунікацію, стиль управління та підтримку співробітників в EY в Україні.

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Дякуємо!

Тепер редактори знають.