fbpx

Казка про вибір компанії мрії: як зрозуміти, що вона — саме та

Анна Хитрик Пн., 06.07.20 Must Read

Як шукати роботу мрії? Які питання поставити на співбесіді, щоб упізнати «свою» команду? На що звернути увагу під час візитів в офіс? Що ще важливо розуміти, коли, як у казці, стоїте на роздоріжжі і не знаєте, за яким поворотом на вас чекає професійне щастя? Своїми думками і порадами на цю тему поділилася HR-консультантка і бізнес-тренерка Анна Хитрик.

Жили ми собі, горя не знали. І тут ні сіло ні впало пандемія, криза — і понеслося! Дослідження свідчать про те, що стрибок в еволюції цінностей, який людство здійснило за останні кілька місяців, в «старому» світі зміг би відбутися лише за 6-7 років!

Тобто, ми ті ще везунчики. І в новому просторі, де головними фокусами стали здоров’я, сім’я, баланс робота / дім, адаптивність, співпереживання і люди, нам дуже уважно потрібно ставитися до вибору компанії-роботодавця. Важливо розуміти, з ким і в яких умовах ми плануємо проводити більшу частину свого дня і, головне, НАВІЩО нам особисто це потрібно. Останнє питання особливо важливе. У ньому живуть наші внутрішні мотиви. Ось додаткові питання для їх виявлення, які можна ставити собі хоч кожен день:

  • Чого мені хочеться? А чого хочеться насправді? Це точно МОЄ бажання?
  • Навіщо я це роблю? У чому цінність саме для мене?
  • Які свої смисли я реалізую прямо зараз? Якими мотивами керуюся?


Які запитання допоможуть зрозуміти, чи це «ваша» компанія


Це приказка. Казка про вибір команди вашої мрії тільки починається. Отже, уявімо собі ситуацію, що ви вже в активному пошуку або розглядаєте пропозиції. Тобто, вас уже запрошують на співбесіди. Тут і починається справжня казка, ще й кожен раз — в новому королівстві. Маса даних для аналізу і нових дивовижних вражень.

І головне завдання, яке я хочу вирішити в цій статті, — це дати вам набір маркерів, що допоможуть зрозуміти, «ваша» це компанія чи ні, а також навчити дивитися далі декларацій. Бо, як казав відомий теоретик менеджменту Пітер Друкер, «культура з’їдає стратегію на сніданок». Жоден плакат, слова, корпоративні слогани і символи не працюють. І між дієсловами «декларую» і «демонструю» — колосальна різниця.

Почнемо з основних фокусів, на яких будується менеджмент компанії (див. схему).

менеджмент компанії: основні фокуси


Для кожного з цих фокусів наведу ряд питань, відповіді на які вам потрібно знайти під час співбесід з рекрутером і вашим безпосереднім керівником.


Цінності

  • Наведіть, будь ласка, приклади, коли цінності демонструються в звичному робочому середовищі?
  • Як це проявляється в поведінці лідерів команд?
  • Як цінності проявляються в форс-мажорній ситуації?
  • Заради чого більшого існує компанія?
  • Які кроки здійснила компанія в роботі з людьми під час карантину? (це запитання дасть 99% інформації, і це ще один привід сказати «спасибі» кризі і пандемії).

Рекомендую починати з цього блоку питань. Саме він дасть (або не дасть) потрібну для початку ваших відносин з компанією «хімію». Прислухайтеся до відчуттів і відгуків всередині себе.

Стратегія

  • Яким компанія бачить своє майбутнє протягом року?
  • Яким чином стратегія компанії змінилася після виходу з карантину?
  • Які цілі компанія ставить перед собою на найближчий період і в довгостроковій перспективі?

Цей блок відображає рівень зрілості організації, її життєстійкість і адаптивність.

Команда

  • Якими прикметниками ви б описали культуру, яка є в компанії? Ідеально, якщо з прикладами.
  • Як лідер дає завдання членам команди?
  • Як зазвичай дається зворотний зв’язок щодо виконаних або не виконаних завдань?
  • Як караються винні в якихось діях? (провокаційне запитання, показує чи існує культура пошуку винних).
  • З якою регулярністю проводяться загальні збори команди та індивідуальні зустрічі?
  • Як вирішуються конфліктні ситуації, якщо вони виникають?
  • Чому я зможу навчитися і які свої компетенції розвинути в компанії?

Цей блок питань допоможе виявити, наскільки комфортними будуть умови взаємодії з колегами і вашим безпосереднім керівником. Адже пам’ятаємо: люди приходять в компанію, а йдуть про керівника.

Операційна діяльність

  • Які цілі будуть у вас в період випробувального терміну?
  • Як побудований процес адаптації в компанії?
  • Які показники успішності, KPIs передбачені для вашої посади?
  • Чого очікують в компанії від цієї позиції? Як ваші показники взаємопов’язані з суміжними підрозділами?
  • Буває таке, що люди не розуміють, чого від них чекають?
  • Чи трапляється таке, що вище керівництво дає завдання підлеглим без участі лінійного керівника?

Тут мова йде про зрозумілість бізнес-процесів, структури підпорядкування і взаємодії між підрозділами. Про те, чого конкретно чекатимуть від вас в різні періоди життя в компанії.

Перш ніж шукати свою компанію, радимо визначитися з професією, яка підійде саме вам. У пригоді стане онлайн-тест з профорієнтації

Пройти тест

Тепер ви на роздоріжжі: наліво — можна втратити будь-яку роботу, направо — забути про свої мрії та цілі, а прямо — знайти професійне щастя… Вибір за вами. Головне — ви попереджені, озброєні і готові. Думаю, ці запитання здивують деяких рекрутерів і лінійних керівників. Акцентую: дуже важливо, щоб процес рекрутингу передбачав інтерв’ю з безпосереднім керівником. Адже саме з цією людиною у вас повинна трапитися та сама «професійна хімія».


На що звернути увагу під час візитів в офіс компанії


На завершення — маркери, на які варто звернути увагу під час візитів в компанію, навіть якщо всі відповіді влаштовують, і ви вже на фінальному етапі входу в «саме ту» команду мрії.

5 маркерів, які вказують, що ВАМ НЕ СЮДИ:

  1. Вам не пропонують ні кави, ні чаю, ні навіть води перед інтерв’ю. Будь-яка компанія, що поважає себе, може собі дозволити такі дрібниці заради комфорту кандидата. Особливо показовий випадок, коли сам інтерв’юер щось сьорбає, розмовляючи з вами. Подумайте, як ця компанія дбає про своїх людей, якщо вже на етапі знайомства проявляє таку зневагу.
  2. Поведінка співробітників компанії насторожує і не є звичною для вас. Люди занадто похмурі і стурбовані, чи, навпаки, регочуть як ненормальні. Вони рухаються в дуже швидкому темпі або занадто повільні. Вони не вітаються в ліфті, лаються в курилці або занадто манірні. Втискаються в стіну і пригинають голову, коли йде Він або Вона, а потім корчать гримаси… Якщо щось бентежить і насторожує, отже, це не ваша компанія.
  3. Неприємний пункт. Але від цього не менш важливий. Відвідайте місця загального користування. Тут без коментарів. Самі все зрозумієте, якщо не ваше. Це теж важливий маркер турботи про співробітників і поведінки цих же співробітників.
  4. Вам не дають зворотний зв’язок у зазначений термін. Про терміни, до речі, запитайте окремо. Це важливо.
  5. Ваш job offer дуже розмитий і не відповідає раніше досягнутим домовленостям. Також не прописані очікування від вашої ролі. Наскільки компанія готова дотримуватися своїх зобов’язань? Питання, над яким варто подумати.

Економте свої головні ресурси — час, увагу і емоції. Інвестуйте їх в ті компанії, які підійдуть для реалізації ваших мрій і сенсів. Пам’ятайте принцип: нас вибирають, але й ми вибираємо.

P.S. З думкою про компанію переспіть і відповідь давайте на наступний день. Саме так зможете прийняти зважене, розумне рішення.

Готові шукати компанію своєї мрії?

Вона точно є серед наших вакансій. Надсилайте резюме — і вперед, до співбесід!

Вакансії

Читайте також

Як обрати компанію, яка підійде вам за цінностями?

Як робити вибір без помилок: 11 порад із книги «Життя за алгоритмами»

Як знайти «свою» професію: корисні поради й інструменти

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: