Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Садотерапія, руханка та медичні чекапи: як роботодавці дбають про здоровʼя працівників

08.10.24 Робота здорової людини PR 6 хв читання
630514feb6982f3f0adb4bf0 Diemo dlya zdorovya 630514feb6982f3f0adb4bf0 Diemo dlya zdorovya
healthy logo full color rgb 900px w 72ppi healthy logo full color rgb 900px w 72ppi

Разом з Україно-швейцарським проєктом «Діємо для здоров'я» ми продовжуємо спецпроєкт «Робота здорової людини», в межах якого говоримо про концепцію здорового робочого місця та ділимося порадами з його організації.

У другій статті спецпроєкту хочемо показати, як можна створити здорове робоче середовище для співробітників, на реальних прикладах українських роботодавців. Своїм досвідом діляться IT-компанія Keenethics, Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ та Український католицький університет.

ІТ-компанія Keenethics

Group 1000006731 Group 1000006731
Максим Савонін, співзасновник та CEO Keenethics
80dadc5fe7a75106e15289129cf01b6492e1b75836d5c2b364d6f38f0b0d2059bcbe2cf748a3dbd92d2a5cb0281eecc68bf2 80dadc5fe7a75106e15289129cf01b6492e1b75836d5c2b364d6f38f0b0d2059bcbe2cf748a3dbd92d2a5cb0281eecc68bf2

Keenethics — це етичний партнер з розробки веб- та мобільних додатків. За підтримки компанії понад 60 бізнесів втілили свої ідеї в прибуткові продукти. Зараз у команді 76 фахівців.

Здорове харчування та фізична активність

Ми приділяємо значну увагу турботі про фізичне та психічне здоров’я наших фахівців, адже від цього залежить їхня продуктивність та й загалом атмосфера в компанії.

Перше, що ми зробили, як тільки заїхали в новий офіс — відмовилися від шкідливих снеків і замінили їх на здорову альтернативу. На нашій кухні зазвичай стоять тарілки з сухофруктами, горішками та фруктами, а не печивом чи цукерками. Це сприяє підтримці енергії протягом робочого дня. На холодильнику у нас висить опис здорової тарілки. Також ми проводили лекції з правильного харчування з дієтологом та обговорювали харчування під час війни й сидіння в укритті. Перший час ми не ставили кавомашину та намагалися обмежити вживання кави в колективі, але кавомани перемогли 🙂 Усі корпоративи у нас безалкогольні, і команда дуже позитивно ставиться до такого формату.

До повномасштабного вторгнення наші тимбілдинги мали активно-спортивний характер: ми ходили в гори, лазили в печери, сплавлялись на байдарках, влаштовували велопробіги та змагання зі спортивного орієнтування на місцевості, а особливо мені запам’ятався майстер-клас зі скандинавської ходьби. Зараз наші корпоративи більше спрямовані на благодійність та підтримку ЗСУ. Але ми все одно не забуваємо про активний відпочинок. Збираємось разом пограти у великий теніс, також у команді є група любителів бігати, які обмінюються своїми досягненнями в чаті в Slack.

photo 5442620564113055192 y photo 5442620564113055192 y

У попередньому офісі в нас був турнік, і колеги проводили між собою змагання з підтягування. Зараз в офісі є столи для гри в настільний футбол та теніс. Команді настільки подобається грати в настільний теніс, що ми навіть сформували збірну Keenethics та взяли участь у турнірі серед IT-компаній.

Keenethics пропонує щомісячну компенсацію на спорт, медицину та навчання. Чим довше людина працює в компанії, тим більшу компенсацію отримує. На ці кошти співробітник може придбати абонемент у спортзал, займатися у спортивних секціях, консультуватися з лікарями, пройти вакцинацію чи навіть купити спортивний інвентар. Також працівники можуть витратити компенсацію на навчання.

Ергономіка робочого місця

photo 5442620564113055411 y photo 5442620564113055411 y
photo 5442620564113055705 y photo 5442620564113055705 y

Важливим аспектом для підтримання здоров’я наших фахівців є ергономічне облаштування робочого простору. Ми експериментуємо з підходами, щоб зробити робочі місця максимально зручними та ефективними. Працюючи в офісі, співробітники мають змогу змінювати місце роботи протягом дня: для цього в нас є крісла-мішки, де можна полежати, щоб розслабити спину, та високі столи, за якими можна працювати стоячи. Останні я підгледів в компаніях Кремнієвої долини. Ми закупили кілька таких для наших співробітників. Декому зайшов такий формат, хтось повернувся до сидячої роботи, а хтось комбінує роботу за звичайним та високим столом. З цього року ми плануємо додати до програми компенсацій можливість купити собі стіл для роботи стоячи.

Для психологічного й фізичного перезавантаження протягом робочого дня у нас є баланс-борд, настільний футбол, килимки для йоги та масажні кульки. Кожен член команди може зробити перерву, коли відчуває потребу, та перемкнутися на релакс-діяльність на певний час.

Також для нас значну роль грає освітлення приміщення. Ми з’їхали з одного з офісів лише через те, що вікна виходили у двір з високими деревами, тож у кабінетах майже цілодобово було темно і доводилося вмикати світло. Це погано впливало на продуктивність, адже працювати при природному освітленні набагато краще.

цитата

Ми приділяємо багато уваги озелененню офісу. У нас є не лише багато традиційних рослин у горщиках, а й свій мінігород у вазонах, де ми вирощуємо картоплю, зелену цибулю, помідори чері та різну зелень.

Наша Mental Health Officer вже декілька разів проводила для нас сеанс садотерапії. Ми пройшли весь шлях — від вирощування розсади з зернят до пересадки паростків у гроубег (контейнер для вирощування рослин — прим. ред.). Декілька разів збирали врожай помідорів чері, картоплі-сорокаденки, базиліку та розмарину. Такі активності поєднують людей, дозволяють перемкнутись з робочого процесу на щось цікаве і нове.

У кошиках турботи ми періодично даруємо нашим співробітникам набори для вирощування мікрозелені. А потім ділимось результатами, хто що виростив. Нещодавно ми частково відмовились від поліграфії та почали використовувати листівки з переробленого паперу, які потрібно посадити в горщик, і з них виростають квіти.

Mask group Mask group

Турбота про психічне здоров'я

photo 5442620564113055187 y photo 5442620564113055187 y

цитата

Не обов'язково хворіти на грип чи застуду, щоб взяти лікарняний. Нормалізація психологічного стану — вагома причина для додаткового відпочинку. Співробітники Keenethics мають можливість взяти лікарняний, коли відчувають перевтому, емоційне виснаження, мають особисті негаразди тощо. 

Одним із головних елементів корпоративної культури Keenethics є програма підтримки психічного здоров'я. Ми запустили її у 2019 році після того, як наша HR-спеціалістка Уляна пройшла спеціалізоване навчання на позицію Mental Health Officer.

Ми регулярно організовуємо лекції та тренінги на теми, що стосуються підтримки здоров’я, зокрема провели цикл лекцій з нейробіології, стресостійкості, емоційного інтелекту, запобігання тривожності й депресії, правильного харчування та гігієни зору. Також пройшли курс із десяти занять із тренером з йоги, який продемонстрував команді ефективні техніки релаксації, що допомагають швидко розслабитися та налаштуватися на продуктивну роботу. Один із найкорисніших тренінгів був присвячений протидії вигоранню, адже ця проблема дуже поширена серед IT-фахівців.

Також у нас є програма індивідуальних консультацій із Mental Health Officer та корпоративна бібліотека з літературою про психічне та фізичне здоров’я, до якої має доступ кожен співробітник.

Баланс між роботою та особистим життям

Keenethics пропагує збереження балансу між роботою та особистим життям. Ми впровадили політику хардстопу на вечори та вихідні — ніхто не турбує колег у неробочий час, якщо в цьому немає критичної необхідності. Також практикуємо правило закритих списків: співробітник має план завдань, які повинен виконати за день, і нові таски ставляться лише на завтра або пізніше, якщо це не щось термінове, що не може зачекати. Окрім цього, ми намагаємося мінімізувати кількість овертаймів та дати можливість працівникам повноцінно відпочивати під час відпусток.

В нас є і завжди був гнучкий графік роботи. Єдина умова — співробітники, що працюють на одному проєкті, мають перетинатися на шість робочих годин. Інший час можна розподіляти, як вам зручно — починати раніше і мати вільний вечір чи навпаки працювати ввечері, а ранок лишати для особистих справ. Для нас важливо не те, скільки часу працює людина за монітором, а скільки завдань вона виконує та наскільки якісно це робить.

цитата

Ми в команді віримо, що всі заходи з турботи про добробут та здоров’я співробітників сприяють покращенню продуктивності, зменшенню плинності кадрів і підвищенню задоволеності працівників, що своєю чергою дозволяє надавати кращі послуги нашим клієнтам.

Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб

Group 1000006731 1 Group 1000006731 1

Наталія Іванченко,
лікарка, гендиректорка Львівського обласного центру контролю та профілактики хвороб МОЗ України

Znimok ekrana 2024 10 01 173600 Znimok ekrana 2024 10 01 173600

Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України — це державний санітарно-профілактичний заклад охорони здоров'я. У шістнадцяти відокремлених структурних підрозділах, сім з яких є районними, наявні по дві лабораторії: бактеріологічна та санітарно-гігієнічна. У штаті установи — 870 співробітників.

Ранкова руханка — частина щоденної рутини

Мета роботи нашого Центру — запобігати поширенню інфекційних і неінфекційних хвороб серед населення. Відповідно ми розробляємо рекомендації щодо створення здорового середовища, зокрема і на роботі. Тож і в себе в колективі я намагаюся поширювати ідеї, що допомагають підтримувати здоров’я. Після навчання в Українському католицькому університеті, де кожен ранок починався з руханки, я вирішила впровадити цю традицію і в себе в організації. Щоранку о 9 годині наш колектив виходить на 15-хвилинну руханку. Це не лише спосіб активізувати фізичну активність, але й нагода підвищити настрій і згуртованість команди. Кожен день хтось із працівників проводить руханку, що дозволяє урізноманітнити вправи та сприяє розвитку комунікативних навичок.

Якщо пропустив ранкову руханку, можна вийти прогулятися в парк, розташований неподалік, і находити 500-1000 кроків, щоб розім’яти м’язи та подихати свіжим повітрям.

photo 5449661527339687410 y photo 5449661527339687410 y
photo 5449661527339687406 y photo 5449661527339687406 y

цитата

Важливо, щоб фізична активність асоціювалася у людей з позитивом та емоційним комфортом, а не надмірними навантаженнями та виснаженням. Тому слід організувати вправи таким чином, щоб люди отримували задоволення від процесу, прислухалися до свого тіла та виконували лише те, що їм під силу.

Формування здорових звичок

Наша мета — не лише спонукати людей виконувати вправи, але й пояснити, навіщо це потрібно. Ми не примушуємо нікого брати участь у руханці, але пояснюємо, що навіть 15 хвилин активності на день можуть суттєво покращити якість життя. Адже регулярні фізичні вправи є основою профілактики серцево-судинних захворювань та інших хронічних хвороб. 

Ми не прагнемо зробити зі співробітників спортсменів, але важливо, щоб кожна людина щодня виконувала помірні фізичні навантаження. Деякі з наших працівників займаються йогою, пілатесом, бігом чи навіть настільним тенісом. Для нас головне — створити умови, за яких кожен працівник може знайти для себе ту активність, яка підходить йому найкраще.

photo 5449661527339687418 y photo 5449661527339687418 y

цитата

«Рухайся, щоб жити» — одне з улюблених гасел, яким ми послуговуємося у колективі.

Також Центр дбає про те, щоб створити співробітникам умови для здорового харчування. У кожному підрозділі є спеціально обладнані місця для приймання їжі, холодильники та мікрохвильовки, щоб люди могли приносити з собою повноцінний обід, а не перекушували канапками. В обласному підрозділі встановлені кулери з питною водою, щоб спонукати людей споживати 4% рідини від власної ваги на день. Адже саме таку кількість рекомендують вживати лікарі.

Ми приділяємо багато уваги розповсюдженню інформації про здоровий спосіб життя серед співробітників. Для цього проводимо окремі наради, зустрічі в Zoom, надсилаємо повідомлення в телеграм-каналі. Однак найбільш дієвим є живий контакт, коли людям розповідають про користь від тих чи інших дій наживо. А ще краще — показують на власному прикладі. Тому я намагаюся не пропускати руханки, щоб колеги бачили, що я долучаюся до ініціативи не на словах, а на ділі.

Здоровий психологічний клімат

Психологічний комфорт на роботі є не менш важливим, ніж фізичний. Наш колектив складається з людей різного віку, які мають різний досвід та погляди на життя, однак ми прагнемо створити атмосферу взаємоповаги та підтримки. Основа наших професійних стосунків — повага одне до одного та бажання розв’язувати всі питання без конфліктів і суперечок. Я не застосовую покарань до співробітників, і ми ніколи не підвищуємо голос одне на одного.

Своєю чергою психологічно здорове робоче середовище дозволяє співробітникам зберігати енергію для особистих справ. Робота не повинна створювати негативний емоційний фон, щоб, прийшовши додому, людина мала сили провести час з сім’єю та розділити з ними позитивні емоції, а не виплеснути негатив.

Mask group 1 Mask group 1

цитата

Якщо на роботі створюється здорове середовище, де кожен відчуває фізичний і психологічний комфорт, це сприяє розвитку організації та поліпшенню якості життя працівників. Тоді співробітники зможуть не тільки ефективно працювати, але й ділитися енергією з рідними, формуючи гармонію у всіх сферах життя.

Український католицький університет

Group 1000006753 Group 1000006753

Діана Савка,
керівниця Центру розвитку громадського здоров’я УКУ

Group 1000006758 Group 1000006758

Український католицький університет (УКУ) — один з провідних вищих навчальних закладів в Україні, фінансується коштом жертводавців, меценатів та самих студентів. В університеті працює понад 500 співробітників, які займаються різною діяльністю — від академічної роботи до управління проєктами. До структури УКУ також входять бізнес-школа, медична клініка, Школа журналістики та комунікацій, Центр розвитку громадського здоров’я.

Центр розвитку громадського здоров'я є підрозділом факультету наук про здоров'я. Він поєднує академічну складову з практичною діяльністю: активно займається проєктною та дослідницькою роботою, консультує державні органи тощо.

Гнучкість, адаптивність та інклюзивність

Умови роботи в УКУ надзвичайно гнучкі. Більшість співробітників працюють у змішаному форматі, поєднуючи дистанційну роботу та присутність у кампусі, залежно від потреб їхньої діяльності. Простори університету обладнані робочими місцями,  столами та стільцями, також є загальнодоступні опенспейс зони, де можуть працювати як студенти, так і співробітники. По всій території кампусу є Wi-Fi, тож у хорошу погоду можна працювати на вулиці. Я, наприклад, люблю працювати на лавці під храмом.

Університет активно займається питанням інклюзивності та безбар'єрності. Багато приміщень перебувають на реконструкції з метою забезпечення доступності для маломобільних груп населення, людей з інвалідністю та ветеранів. Крім цього, УКУ облаштовує спеціальні приміщення для грудного вигодовування, а також організовує простори для батьків з дітьми.

Спорт та здорове харчування

Mask group 2 Mask group 2
IMG 8610 IMG 8610

УКУ створює всі умови для підтримання фізичного здоров'я своїх працівників. Нещодавно університет обладнав спортзал, який доступний як для студентів, так і співробітників. До роботи спортзалу планують залучати студентів-реабілітологів, які одночасно проходитимуть практику та допомагатимуть співробітникам УКУ вести здоровий спосіб життя в межах програми «Здоровий старт». Програма ще на етапі розробки, але в перспективі всі охочі члени колективи зможуть пройти чекап організму та отримати рекомендації щодо тренувань.

На території університету є трапезна, де співробітники та студенти мають знижки на харчування. Меню постійно оновлюється з урахуванням відгуків і побажань відвідувачів. Особлива увага приділяється маркуванню страв для веганів і людей, які стежать за рівнем споживання солі, цукру, глютену або мають інші дієтичні потреби.

В усіх університетських приміщеннях є кулери з питною водою, адже підтримання водного балансу — необхідна умова для збереження здорового організму. Також аудиторії та інші робочі простори регулярно прибираються і провітрюються, що перешкоджає поширенню інфекційних хвороб.

Власна клініка та дефібрилятори

У структурі УКУ є своя клініка. Вона є базою для практики студентів медичних спеціальностей і психологів, а також надає послуги для працівників і студентів. Ми активно використовуємо потенціал клініки для створення умов для регулярних медичних чекапів, вакцинації та інших профілактичних заходів серед співробітників.

цитата

Для колег планують запровадити знижки на послуги клініки, що стане важливим кроком для стимулювання рутинних медичних перевірок та виявлення можливих проблем зі здоров'ям на ранніх стадіях.

На початку повномасштабної війни університету вдалося залучити грантові кошти для закупівлі дефібриляторів, які розмістили в різних корпусах УКУ. Адже, по-перше, віковий склад колективу такий, що більшість співробітників у зоні ризику виникнення проблем із серцем, по-друге, під час війни реанімаційні заходи в Україні можуть знадобитися будь-кому і будь-де. Відповідно для співробітників та студентів влаштовували тренінги з користування обладнанням. На жаль, попри те, що ініціатива є важливою, не всі працівники усвідомлювали необхідність навчання та готові були присвятити цьому час. Довелося залучати додаткові ресурси для донесення важливості подібних заходів. Але тепер перебувати на території кампусу безпечніше для всіх.

IMG 8608 IMG 8608

Справді, часто найбільший виклик в організації здорового робочого середовища полягає не в залученні коштів чи власне організації необхідних активностей, а в переконуванні людей, що їм це дійсно потрібно. В наступній статті нашого спецпроєкту «Робота здорової людини» читайте про те, як самі співробітники можуть потурбуватися про своє здоров’я на робочому місці. А більше історій та порад щодо реалізації концепції «Здорове робоче місце» шукайте у подкасті та посібнику для роботодавців.

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Дякуємо!

Тепер редактори знають.