Усі ми чули, що люди залишають менеджерів, а не компанії. Але що саме змушує співробітників йти від керівництва, а що, навпаки, робить одного керівника кращим за інших?
У 2008 році у Google розпочали дослідження під кодовою назвою Project Oxygen, щоб визначити якості, притаманні успішному менеджеру. Компанія витратила на дослідження 10 років і виокремила 10 моделей поведінки, які відрізняють продуктивного менеджера і одночасно вдалого керівника.
1. Він хороший наставник
Гарний коуч не кидається вирішувати будь-яку проблему замість своєї команди. Натомість він використовує проблеми для навчання – спрямовує та ділиться своїми знаннями у необхідний час, щоб колектив отримав цінний досвід.
2. Очолює команду, а не контролює кожен крок
Усі ненавидять мікроменеджерів. Хороший лідер дає своїм підлеглим достатньо свободи – досліджувати ідеї, експериментувати і розвивати власний стиль роботи.
3. Створює інклюзивне командне середовище
Успішні менеджери надають пріоритет зміцненню довіри у колективі. За даними Google, у команді з високою психологічною безпекою люди відчувають себе захищеними від ризиків і впевненими у тому, що ніхто не каратиме їх за допущену помилку, зайве питання чи запропоновану ідею. І саме такі команди найбільш продуктивні.
4. Продуктивний та націлений на результат
Гарний менеджер робить усе навколо себе кращим. Він розуміє, на що здатна його команда, використовує емоційний інтелект для мотивації своїх підлеглих і допомагає їм у реалізації їхнього потенціалу.
5. Гарний комунікатор – слухає та ділиться інформацією
Чудові менеджери – чудові слухачі. Вони щиро хвалять співробітників за їхні заслуги, однак не уникають і критичного зворотного зв’язку – обов’язково конструктивного і щоб із нього можна було чомусь навчитися.
6. Підтримує кар’єрний розвиток і обговорює результати
Хороший керівник завжди інвестує у своїх підлеглих. Пропонує їм різні варіанти кар’єрного розвитку, розуміючи, що не всі обирають однаковий шлях. Не утримує своїх співробітників тільки заради власної вигоди, а підтримує їх та допомагає досягти мети.
7. Має чітке бачення / стратегію для команди
Визначні менеджери знають, до чого прагнуть, і тому впевнені, що команда так само повинна це знати, а не блукати у темряві. Хороший керівник завжди ділиться з іншими реальними очікуваннями відносно того, які конкретні дії необхідні для виконання стратегії.
8. Має технічні скіли, щоб допомагати команді
Гарні керівники добре розуміють роботу своїх підлеглих та вміють її виконувати. Коли ефективний менеджер приходить у нове місце, спочатку він розбирається із повсякденною роботою та поточними задачами. Це забезпечує йому повагу команди.
9. Співпрацює з різними відділами
Деякі менеджери усвідомлено створюють конкуренцію між різними відділами компанії, керуючи своєю командою за принципом «ми проти них». Ефективний менеджер бачить загальну картину і працює на благо компанії в цілому.
10. Не боїться приймати складні рішення
Дійсно хороші керівники беруть на себе ініціативу. Вони приймають жорсткі рішення і вміють пояснити іншим причини своїх вчинків.
Зрозуміло, що визначити критерії поведінки ефективного менеджера – це лише перший крок. Найважливіше – втілити їх у життя. Зате саме такі менеджери допомагають своїм підлеглим і компанії досягати великих успіхів.
Джерело: Inc
Дякуємо!
Тепер редактори знають.