Професійна спільнота, яка об’єднує спеціалістів з брендингу роботодавця, Employer Branding Community та партнери з виробництва мерчу MOODua провели опитування про вплив подарунків на лояльність та мотивацію співробітників. Ділимося результатами дослідження.
Як українські роботодавці ставляться до подарунків
У дослідженні взяли участь 43 компанії. З них — 76,6% з IT-сектору та 23,3% зі сфери консалтингу, ритейлу, банків та інших галузей.
Половина опитаних компаній регулярно використовують подарунки як інструмент мотивації співробітників, 33,3% роблять це інколи, 14,3% — рідко і лише 2,4% — ніколи не дарують подарунків своїм працівникам.
Більшість компаній (29,3%) виділяють на подарунки 5-10% HR-бюджету.
72,1% компаній вважають подарунки обов’язковим елементом адаптації нових співробітників; 16,3% компаній рідко дарують подарунки новачкам і 11,6% компаній не використовують подарунки для адаптації нових членів колективу.
Які подарунки компанії дарують співробітникам
Найпоширеніший тип подарунків для співробітників — матеріальні, їм надають перевагу 38 із 43 опитаних компаній. 18 додатково обирають персоналізовані подарунки, і 13 — нематеріальні. Відповідаючи на це запитання, респонденти мали змогу обрати кілька варіантів.
Серед найкращих подарунків, які вручали працівникам, компанії називали:
- худі з концептом компанії;
- кастомізовані рюкзаки;
- сорочки з патчами;
- набори смаколиків, які репрезентують кожну з локацій компанії;
- шарф з власним малюнком;
- сертифікати на подорож, цикл масажів, курс особистісного росту;
- речі, підписані відомими українцями;
- кастомні вишиванки;
- вічні календарі;
- бокси для творчості;
- світильники у формі мапи України на День Незалежності;
- старлінки та паверстанції.
Читайте також: Формула щастя: як покращити робочий клімат в компанії
Вплив подарунків на мотивацію та лояльність співробітників
25,6% опитаних компаній регулярно проводять оцінку задоволеності подарунками, 34,9% — відстежують ефективність подарунків, 39,5% компаній — не відстежують вплив подарунків на мотивацію співробітників.
Для оцінки ефективності подарунків роботодавці використовують такі методи:
- зустрічі 1 на 1;
- щорічний Engagement survey;
- анонімні фідбеки про подарунки та внутрішню активність;
- відгуки;
- звіти від керівників напряму;
- реакції у соцмережах;
- запитання в eNPS з окремим розділом тощо.
Майже половина компаній (46,5%) помічають підвищення лояльності співробітників після впровадження системи подарунків.
Прояви лояльності співробітників, які помітили опитані роботодавці :
- покращення оцінок ESAT та eNPS;
- у співробітника формується звʼязок«персоналізований подарунок = компанія знає мене, помічає мене, дбає про мене»;
- дописи в соцмережах, згадки про минулі подарунки;
- люди після звільнення підтримують зв’язок з компанією, рекомендують друзям і використовують подарунки в житті;
- співробітники виступають амбасадорами бренду у своїх соцмережах;
- позитивні фідбеки від працівників про доцільність і потрібність подарунка;
- підвищення залученості у внутрішні активності.
Рекомендації з ефективного використання подарунків від Employer Brand менеджерів
- Кастомізуйте подарунок під людину.
- Тестуйте різні подарунки та враховуйте фідбек.
- Робіть подарунки не лише на дні народження співробітників.
- Завжди думайте про терміни та вчасність. Обирайте якість замість кількості.
- Не очікуйте, що подарунки полагодять негативне враження від поганого менеджменту.
- Farewell pack є приємною згадкою для тих, хто з якихось причин вирішив піти. Не нехтуйте цим видом подарунка.
- Даруйте подарунки на різні Міжнародні дні.
- Працюйте виключно з потребами та очікуваннями спеціалістів у своїй компанії.
- Запровадьте welcome pack та відправляйте його раніше першого робочого дня.
- Не бійтеся заходити в колаборації з крутими українськими брендами.
Більше інсайтів з дослідження шукайте за посиланням.
Шукаєте роботу?
Десятки вакансій чекають на ваше резюме →
Вакансії
Дякуємо!
Тепер редактори знають.