На початку березня Projector AI Lab провели опитування щодо використання ШІ серед працівників 150 українських компаній. Респондентів запитували, як часто та для виконання яких завдань вони використовують програми на базі ШІ, які плюси та мінуси вбачають у розвитку цієї технології, а також, чи спонукає їх компанія вивчати та використовувати ШІ у роботі. Ділимось результатами дослідження.
Які інструменти ШІ використовують в українських компаніях?
51% з опитаних компаній пробували інструменти ШІ та час від часу їх використовують. 22% — широко використовують, ще 20% — пробували, але використовують рідко або взагалі не використовують.
15% опитаних або їх колег використовують також ШІ-інструменти власної розробки, ще 24% компаній планують або вже розробляють для себе такі сервіси. Понад половина опитаних (55%) не планують або ж не знають про плани розробки ШІ у своїх компаніях.
Найчастіше опитані спеціалісти користуються ChatGPT (88%) та Midjourney (56%).
Хто найактивніше використовує ШІ?
Найчастіше використовують ШІ дизайнери — 65% опитаних вказали, що в їхніх компаніях ці творчі спеціалісти вже перейшли на нові технології. Далі йдуть копірайтери (52%), спеціалісти з маркетингу та PR (49%), керівники команд (39%) та інженери-розробники (21%).
Які завдання найчастіше делегують ШІ?
Найбільш популярні завдання, до виконання яких залучають ШІ:
- написання чи редагування текстів (81%);
- генерація ідей (66%);
- аналіз та скорочення текстів (63%);
- створення зображень (58%);
- переклад текстів (41%);
- автоматизація бізнес-процесів (13%);
- обробка аудіо та відео (8%).
Переваги та недоліки ШІ
Серед переваг використання ШІ найчастіше називають збільшення швидкості роботи (44%) та допомогу з творчими завданнями (18%).
А найбільш розповсюдженим ризиком роботи з ШІ назвали помилки та неточності у його відповідях (20%). І лише 6% віднесли до недоліків можливу втрату роботи або інший негативний вплив на кар’єру чи професію.
Чи допомагають компанії співробітникам опановувати ШІ?
64% опитаних відзначають, що в їхніх компаніях опанування ШІ — це обов’язок або ініціатива самих співробітників. 29% відповіли, що в компанії діляться корисними посиланнями на такі інструменти. Лише для 14% опитаних проводять чи планують проводити освітні програми з опанування ШІ.
Також 56% відзначили, що компанія поки що не виділяє бюджет на ШІ-інструменти для співробітників, а 15% зазначили, що мають до 100$ на оплату ШІ-програм на місяць від компанії.
В опитуванні взяли участь співробітники з понад 150 компаній розміром від 10 до понад 1500 співробітників у різних галузях: продуктові компанії, аутсорс та аутсаф, диджитал та рекламні агенції, медіа та інші.
Боїтеся, що розвиток ШІ залишить вас без роботи?
Читайте колонку Дениса Суділковського про те, як штучний інтелект вплине на майбутнє професій.
читати
Дякуємо!
Тепер редактори знають.