Що читає український бізнес, щоб рухатися вперед? Які книжки тримають у своїх корпоративних бібліотеках відомі компанії та чи мотивують своїх співробітників читати?
Напередодні 27 BookForum зазираємо до корпоративних бібліотек українських компаній та розпитуємо їх про культуру читання. Цього разу дізнаємось, що читають у креативно-інвестиційній компанії Fedoriv Group.
До Fedoriv Group входять Fedoriv Agency, Kooperativ, Verter, Hronica, Superludi, Brand Father та Zholdak Foundation. Також Fedoriv Group є міноритарним інвестором Doc.ua.
Бібліотека компанії налічує приблизно 1000 книжок. Нагадує вона хорошу книгарню-кав’ярню — з тією різницею, що розміщена у робочому просторі Kooperativ, де і працює команда засновника Fedoriv Group — маркетолога Андрія Федоріва.
Що у бібліотеці Fedoriv Group?
Вибір книжок у бібліотеці агентства кращий, ніж у деяких столичних книгарнях. Тут переважно література з маркетингу, реклами, креативних індустрій, дизайну. На полицях багато англомовних видань. Є також художня література, мистецтвознавчі видання, багато артбуків. Альбоми Василя Кандинського, книжка-інтерв’ю Веса Андерсона “The Grand Budapest Hotel”, видання про вино та їжу мирно співіснують із життєписами світових корпорацій та книгами про бізнес-стратегування.
Оновленням бібліотеки займається Андрій Федорів: привозить книжкові новинки з відряджень. Переважно читає першим і віддає у бібліотеку для команди, а найкраще купує одразу в двох примірниках — для себе та співробітників.
Засновник і СЕО Fedoriv Group Андрій Федорів: «Проблема корпоративного читання в тому, що всі вважають, ніби потрібне лише функціональне читання. Як каже один мій знайомий, ми ставимось до книг, як селяни — до яєчні з салом. Ти вранці її з’їв і пішов орати. А насправді ти можеш читати про різні речі, про життя риболовів наприклад, — і це наштовхне тебе на цікаві ідеї. Адже книжка — це можливість безпечно та цікаво отримати чужий досвід.
Тому я дуже цікавлюсь різним нон-фікшном і раджу всім розширювати кругозір. Наприклад, нещодавно я привіз з Німеччини кілька нових книжок. Одна про скандинавський стиль життя, інша — про смартархітектуру і те, як у маленькому просторі вмістити багато функцій. Останніми місяцями на мене також сильно вплинула книга Олександра Баріко “The game: історія цифровізації”. Радив би не забувати й про художню літературу — вона залишає не менш важливий відбиток».
Що і як читають у компанії?
Маючи таку бібліотеку, у Fedoriv Group вважають: зациклюватися лише на книжках — неправильно.
«Для мене важливо, щоб співробітники агентства читали, але книжки – не єдине джерело інформації. Є ще YouТube та реальне життя. І “надивленість” не менш важлива, ніж начитаність», — коментує Андрій Федорів.
Маст-рідів у Fedoriv Group немає, як і потреби контролювати, чи працівники читають. Проте читають у компанії багато — зокрема креативний відділ, що постійно потребує свіжих ідей.
«Якщо у людини немає відповідного бекґраунду, якщо все її читання — про “успішний успіх”, це дуже відчутно. Тому читання не є обов’язковим критерієм під час відбору кандидата на вакансію. Але чи наповнена людина, розвивається вона чи ні — неабияк важливо для нас. Читає або читала вона в принципі — це одразу помітно», — коментує керівниця комунікацій Fedoriv Group Світлана Сом.
Крім читання всередині, компанія активно підтримує проєкти з популяризації читання. Зокрема, у Fedoriv Group є окремий напрям — Фундація Дарини Жолдак, яка курує спецпроєкт про читання у рамках 27 BookForum. Один із проєктів Фундації — «Сто тисяч книжок для сільських бібліотек». Його мета — створити в українських селах бібліотеки, де будуть справді варті прочитання й цікаві дітям книжки. Долучитися до проєкту може кожна компанія: достатньо заповнити форму.
Що радить читати СЕО компанії: 5 книг від Андрія Федоріва
«Я вважаю, що потрібні книжки мають потрапляти до рук у правильний час. У мене є книги, які на мене сильно вплинули свого часу. Якщо людина хоче бути підприємцем, то їй варто зазирнути до них — не забуваючи, що на світі існують ще YouTube і художня література».
- «Корпоративна релігія», Йєспер Кунде
- «Маркетингові війни», Джек Траут
- «Good to Great», Джим Колінз
- «Як подолати кризу управління», Іцхак Адізес
- «Getting Things Done», Девід Аллен
А більше книг із різних напрямків можна знайти в рубриці «Книжный червь» на FEDORIV VLOG.
Більше про читання, літературу та культуру загалом — на цьогорічному BookForum. Головна культурна подія незалежної України відбудеться онлайн 16-20 вересня.
Фокусна тема 27 BookForum — «Перепис населення: знати, хто ми є». У програмі — читання, дискусії та круглі столи про те, ким ми є у сучасному світі та як пандемія впливає на наше життя.
Читайте більше про книжки
Бібліотеки українських компаній: що та як читають у Сім’ї ресторанів Дмитра Борисова
6 книг, які варто прочитати до 25 років. А краще — навіть раніше
Дякуємо!
Тепер редактори знають.