Коли молодий спеціаліст тільки починає кар’єру, його уявлення про роботу нерідко складаються із побоювань та стереотипів. І стоматологи — не виняток. З якими міфами стикаються початківці в цій сфері та як реальність відрізняється від очікувань, розповідають співробітники стоматологічної клініки Porcelain Dent.
Чого бояться стоматологи-початківці?
Поширені страхи й помилки стоматологів-початківців на прикладі роботи в Porcelain Dent розвіює директорка з персоналу клініки Катерина Бесчасна.
«Після закінчення університету я вже готовий лікар»
Цей міф поширений серед випускників вишів, але він легко руйнується у перші тижні роботи в клініці. Базові знання, які дає університет, безумно, дуже важливі. Але також важить і досвід, який початківець може отримати під час роботи. Наша клініка завжди на крок попереду і в протоколах, і в обладнанні, а знання, отримані тут на практиці, ультрасучасні та йдуть у ногу зі світовою стоматологією. У Porcelain Dent молодий стоматолог постійно вдосконалюється, а лікарі кліники навчаються як в Україні, так і за кордоном.
«Я ніколи не працював у клініці такого рівня, я не впораюсь»
Вперше прийшовши в клініку, молодий фахівець часто думає про те, чи зможе він відповідати її високим стандартам. Однак ми вибудували систему адаптації в компанії таким чином, аби новій людині було максимально зрозуміло й комфортно. Стоматолог-початківець отримує програму навчання, а також індивідуальний план розвитку і може перевірити, які розділи йому потрібно підтягнути. Для цього клініка надає безліч матеріалів і найцінніше — допомогу більш досвідчених колег.
Для ще більш швидкої та повноцінної адаптації ми розробили для нових співробітників welcome pack (вітальний набір подарунків від компанії — прим.ред.). Він містить брендовану екоторбу, пляшку для води, фірмові стікери, канцтовари, корпоративну поліграфію і сертифікат на безкоштовну гігієну — так нові члени колективу зможуть самі побувати в стоматологічному кріслі і відчути себе пацієнтами.
Це допомагає новим співробітникам відчути, що тепер вони повноцінні члени професійної сім’ї Porcelain Dent.
«Я не виросту до рівня доктора в усталеному колективі»
Цей страх часто зустрічається серед молодих стоматологів, які починають кар’єру асистентами. Старт з цієї позиції найкращим чином дає зрозуміти всі протоколи та процеси в клініці, а також дозволяє повністю пройти шлях становлення як фахівця.
Природно, що працюючи асистентом, стоматолог-початківець мріє стати лікарем. Але часто думає про те, що в колективі професіоналів, у яких десятки років досвіду, це неможливо. Однак ті фахівці, які ставили собі за мету вирости всередині клініки, у підсумку ставали не просто лікарями, а найкращими професіоналами у своїй сфері. Зокрема завдяки тому, що дійсно крок за кроком пройшли цей шлях.
Клініка — це динамічний організм, який постійно розвивається, тому талановитим і цілеспрямованим людям тут завжди знайдеться місце.
«Досвідчені лікарі не захочуть ділитися досвідом з молодими колегами»
Цей міф популярний серед тих молодих фахівців, у яких був такий досвід раніше. Але він розвіюється протягом першого місяця роботи в нашому колективі. У Porcelain Dent працюють люди, які готові ділитися знаннями — це наш базовий принцип. Навіть інтерни помічають, що коли їм потрібна певна інформація або допомога, вона надається ще до того, як вони встигають про неї попросити. Лікарі самі пройшли цей професійний шлях, з ними теж хтось ділився своїми знаннями на початку кар’єри, і тепер вони допомагають молодим стоматологам.
Ми формуємо відкриту корпоративну культуру. Наша унікальна особливість полягає в тому, що молодий лікар допускається до участі у внутрішніх докторських консиліумах. Навчання з таким максимальним зануренням у професійне середовище корисне і для досвідченого фахівця, а для початківця — просто на вагу золота.
Три історії про очікування та реальність
Для стоматологів Філіпа Хрєнова-Шимкіна, Аліни Єременко та Андрія Колоші робота в Porcelain Dent стала однією з перших сходинок кар’єрною драбиною. Як вони уявляли собі роботу в стоматологічній клініці та якою вона виявилася в реалі?
«Не очікував, що все буде настільки серйозно»
Філіп Хрєнов-Шимкін останні півтора року працює лікарем-куратором у Porcelain Dent, а три роки тому починав асистентом стоматолога. Філіп пригадує, як на минулому місці роботи йому порекомендували податися на вакансію у Porcelain Dent: «Я знав, що це клініка високого рівня, де на посаду асистента претендувало 8-10 кандидатів, і був дуже мотивований. Коли отримав пропозицію роботи, то сильно зрадів».
Очікування збіглися з реальністю відсотків на 70: стоматолог не очікував, що все буде настільки серйозно. Ось як Філіп згадує свій перший час у клініці: «Моє стажування тривало два тижні й проходило за протоколом. Були дуже чіткі посадові інструкції, а також список літератури для вивчення. У клініці діє правило: під час стажування ти вчишся, повністю опановуєш протокол, дивишся на роботу інших, і тобі ніхто не робить зауважень — тільки відповідають на питання і пояснюють, що незрозуміло. Після декількох тижнів у такому режимі ти стаєш самостійним і тобі вже можуть робити зауваження. Колектив у клініці чудовий, з ним у мене не було жодних проблем. Я весь час відчував підтримку колег».
Філіп розповідає, що в Porcelain Dent у лікарів є можливість розвиватися як у професійному плані, так і в особистісному. Наприклад, стоматологи вивчають англійську з лікарями, які добре розбираються у медичній термінології. Крім обов’язкових конференцій, компанія компенсує частину витрат на курси, не пов’язані безпосередньо зі спеціальністю. А любителі спорту можуть долучитися до футбольної команди компанії або у вільний від роботи час попідтягуватися на турніку в спортивному куточку.
Крім колективу, що завжди підтримає, та можливості розвиватися, Філіп підкреслює найголовніше:
«Мені подобається, що ми допомагаємо людям. Я займаюся улюбленою справою і ціную можливість працювати на найкращому обладнанні в команді професіоналів».
«Коли мені запропонували роботу, було враження, що сталося неможливе»
Аліна Єременко обіймає посаду терапевтки й працює у Porcelain Dent майже чотири роки. Про клініку вона чула від знайомих ще під час навчання в Полтаві. Зізнається, що дуже хотіла туди потрапити, але не думала, що це реально: «Коли мені запропонували роботу, я, звісно ж, зраділа. Було враження, що сталося неможливе».
Очікування Аліни збіглися з реальністю, зокрема й щодо колективу. До цього стоматологиня працювала в іншій клініці — доволі хорошій, однак із командою, за її словами, тоді не пощастило. Тому Аліна шукала місце роботи не лише з можливостями розвиватися професійно, а й з дружною атмосферою серед співробітників: «У Porcelain Dent мене відразу прийняли. У нас чудовий колектив, молодий і дуже товариський. Спочатку мені допомагали колеги — спрямовували, пояснювали, що та як робити. У клініці за початківцем закріплюється співробітник, який відповідає на всі питання».
Аліна вважає, що щасливі очі пацієнта — це те, заради чого працюють стоматологи в клініці:
«Люди до нас приходять не лише за красою та естетикою — вони звертаються з якимось болем. Найбільше мені подобається, що я можу допомогти людині, побачити її полегшення та радість».
«Мені всі допомагали: від санітарок до лікарів»
Стоматолог-ендодонтист Андрій Колоша працює в Porcelain Dent понад три роки: «Я починав з асистента. Коли мені запропонували цю посаду, у мене вже була невелика докторська практика. Але робота в одного з лідерів на ринку стоматологічних послуг мене зацікавила більше».
«Я зробив крок назад, аби потім зробити п’ять кроків уперед. Адже тут я працюю з усім найсучаснішим, що сьогодні є в стоматології».
Адаптація фахівця до нового місця й обов’язків не обійшлася без допомоги колег. Андрій із теплотою згадує той період: «Коли я почав працювати, мені всі допомагали: й асистенти, і лікарі, й санітарки. Навіть не потрібно було просити — самі підходили та все пояснювали. Наш колектив неймовірно згуртований і дружний: від молодшого медичного персоналу до керівництва».
Стоматолог стверджує, що його робота — це одночасно й хобі, яке приносить задоволення, адже йому дійсно подобається лікувати канали. Андрій завжди намагається зробити так, аби від відвідування у пацієнтів не залишилося негативних вражень: «Усі думають, що лікувати канали — страшно й неприємно. Але під час візиту людина може навіть заснути, а потім здивуватися: “Ніколи б не подумав, що у стоматолога можна поспати”. Коли до мене приходять як на відпочинок або SPA-процедури — це дуже мотивує».
Як бачите, всі міфи легко розвіюються на етапі адаптації в клініці, і за кілька тижнів початківець розуміє, що все влаштовано зовсім не так, як він уявляв. У процесі занурення в роботу страхи зникають. Замість них з’являється розуміння, скільки всього ще потрібно дізнатися, і віра у свої сили. Адже навіть досвідчені колеги колись теж починали асистентами.
Хочете спробувати себе в команді Porcelain Dent? Тоді зв’яжіться з рекрутеркою клініки Інною за номером телефону 0990628465 або за допомогою пошти [email protected].
Розвіюємо ще більше міфів
«Там взагалі платять?», або 5 міфів про роботу в благодійності
Менеджер з продажу — соромно чи престижно? Правда та міфи про професію
Руйнуємо міфи: робота в support-команді
Шукаєте першу роботу?
У нас багато вакансій для початківців у різних професіях.
Вакансії
Дякуємо!
Тепер редактори знають.