Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як зрозуміти, що компанія вам не підходить? Поради людини, яка пройшла 70 співбесід

23.01.19 Пошук роботи 4 хв читання

Зараз вже ніхто не шукає «просто роботу». Важливо, щоб компанія відповідала нашим цінностям, дбала про мотивацію та залученість своїх співробітників. Які тривожні дзвіночки ще на перших етапах рекрутингу повинні вас насторожити?

Роман Горбань, засновник проєкту НR Partners, з дослідницькою метою відвідав 58 компаній за останні 6 місяців, взяв участь у понад 70 співбесідах і поділився з нами власними висновками і порадами. 


Перший контакт: телефонне інтерв’ю 


У деяких компаніях досі вважають, що якщо ви викладаєте своє резюме на job-сайтах, то вам робота потрібна набагато більше, ніж компанії потрібен співробітник. Понад 50% компаній під час спілкування по телефону не хотіли навіть слухати, що співрозмовнику не зручно спілкуватися. Все закінчувалося банальною фразою: «Тоді заходьте на наш сайт, якщо буде цікаво – телефонуйте».

Висновок. Така модель поведінки аж ніяк не викликає відчуття емоційного контакту та залученості. Навпаки, це сигнал про те, що у компанії не все гаразд із внутрішнім сервісом та відношенням до внутрішнього клієнта – співробітника.

Порада. Дуже часто, особливо у компаніях із високою плинністю кадрів (кол-центри, фінансові послуги, служби підтримки), рекрутери не ставлять собі за мету знайти людину на вакантну позицію. Їхня ціль – виконати KPIs із продзвону кандидатів. І може бути, що таке ставлення – помилка самого рекрутера, яка не завжди відображає реальну позицію топ-менеджменту компанії. Дайте їм ще один шанс 🙂

Попереду співбесіда?

Наш онлайн-гайд допоможе всебічно підготуватися до інтерв’ю та отримати омріяний офер

До гайда


Персональний контакт: інтерв’ю 


Як виявити прогресивну і гнучку компанію на етапі співбесіди? Зверніть увагу на те, як рекрутер вас слухає. Погані ознаки, якщо представник компанії:

  • вибірково оцінюює ваші відповіді виключно за шаблоном, розробленим багато років тому;
  • перебиває, виявляє невдоволеність відповідями, які не підпадають під шаблон;
  • висловлює роздратування через відхилення від теми на дотичні або більш глибокі.

Висновок. Компанії, які шукають працівників із близькими цінностями, повинні орієнтуватися на емоційно піднесені інтерв’ю. Стрес-тести, 30-секундні бліци тощо – це все давно не працює. Якщо ви хочете потрапити у компанію, де зможете взяти участь у створенні чогось великого та значущого – вам не сюди.

Порада. Не приймайте таку поведінку рекрутера на інтерв’ю близько до серця. Із вами все окей. Будьте впевнені у собі та спокійні – це дасть можливість об’єктивно побачити ваші сильні сторони. Так ви зможете перейти на новий етап – інтерв’ю з керівником – та скласти остаточне враження про компанію.


Групові інтерв’ю 


Такого роду інтерв’ю само собою має насторожити кандидата, який шукає місце для самореалізації. Звичайно, для компаній це дешевше і швидше, проте у сьогоднішніх реаліях – це хрест на вакансії.

Цікавий факт про компанії, де потрібно було проходити групові інтерв’ю. Виявилося, що за останні 5 місяців одні й ті самі вакансії оновлювалися у середньому 3 рази. Тобто кандидат не затримується на позиції більше 2 місяців.

Висновок. У компаніях, де шукають «свого» співробітника, – індивідуальний підхід до інтерв’ю.


Скільки треба очікувати на зворотний зв’язок? 


Робота із фідбеками (одна з останніх стадій прийому на роботу або відмови) є супервузьким місцем у процесі рекрутингу. Рекордне очікування на фідбек тривало 1,5 місяці. На кожному з етапів очікування на відповідь тривало 1,5-2 тижні.

  • Перший контакт – 1,5 тижні.
  • Телефонне інтерв’ю – 2 тижні.
  • Skype-інтерв’ю – 1,5 тижні.
  • Персональне інтерв’ю – 1 тиждень.
  • Інтерв’ю із СЕО – 2 тижні.

Висновок. На сьогоднішній день є ряд компаній, які усвідомлюють переломні зміни на ринку праці та надають фідбек швидко та у зазначений час. Такі жести допомагають кандидатові чітко усвідомити, що на нього дійсно очікують і хочуть бачити у компанії.

Порада. Завжди питайте рекрутера, впродовж якого терміну можна очікувати на відповідь та коли краще звернутись, якщо ви так і не отримали фідбек у зазначений час.

Пам’ятайте, що процесс працевлаштування – дорога з двостороннім рухом. Ви обираєте компанію так само, як роботодавець обирає кандидата!

Готові шукати компанію своєї мрії?

Вона точно є серед наших вакансій. Надсилайте резюме — і вперед, до співбесід!

Вакансії

Читайте також

6 ознак, які допоможуть розпізнати «свою» компанію на випробувальному терміні

Казка про вибір компанії мрії: як зрозуміти, що вона — саме та

Як обрати компанію, яка підійде вам за цінностями?

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Є ідея!

Дякуємо!

Тепер редактори знають.