Хочете в IT, але не вмієте кодити? Можливо, вам в IT-рекрутери! Розбираємося, що це за професія і як її освоїти разом з Катею Осадчук — СEO Indigo Tech Recruiters, в минулому — HRD з більш ніж 10-річним досвідом.
Хочете перекваліфікуватися в рекрутера? Логічно почати з питання: «А навіщо вам це?»
Зрозуміло, що зараз така тенденція і всі хочуть «увійти в айті», але все-таки?
Відповідь на кшталт «Мені подобається спілкуватися, допомагати людям знаходити себе, змінювати чиєсь життя на краще» не рахується. Тому що знання психології та вміння підтримати бесіду будуть цінними тільки в комплексі з умінням оперувати цифрами, здатністю розбиратися в технологіях, аналітичним мисленням і бажанням вникати в потреби бізнесу.
Рекрутинг — це майстерність з’єднувати талановитих фахівців і бізнес так, щоб всі сторони були щасливі.
Чим займається рекрутер?
Типовий робочий тиждень рекрутера:
- планування завдань і визначення пріоритетів;
- комунікація з кандидатами — розсилка листів, відповіді на питання;
- проведення співбесід;
- підготовка звітів за результатами співбесіди — опис, наскільки кандидат відповідає посаді;
- підготовка звітів по роботі над вакансією (зі скількома кандидатами вдалося поговорити й провести співбесіди, хто на якому етапі, скільки часу вакансія в роботі і т.д.);
- участь в нарадах команди рекрутерів;
- спілкування з внутрішніми або зовнішніми замовниками;
- внесення всієї інформації у внутрішню базу;
- рішення різноманітних поточних завдань.
Якщо говорити про Senior Recruiter або єдиного рекрутера в компанії, то функції дещо ширші. Така людина не просто шукає таланти, а й планує необхідну кількість співробітників. Він збирає і аналізує інформацію про плани компанії, враховує плинність і на основі отриманої інформації прогнозує потребу в людях.
Хороший спеціаліст може оцінити можливість задоволення потреби в людях за рахунок уже наявних співробітників.
Якщо планується зміна технології або найм менеджерів, важливо врахувати, у кого всередині компанії є потенціал до зростання і бажання розвивати нові навички. Якщо в компанії розділені функції рекрутингу та HR — важливо узгодити, чи є час щоб навчити / перенавчити поточних співробітників чи потрібно все-таки брати нових людей в команду.
Важливо розуміти, чи ту людину ми беремо в команду і чи не доведеться незабаром з нею прощатися.
Що таке профіль посади і навіщо він потрібен?
Коли є план найму, залишається йти і знаходити кращих кандидатів. Але спочатку слід зрозуміти, що для вас означає «кращі». У професійного рекрутера є чітко прописаний профіль посади в компанії — з вимогами до навичок і описом майбутніх завдань людини. Прописаний не для галочки, а для справи. І, звичайно, рекрутинговий процес потрібно вибудовувати так, щоб виявити відповідність кандидата цьому профілю.
Як переконувати кандидатів?
Поговоріть з менеджерами і дізнайтеся, хто зірочка в команді і чим відрізняється від інших співробітників. Потім поговоріть з цими зірковими співробітниками, щоб зрозуміти, що в них особливого, чому вони залишаються в компанії, що їх мотивує.
З цього спілкування сформуйте привабливу пропозицію для нових кандидатів. Адже хороший рекрутер, як і хороший сейлз, повинен знати переваги продукту (компанії), вміти виявити потреби кандидатів і зрозуміти, як його продукт може ці потреби задовольнити.
Якщо хочете привернути в компанію кращих програмістів, задумайтеся про те, що «продаєте».
• Який продукт ви створюєте і для кого?
• Яку кар’єру люди можуть у вас побудувати і який досвід отримати?
• З ким вони будуть працювати? Програмістам важливо працювати з такими ж професіоналами і підкорятися керівникові, який сильніший, ніж вони, в професійному плані, у якого можна чогось навчитися і який буде розуміти без перекладу з технічної мови на загальнолюдську.
• В яких умовах будуть працювати люди? Тут і зарплата, і офіс, і техніка — загалом, всі блага, які у вас є. До речі, грамотний хантер вміє правильно розставити акценти. Якщо зарплата нижче ринкової, він зуміє показати інші переваги: навчання, нові технології, цікавий продукт, крутий керівник, гнучкий графік, віддалена робота…
Що ще потрібно враховувати і аналізувати?
Одночасно рекрутер повинен пам’ятати про ефективність, в тому числі про cost per hire. Тобто, у скільки обходиться найм однієї людини. Потрібно вміти аналізувати ефективність каналів пошуку, воронку кандидатів, на якому етапі вони відпадають і, головне, робити з цього правильні висновки. Це тільки частина цифр, з якими потрібно працювати рекрутеру.
Тому не так все просто, як може спочатку здатися 🙂
Куди піти вчитися?
Спеціальних вимог до освіти немає — ми ж в IT, врешті-решт 🙂 Але потрібно розуміти особливості індустрії і стежити за ринком. Важливий й пристойний рівень англійської — без нього нікуди. Плюс гарні комунікативні навички і здатність розуміти бізнес-процеси.
Не завжди компанії потрібні рок-зірки, іноді просто потрібна людина, здатна вирішити поточну біль і поліпшити процеси.
На вході можна пройти спеціальний курс, який прокачає базові навички. Але тут будьте уважні й ретельно підійдіть до вибору — на ринку ціла юрба шкіл, які обіцяють зробити з вас рекрутера за тиждень. На жаль, не всі з них порядно підходять до питання якості.
Якщо говорити про нашу команду, то деяких з наших працівників ми помітили якраз під час навчання і більше не відпустили 🙂
Втім, часто новачки починають з самостійного навчання і відправляються на курси тільки для того, щоб структурувати і закріпити знання.
З чого почати?
- Зі знайомства з ринком IT і його специфікою. Тут допоможуть статті та аналітика на dou.ua, habr, toster.
- З базового знайомства з технологіями. Ось хороший словник технічної грамоти: Часть 1, Часть 2, Часть 3.
- Читайте, слухайте, вчіться у лідерів думок в галузі HR-IT. Дивіться вебінари і виступи на конференціях.
- Шукайте зворотний зв’язок у знайомих айтішників — запитуйте про технології і проекти. Наприклад, як все влаштовано і від чого залежить вибір саме цієї мови або фреймворка для конкретного продукту. Не бійтеся ставити питання — це дуже корисна навичка.
- Розвивайте навички письмової комунікації — в рекрутингу важлива елементарна грамотність і вміння будувати діалог.
- Ми намагаємося ділитися інстументами й лайфхаками в нашому блозі. Буде чудово, якщо наші матеріали допоможуть комусь із читачів — саме для цього ми їх і створюємо.
- Постійно прокачуйте знання і навички: інструменти для пошуку і комунікації, переговори, технології, коучинг. Відвідуйте мітапи і конференції, будуйте нетворкінг.
Я переконана, що рекрутинг не терпить байдужості. Будь-який бізнес — це люди. Тому емпатія, чесність і адекватність — просто маст хев.
А ще від грамотного підбору безпосередньо залежить успішність проєкту. Якщо хочете допомагати бізнесу зростати і розвивати команду — значить, рекрутинг — це про вас.
Читайте також
Як гуманітарію знайти роботу в IT?
Як потрапити на роботу в IT-компанію без досвіду в IT?
З чистого листа! Як світчеру побудувати кар’єру в IT?
Шукаєте роботу в IT?
У нас якраз є вакансії в українських і міжнародних IT-компаніях!
Вакансії