fbpx

5 книжок від співвласника видавництва «Наш формат» Антона Мартинова

Редакція Пт., 01/11 Практикум

Антон Мартинов — співвласник видавництва «Наш формат» і координатор напрямку «Книги та видавнича індустрія» при Міністерстві культури, молоді і спорту — розповів, скільки книг читає на рік, та поділився списком must read для успішної кар’єри.   

Чи багато вдається читати співвласнику видавництва? 

Читаю для себе 20-25 книг на рік. Це те, що обираю на свій смак і що мені до душі. По роботі, звісно, доводиться читати більше. Потрібно бути в курсі літературних трендів і новинок.

Останнім часом делегував повноваження редакційній раді і потроху відходжу від справ видавництва. 

«Наш формат» спеціалізується переважно на нон-фікшні. У вашій особистій бібліотеці теж більше нон-фікшну, чи ви надаєте перевагу художній літературі? 

Не можу сказати, що віддаю перевагу художній літературі. Здебільшого обираю те, що мене зацікавило, до чого виник інтерес. 

Якщо умовно поділити мою домашню бібліотеку, то думаю, що це буде 50% не художньої літератури, 25% — «художки» і 25% дитячої літератури.

Як ви знаходите час на читання? Можливо, маєте якісь лайфхаки?

У моїй бібліотеці багато цікавих книг, які я ще навіть не відкривав. Коли, попри шалений графік, вдається викроювати час, часто читаю багато книжок одночасно. Але потім можу не читати майже нічого, бо інтенсивно працюю над яким-небудь проєктом і повністю віддаюсь йому. 

Звісно, намагаюсь планувати свою активність в проєктах і читати потрібну літературу ДО того, як з’явиться проблема, яку не можу вирішити. Але обставини часто складаються так, що не завжди вдається це реалізовувати. Передбачити, що буде завтра, які обставини виникнуть і куди потрібно буде спрямувати свої зусилля, дуже важко.

Коли точно можу дозволити собі багато читати — це на відпочинку. Тоді є час абстрагуватися від зовнішніх проблем і насолоджуватись читанням. 

Які п’ять книжок порадите прочитати тим, хто хоче досягти успіху у кар’єрі чи бізнесі?

Головне — пам’ятайте, що читати краще ДО початку роботи над проектом, бо в процесі роботи часу вже не вистачатиме.

Фiлocoфiя Toyota. 14 пpинципiв poбoти злaгoджeнoї кoмaнди
— Джeфpi К. Лaйкepа

Ця книжка свого часу змінила мої підходи до ведення бізнесу. Це Форд з об’ємним американським ринком міг сказати, що автомобіль може бути будь-якого кольору, якщо це чорний. А Toyota не мала і близько подібних ресурсів, а тому повинна була побудувати ще більш системний, надійний і ефективний бізнес. Як покаже історія, японці обійдуть американців навіть на домашньому ринку останніх. У книзі Лайкер розглядає питання філософії Тойота і стає зрозуміло, завдяки чому їм це вдалося.

Як зростають бренди: чого не знають маркетологи
— Байрон Шарп

Байрон Шарп — гуру маркетингу, якого називають «новим Котлером». У книзі систематизовано світовий досвід, накопичений за 50-70 років різними міжнародними компаніями, які консультував і з якими працював автор книги. Ми видали цю книжку у співпраці з агенцією Aimbulance та її ідейним натхненником Романом Гавришем, апологетом Шарпа.

За Шарпом, жодної лояльності клієнтів не існує. Всі покупці по суті належать всім. Питання для маркетингу лише в тому, хто більш ефективно може їх захопити. Світ настільки швидко змінюється, що конкурувати інноваціями або операційною діяльністю практично неможливо. За кілька місяців інновації повторюються. Стабільним залишається тільки бренд. А формула успіху бізнесу криється в ментальній та фізичній його доступності.

Принципи
— Рей Даліо

Коли працюєш з творчими людьми, треба навчитись управляти емоціями та водночас приймати справедливі й правильні рішення. На основі життєписа Рея Даліо можна зрозуміти, що демократія — найкраща модель взаємовідносин у будь-якому колективі. Креативного класу це стосується у першу чергу. 

У книзі відомого мільярдера мені близькі й інші принципи, зокрема ставити більше питань, не боятись чогось не знати, а також застосовувати індивідуальний підхід та намагатись по максимуму розкрити потенціал кожної людини, з якою я працюю. 

Cвящeннa книгa cтapтaпepa. Як збудувaти уcпiшну кoмпaнiю
— Бoб Дopф, Cтiв Блeнк

Це абетка для тих, хто починає бізнес або працює в малому бізнесі на результат і прагне зростання. Книжка дуже практична і замінить вам кілька бізнес-курсів вартістю десятки тисяч гривень.

Eмoцiйний iнтeлeкт лiдepa
— Дeнieл Ґoулмaн, Eнн Мaккi, Piчapд Бoяцic

Останнім часом відзначаю все більше, що емоційний інтелект — одна з найважливіших навичок успішних керівників і менеджерів. Людина може бути дуже крутим драйвером бізнесу і класно приймати рішення, але якщо це компанія, а не театр одного актора, емоційний інтелект керівника має бути достатньо розвинений. Інакше розумні і важливі люди підуть і ніякими грошима їх не втримати.

Тому раджу нову книжку експерта з емоційного інтелекту Деніела Ґоулмана, де він разом із колегами пояснює, чому та як емоції, уміння розуміти і співпереживати допомагають лідеру керувати колективом. Вони також пояснюють, як розвинути навички емоційного лідерства в собі.

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Asset 1logo_Hm

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: