Як залучати співробітників до допомоги ЗСУ: ідеї від ІТ-компанії Brainstack_

02.10.23 Happy HR PR 9 хв читання

За період повномасштабної війни донати стали невіддільною частиною життя українців. Компанії теж не стоять осторонь і своєю чергою намагаються мотивувати співробітників допомагати армії. Зокрема, активно донатить IT-сектор, адже ця сфера на сьогодні є найбільш стабільною в Україні.

Українська мультипродуктова IT-компанія Brainstack_ розповіла про благодійні заходи, які вона проводить, щоб заохотити спеціалістів донатити на ЗСУ.


IT-сфера в Україні наразі одна з найприбутковіших. Попри те, що технологічний сектор у світі нещодавно зіткнувся з кризою і значно просів у порівнянні з минулим роком, доходи IT-компаній та відповідно зарплати їхніх співробітників все одно одні з найвищих у країні. Тому у Brainstack_ вважають своїм безпосереднім обов’язком підтримувати ЗСУ та тих, хто постраждав від військових дій. 

На жаль, статистика свідчить, що IT-компанії та окремі спеціалісти почали донатити значно менше, ніж рік тому, зокрема, середній донат знизився з $270 до $190 на місяць. В цьому матеріалі розповідаємо, як Brainstack_ закриває збори й допомагає Збройним силам, щоб надихнути інші компанії продовжувати донатити й заохочувати до цього співробітників. 


Як і кому допомагає Brainstack_ 


Мабуть, всі пам’ятають, як потужно українці підтримували одне одного у перші місяці повномасштабного вторгнення. Люди активно донатили, щоб допомогти комусь з евакуацією або зібрати необхідну амуніцію добровольцям на фронт чи в тероборону. Співробітники Brainstack_ не були винятком, тому в робочих чатах почали з’являтися запити про допомогу друзям та рідним, які пішли воювати. Колеги активно відгукувалися на такі запити й швидко закривали збір. 

Згодом CEO компанії Володимир Ситніков запропонував упорядкувати корпоративний збір коштів військовим та створити у Brainstack_ внутрішній фонд допомоги ЗСУ. Так на початку червня 2022 року з’явився фонд «1% від винагороди», який активно функціонує вже понад рік. Брейстеківці наповнюють свій власний фонд і закривають запити від військових напряму. Це спрощує та пришвидшує передачу необхідних речей захисникам. Першочергово допомагають своїм колегам, а також родичам та друзям співробітників, які доєдналися до лав ЗСУ.

Серед необхідного, що за період повномасштабного вторгнення вдалося придбати Brainstack_: пікапи, автомобіль швидкої допомоги, дрони, прилади нічного бачення, металошукачі, тактичний одяг, аптечки за стандартами НАТО та багато іншого. 

Грамоти від військових для компанії Brainstack_
Грамоти від військових як вдячність за допомогу


Корпоративні заходи для допомоги ЗСУ


Фонд «1% від винагороди»

Першочерговий задум полягав у тому, що працівники, які виявлять бажання, щомісяця донатитимуть 1% від своєї винагороди у фонд (звідси й назва), а компанія в кінці місяця подвоюватиме зібрану суму. Цю ідею підтримали 97% співробітників Brainstack_. Згодом деякі колеги захотіли збільшити свій відсоток. Зараз багато хто відраховує по 3-5%, а дехто і по 15% своєї винагороди у фонд.

У компанії є координатор фонду, який відповідає за обробку запитів, закупку необхідних речей та їх доставку бійцям. Якщо хтось зі співробітників має родича чи друга військового, який чогось потребує, він пише запит до координатора. Обов’язково вказує, кому потрібна допомога, де служить ця людина, що саме потрібно і в які терміни. Намагаються закривати запити в порядку пріоритетності, хоча зазвичай майже всі вони термінові.

За понад півтора року повномасштабної війни Brainstack_ вдалося налагодити автономний процес пошуку й закупівлі будь-якого необхідного обладнання чи амуніції та передачі його бійцям. Лише пікапи закуповують через спеціалізовану благодійну організацію, бо це дуже поширений запит, і їх складно знайти самостійно. 

Відповідальні за збори обов’язково звітують перед колективом про всі витрати. Наприкінці місяця пишуть в загальному чаті, скільки коштів вдалося зібрати та що на них придбали. Також додають фото й відео з подякою від військових, яким допомогли.

Коли люди бачать усміхнені обличчя захисників та чують слова подяки, вони усвідомлюють, що навіть 1% від винагороди може зрештою конвертуватися в техніку чи зброю, яка врятує життя нашим воїнам або допоможе нищити ворога. Це мотивує їх продовжувати донатити й підтримувати армію. 

Валерія Короленко, Employer Brand Lead у Brainstack_


Благодійні аукціони

З часом запитів стало більше, і майже всі вони були термінові, тож у компанії не могли чекати наступного місяця, коли фонд знову поповниться коштами з відсотків від винагород співробітників. Тому почали думати, яким ще чином можна зібрати гроші на потреби військовим. 

З креативним рішенням несподівано допомогли самі військові. У знак подяки за підтримку вони постійно надсилали компанії «сувеніри» з фронту: прапори з підписами, тубуси від снарядів тощо. Спершу співробітники Brainstack_ зберігали це все у куточку-музеї в офісі, а згодом зрозуміли, що можуть розігрувати ці предмети серед колег за донати. Так з’явилася ідея робити благодійні аукціони. 

благодійний аукціон в компанії Brainstack_
 ваза під назвою «Квіти війни» на благодійному аукціоні

На благодійному аукціоні розігрують «сувеніри» з фронту


За останній рік організували три благодійні аукціони — намагаються проводити їх щокварталу. Колеги з Києва збираються в офісі, для всіх інших роблять онлайн-трансляцію. Торгуватися за лоти всі можуть на рівних умовах. Одним з найоригінальніших лотів була ваза під назвою «Квіти війни», яку власноруч виготовив батько співробітниці з відстріляних снарядів. Найзапекліша боротьба зазвичай за прапори з підписами військових — вони завжди продаються найдорожче. Найактивніший покупець — PHP Developer Дмитро. 

Дмитро,
PHP Developer

Станом на сьогодні я вже купив вісім лотів: прапор від захисників Бахмуту, головку ракети, сухпайок, пробиту кулею каску росіянина та кілька тубусів від снарядів (один з них від гаубиці). До колекції мені ще не вистачає тубусу від Javelin. Найцінніший для мене предмет з усіх придбаних — прапор з підписами та побажаннями від наших воїнів. 

Найбільша мотивація купувати лоти для мене — це можливість допомогти родичам і знайомим моїх колег, які захищають нас від окупанта й відвойовують українські території. Всі артефакти я зберігаю в себе у квартирі в порожній кімнаті 🙂

прапор з підписами та побажаннями від українських захисників
тубуси від снарядів, придбані на благодійному аукціоні в компанії

Лоти, які Дмитро придбав на благодійних аукціонах в компанії

Благодійний мерч 

Ще одна ідея, як збирати кошти на ЗСУ, виникла завдяки любові працівників Brainstack_ до корпоративного мерчу. До літньої зустрічі команди вирішили підготувати лімітовану колекцію брендованих речей та продавати її за донати у фонд «1% від винагороди». Це була колаборація з харківською компанією, яка виготовляє одяг на замовлення. 

Замовили дощовики, панами, футболки, в’язані жилетки, бананки, а також піни з офісною улюбленицею брейстеківців — кішкою Джирою. На зустрічі співробітників, яка відбулася в липні 2023 року, облаштували окрему зону під назвою Brainstack_ Shop Limited Edition, де за донати продавалася колекція мерчу. Ця ініціатива сподобалась працівникам компанії. Тому після заходу запити на придбання лімітованої колекції продовжувались.

Brainstack_ Shop Limited Edition
продаж благодійного мерчу

Продаж благодійного мерчу за донати на зустрічі співробітників Brainstack_


Підтримують не лише ЗСУ


Окрім захисників, під час війни допомоги потребують багато українців, що постраждали від злочинних дій ворога. З червня 2023 року компанія також надає гуманітарну допомогу селам Херсонщини, які тривалий час перебували під окупацією. Жителі цих населених пунктів опинилися в критичній ситуації та потребують найелементарніших речей, зокрема продуктів та засобів гігієни. Щоб пришвидшити надання допомоги, компанія співпрацює з волонтерами, які проживають неподалік і регулярно відвозять необхідне мешканцям цих сіл. Зокрема перед 1 вересня передали генератор, до якого можна під’єднати роутер та роздавати інтернет в школі для дітей та вчителів.

Також ще до початку повномасштабного вторгнення у Brainstack_ існувало кілька доброчинних ініціатив, які компанія продовжує реалізовувати. Щокварталу в офіс приїздять волонтери організації «Агенти крові», і всі охочі стають донорами. Це дуже зручно, бо не потрібно нікуди йти — зробити добру справу можна буквально не відходячи від робочого місця. 

Також спеціалісти компанії продовжують допомагати ГО «Сонячні діти Івано-Франківська». Це більше не фінансова підтримка, а соціальна місія. Співробітники франківського офісу організовують для дітей та їхніх батьків різноманітні івенти, щоб вони мали змогу соціалізуватися та гарно провести час. Це можуть бути майстер-класи, екскурсії, походи в піцерію чи зоопарк, пікніки на природі тощо.


Поради щодо організації корпоративних благодійних зборів та заходів від Brainstack_ 

  1. Допомагайте регулярно. Щоб започаткувати та закріпити культуру донатів у компанії, необхідно планувати та реалізовувати благодійні ініціативи на постійній основі. З часом працівники звикають до такого формату івентів та чекають їх із нетерпінням.
  2. Допомагайте адресно. Дуже важливо бачити безпосередні результати своєї діяльності. Працювати з точковими запитами напряму складніше, але фідбек від військових мотивує і надалі донатити та оперативно закривати потреби.
  3. Призначте відповідальних. У компанії має бути окрема людина або група людей, яка безпосередньо відповідає за напрям благодійності: обробляє всі запити, контактує з військовими та продавцями необхідних товарів, готує звітність. Так допомога є систематичною, пріоритезованою та з чітко визначеними термінами по закупівлі. 
  4. Надихайте прикладом. Коли CEO й топменеджери компанії постійно включені в усі благодійні ініціативи, це слугує гарним прикладом та заохочує працівників компанії також долучатися до допомоги.
  5. Тестуйте різні ідеї. Для того, щоб підтримувати стабільну залученість і зацікавленість працівників в благодійних ініціативах, необхідно створювати нові формати зборів коштів на ЗСУ. Це можуть бути навчальні, спортивні, розважальні, творчі заходи, які заохотять людей донатити.

Ми віримо, що не існує неправильних способів допомагати, тому просто робіть все, що у ваших силах. Пам’ятайте, що маленьких донатів не буває, бо 10 гривень це завжди більше, ніж 0. 

Валерія Короленко, Employer Brand Lead у Brainstack_

Бажаєте стати частиною крутої команди Brainstack_ та разом працювати на Перемогу?

Тоді дізнайтеся більше про умови роботи в компанії та яких спеціалістів там шукають 👉

Читати

Читайте також

Філантропія незалежності. 32 організації, що вплинули на розвиток українського суспільства

Драйвери росту: як війна змінює сенси та цінності компаній

Чому ви досі не в IT? 7 міфів, які заважають вам почати бажану кар’єру

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: