Галузь IT — одна з найбільш перспективних, як у світі, так і в Україні. IT-компанії стрімко розвиваються, тож постійно шукають нових талантів. І охочих спробувати себе в IT-сфері вистачає, але існує низка упереджень, що змушують людей сумніватись у своїх силах та не наважуватись на перехід. Разом з українською продуктовою IT-компанією Brainstack_ спростовуємо найпоширеніші міфи щодо роботи у сфері та на прикладах її спеціалісток показуємо, що, маючи достатньо мотивації, увійти в IT може кожен.
Міф №1.
Без профільної технічної освіти в ІТ нічого робити
Спростовує Катерина,
Team Lead Quality Assurance Team
Насправді в будь-якій IT-компанії, зокрема і в Brainstack_, є багато позицій, для яких не потрібна технічна освіта. Наприклад, я маю диплом перекладача з англійської та німецької мов. У Brainstack_ я прийшла на вакансію спеціаліста з технічної підтримки, через кілька місяців перейшла у відділ з контролю якості на посаду менеджера, а згодом очолила цей відділ.
Спеціалісти мого відділу здебільшого займаються комунікацією з клієнтами, які вже користуються нашими продуктами, або з потенційними користувачами. Звісно, для цього нам потрібно розуміти специфіку застосунків компанії, вміти розповідати про всі їхні технічні характеристики та переваги. Але для цього не обов’язково досконало розуміти технічну сторону продукту, тож людина з будь-якою освітою може впоратись з цими завданнями. Тому при відборі звертають більше уваги на знання та навички кандидата, ніж на диплом.
Міф №2.
В ІТ всі мають вміти писати код
Спростовує
Діана,
рекрутерка
IT — це однозначно не лише про написання коду. Brainstack_ організовує повний цикл створення та запуску продукту. Тобто, окрім власне технічної розробки застосунку чи програми, ми проводимо аналітику, формуємо ідеї, тестуємо різні версії, розробляємо дизайн, просуваємо готовий продукт, підтримуємо наших користувачів і після цього всього знову проводимо аналітику, щоб виміряти успішність проєкту.
Більшості фахівців, які залучені в усі ці процеси, не потрібно вміти кодити, адже їхнє завдання полягає зовсім в іншому, відтак і компетенції їм потрібні інакші. Окрім розробників, лише UX/UI дизайнери та тестувальники мусять мати хоча б мінімальне розуміння коду та вміти читати його, але знати, як писати код, їм все одно не треба. Іншим спеціалістам і цього не потрібно.
Спеціалістам команди маркетингу важливо вміти поєднувати аналітичні навички з творчими. Їхня ціль — зробити так, щоб про продукт дізналось якомога більше людей. Їм важливо знати всі деталі про сам продукт, а не про процес його розробки. Менеджерам відділу підтримки головне знати, як працює продукт, аби мати змогу допомогти користувачам вирішити проблему, у код вони не заглиблюються. HR-спеціалістам слід розуміти, якими навичками повинен володіти той чи інший розробник, щоб оцінити резюме та провести перший етап відбору, а вже тестове завдання оцінює тимлід, який розбирається у специфіці написання коду.
Не варто також забувати й про back office. Жодна компанія, не важливо з якої сфери, не можна існувати без юристів, фінансистів, бухгалтерів, системних адміністраторів, HR-спеціалістів тощо.
Міф №3.
Без досконалої англійської двері в ІТ закриті
Спростовує Діана, рекрутерка
Знання англійської мови для роботи в IT дійсно важливе, але не для всіх позицій її потрібно знати ідеально. Brainstack_ — українська компанія, тому мова корпоративної комунікації у нас українська. Це означає, що навіть з невисоким рівнем володіння англійською вам буде комфортно взаємодіяти з колегами. Що ж стосується роботи, то для різних спеціалістів потрібен різний запас знань.
Кандидати з мінімальним рівнем володіння англійською мовою можуть претендувати на позиції дизайнерів, юристів, адміністраторів, фінансистів. Середнього рівня буде достатньо HR-спеціалістам та тестувальникам. Розробникам потрібна англійська на рівні, щоб читати технічну документацію та розуміти софт, яким вони користуються.
Найбільшу роль знання англійської відіграє у роботі спеціалістів з маркетингу, продакт-менеджерів та співробітників відділу технічної підтримки. Тому що маркетологи та продакт-менеджери повинні проводити аналітику аудиторії, досліджувати іноземні ринки, спілкуватись з закордонними партнерами, запускати міжнародні рекламні кампанії, а відділ технічної підтримки напряму комунікує з користувачами, більшість з яких англомовні.
Якщо кандидатові не вистачає рівня англійської для обраної посади, але він володіє усіма необхідними скілами та демонструє готовність вчитися, цілком реально, що його візьмуть. У нас у компанії є безкоштовні курси англійської для співробітників, на яких можна швидко підтягнути свої знання. А якщо потрібно буде пройти якийсь індивідуальний зовнішній інтенсив, то компанія може покрити його вартість у розмірі до 50% від суми.
Міф №4.
Без досвіду роботи в ІТ-компанію не візьмуть
Спростовує Маргарита, рекрутерка
Кар’єру в IT найлегше розпочати з роботи у відділі Customer Care, адже ключовими навичками для спеціалістів служби підтримки є знання англійської мови та вміння швидко вчитися. Тому попередній досвід роботи не є таким важливим. Іноді ми беремо кандидатів взагалі без досвіду, головне, щоб вони володіли наступними якостями:
- високий рівень усної та письмової комунікації;
- готовність до вирішення проблемних кейсів;
- готовність до монотонної роботи та вміння пояснити складне простими словами;
- готовність працювати позмінно;
- мультизадачність;
- гнучкість до змінного середовища та аналітичне мислення;
- готовність самостійно і швидко приймати рішення.
Під час співбесіди мене як рекрутерку цікавлять не лише навички чи досвід роботи, але й звички, психологічна стійкість та характер кандидата. Я завжди запитую про кар’єрні амбіції та плани. Мені важливо розуміти, чи готовий кандидат до довгострокової співпраці, чи просто шукає тимчасовий підробіток. А під час виконання тестового завдання кандидат має змогу отримати перше уявлення про роботу і зрозуміти, наскільки це йому цікаво.
Позиція Customer Support Manager дає можливість увійти в ІТ, а потім побудувати карʼєру всередині компанії. У нас є безліч прикладів спеціалістів, які виросли з сапорту. Більше того, такий досвід дуже цінний на інших позиціях, хоч у продукті, хоч у маркетингу, хоч у розробці, тому що людина має цілісне уявлення про болі та потреби клієнтів.
Читайте три історії про стрімке кар’єрне зростання у Brainstack_ 👉
Читати
Спростовує Катерина, Team Lead Quality Assurance Team
Я прийшла працювати у Brainstack_ одразу після закінчення університету, на той момент мені було 20 років. Під час навчання я іноді підробляла, тому мала мінімальний досвід роботи, зокрема продавцем-консультантом у магазині та оператором кол-центру. Але отримати роботу в компанії мені допомогло відмінне знання англійської та навички комунікації з клієнтами.
Міф №5.
Без зв’язків в IT не потрапиш
Спростовує Катерина, Team Lead Quality Assurance Team
Я живий приклад того, що влаштуватись на роботу в IT-компанію можна без жодної сторонньої допомоги. Більше того, Brainstack_ була першою компанією, куди я подалась, і мені одразу запропонували роботу. Я побачила вакансію на джоб-платформі, надіслала резюме, пройшла всі етапи відбору та отримала оффер. Все відбувалось максимально прозоро.
Зараз поняття «працевлаштування по знайомству», яке було поширене раніше, часто плутають із сучасним явищем нетворкінгу. Якщо перше гарантувало, що вас візьмуть на роботу, незалежно від навичок чи досвіду, то нетворкінг просто допомагає дізнатись про відкриті вакансії у тій чи іншій компанії, а далі ви все одно проходите ті ж самі етапи відбору, що й інші кандидати. У багатьох IT-компаніях діють внутрішні реферальні програми, в рамках яких працівник може отримати грошовий бонус, якщо кандидата, якого він порекомендував, візьмуть у команду. Але наявність друга серед співробітників не дає вам ніяких додаткових бонусів при відборі.
Якщо ж у вас зовсім немає друзів чи знайомих в IT, ви можете спробувати розширити свій нетворкінг через LinkedIn. Створіть профіль у цій соцмережі (якщо ще досі його не маєте) і просіться в друзі до співробітників компанії, де хотіли б працювати. Можете написати рекрутеру, надіслати своє резюме і попросити мати вас на увазі, якщо будуть якісь вакансії, релевантні вашому досвіду. Пошук дійсно хороших спеціалістів займає багато сил і часу, тому рекрутери радіють, коли компетентні кандидати знаходять їх самі.
У підсумку можна сказати, що в IT можна потрапити, як «з вулиці», не знаючи нікого в компанії, так і через знайомства, але ініціація таких знайомств залежить лише від вас.
Міф №6.
В ІТ неважливі софт скіли, головне — технічні навички
Спростовує Катерина, Team Lead Quality Assurance Team
Для більшості спеціалістів, що працюють в IT, наявність софт скілів навіть важливіша за деякі практичні навички. Наприклад, для співробітників команди технічної підтримки, найважливіше вміти грамотно спілкуватись з клієнтами, знаходити підхід до кожного, залагоджувати конфліктні ситуації, доносити свою думку, доступно пояснювати переваги продукту.
Не менш важливими є навички комунікації й всередині колективу. В IT на перше місце завжди ставиться взаємодія між людьми, адже лише працюючи злагоджено, можна досягати класних результатів. Тому яким крутим технічним спеціалістом ви б не були, якщо ви не вмієте донести свою думку колегам, аргументувати, чому ваша ідея варта уваги, то вам навряд чи вдасться затриматись надовго в цій сфері.
До софт скілів, які є необхідними для всіх спеціалістів, можна також віднести уміння управляти власним часом, надавати та отримувати фідбек. Тайм-менеджмент дозволяє пристосовуватись до швидкого темпу роботи та постійних змін. Якщо ви не вмієте розставляти пріоритети й правильно визначати кількість часу, потрібного на виконання того чи іншого завдання, вам буде важко в IT. А вміння надавати зворотний зв’язок та адекватно реагувати на оцінку вашої роботи допоможе бачити свої зони росту та вказувати на них колегам.
Міф №7.
В ІТ нудно, тут немає місця для творчості
Спростовує
Дар’я,
Head of SMM
Я прийшла у сферу IT усього 8 місяців тому. До цього довгий час працювала в креативних диджитал-агенціях, зокрема на позиції Senior Creator — це щось середнє між креативним копірайтером та артдиректором. Креатор повністю відповідає за генерацію ідей та їх реалізацію. Діапазон моїх завдань був дуже широким — від написання контент-стратегії для соцмереж клієнта до повноцінних рекламних кампаній, що включають виготовлення зовнішньої реклами та підготовку рекламних роликів для телебачення.
Моя робота однозначно була дуже творчою. Однак суттєвим мінусом була взаємодія з великою кількістю замовників, що передбачало багато правок від не завжди компетентних людей. Тому я вирішила перейти в IT, щоб займатись розвитком продуктів в межах однієї компанії, де не буде цієї нескінченної ланки людей, які коментують твої ідеї, а ти будеш частиною команди, яка розуміє і поважає твоє бачення, а якщо й критикує — то пропонує власне рішення.
У Brainstack_ я не одразу прийшла на позицію Head of SMM, я подавалась на вакансію YouTube-спеціаліста, який відповідає за створення відеоконтенту. А вже згодом почала ділитись з керівництвом ідеями з розвитку інших соціальних мереж компанії, і мені запропонували посаду Head of SMM. Зараз я повністю відповідаю за креативний напрям: планую стратегію, розподіляю бюджети, проводжу аналітику, комунікую з підрядниками. Але навіть на моїй менеджерській позиції вистачає простору для креативу, не кажучи вже про членів моєї команди, які постійно генерують ідеї. Також у нас є співробітники контент-відділу, у яких також вистачає творчих завдань.
Люди чомусь думають, що втілювати класні ідеї можна лише працюючи в креативній агенції. Але це не так. Якщо порівнювати мою нинішню та попередню роботи, то в IT я відчуваю більше свободи. Тут ніхто не стоїть наді мною і не каже, в яку сторону я маю креативити, не дає розмитих ТЗ, врешті-решт, тут немає запитів на кшталт, «щоб сподобалось моїй дружині». В агенції я також мала досвід роботи з великими міжнародними брендами, і це не так круто, як здається, бо чим більший бренд, тим більше правил і заборон вони мають щодо створення креативів.
На мою думку, якщо людина справді творча особистість, вона знайде спосіб проявити свій креатив, навіть працюючи бухгалтером чи юристом. У будь-якій сфері та на будь-якій позиції є можливості розкрити свій потенціал, тому все залежить лише від вас.
На мою думку, якщо людина справді творча особистість, вона знайде спосіб проявити свій креатив, навіть працюючи бухгалтером чи юристом. У будь-якій сфері та на будь-якій позиції є можливості розкрити свій потенціал, тому все залежить лише від вас.
Зацікавила робота в компанії?
Більше про роботу в Brainstack_ та як потрапити в команду, читайте на кар’єрній сторінці компанії 👉
ЧитатиЧитайте також
Психологічна підтримка співробітників під час війни: досвід Brainstack_
Наймати чи ні? Що робити з експрацівниками, які хочуть повернутися
Як потрапити на стажування в ІТ і чому для новачка це важливо
Дякуємо!
Тепер редактори знають.