Чому ІТ-компанії можуть і мають займатися благодійністю? І з чого варто почати, якщо ви готові допомагати іншим? Українська мультипродуктова IT-компанія Brainstack_ зібрала прості поради, як ІТ-компаніям запускати благодійні ініціативи й залучати людей до допомоги.
ІТ та благодійність під час повномасштабної війни
Повномасштабне російське вторгнення показало: IT — найбільш стабільний бізнес в Україні. Лише 5–10% клієнтів не готові продовжувати співпрацю з українськими компаніями через значні ризики, але це радше поодинокі випадки. Тож, попри війну, ІТ-індустрія з-поміж усіх інших галузей економіки зазнала відносно невеликих втрат і продовжує наповнювати держбюджет валютою.
А згідно з дослідженням Ukrainian ІТ Industry: Reboot in the Wartime, під час повномасштабної війни ІТ-галузь не лише підтримує свою операційну діяльність, а й активно допомагає Збройним силам України та країні загалом: станом на травень 2022 року тільки опитані під час дослідження ІТ-компанії перерахували понад 806 млн грн благодійним фондам і на різні гуманітарні потреби. Це підтверджує й літнє зарплатне опитування DOU: згідно з ним, 82% опитаних айтівців регулярно переказують кошти ЗСУ і волонтерам, а середній донейт становить приблизно $270 на місяць.
Отже, в IT-бізнесу є фінансова можливість системно й ефективно допомагати армії та постраждалим від повномасштабної війни українцям. Крім цього, це корисно й для самих благодійників: допомагає не скотитися в апатію чи відчай, побороти почуття провини та синдром «Я роблю замало». Тож як долучитися до благодійності на рівні компанії?
Поради ІТ-компаніям, що хочуть допомагати
- Проведіть опитування серед колег, щоб дізнатися, які ініціативи вони хотіли б підтримувати, скільки людей готові долучитися до благодійності тощо. Це допоможе вам оцінити власні потужності й сили.
- Детально розповідайте про умови збору / благодійної акції, аби співробітники чітко розуміли, яку конкретно допомогу вони надають, кому й чому це важливо. Наприклад, у Brainstack_ ми за згодою співробітників утримуємо 1% від щомісячної винагороди працівників, після чого компанія подвоює отриману суму. Зібрані кошти покривають потреби тих частин ЗСУ, де проходять службу фахівці компанії та їхні родичі.
- Якщо збираєте гроші, то покривайте потреби, відштовхуючись від зібраної суми, а не навпаки. Наприклад, цього місяця ви можете допомогти з купівлею авто на передову, а наступного — купите двадцять дронів.
- Усе повинно відбуватися прозоро — так співробітники будуть більше довіряти компанії. Тому регулярно звітуйте про результати допомоги: на що витратили кошти, які потреби змогли закрити, скільком людям / підрозділам вдалося допомогти. Обов’язково додавайте фото. Це потрібно насамперед для того, щоб співробітники, які долучилися до благодійної ініціативи, бачили результат і хотіли допомагати й надалі.
- Зібрати кошти — лише половина справи. Далі необхідно перетворити їх на допомогу й закрити конкретні запити. Щоб ці процеси відбувалися якнайшвидше, варто налагоджувати зв’язки з іншими організаціями, що займаються допомогою ЗСУ та постраждалим від війни українцям. Їм можна буде делегувати частину роботи, з якою ви самі не в змозі впоратися.
- Якщо ваша компанія донейтить армії на регулярній основі, є сенс централізувати формат зовнішньої допомоги, а саме — створити власний корпоративний фонд. А якщо ви допомагаєте не на регулярній основі, краще об’єднати зусилля з якимось із наявних фондів.
- Гроші — це важлива, але не єдина можливість допомагати. Якщо ваша конкурентна перевага — цінні знання, доступ до ресурсів або зв’язків за кордоном, ефективна комунікація тощо, ви можете надавати відповідну допомогу: пропонувати аналітичні чи консалтингові послуги, безкоштовно навчати ВПО чи надавати інші можливості для цивільних або військових. Навіть маленька ініціатива завдяки чіткості поставлених завдань може бути дуже ефективною.
Як поширювати інформацію про благодійність?
За статистикою, 30% людей, які бачили інформацію про благодійність у тому чи іншому форматі, рано чи пізно й собі роблять якусь благочинну дію: починають волонтерити, надають фінансову підтримку, відвідують благодійні події тощо. Ось чому про добрі справи потрібно розповідати й надихати інших допомагати. Як це робити?
- Використовуйте різні канали внутрішньої та зовнішньої комунікації для поширення інформації про благодійну діяльність вашої компанії та її результати.
- Мотивуйте колег допомагати з поширенням інформації. Як свідчить практика, люди частіше донейтять знайомим організаціям чи популярним фондам. Тож що більше ваша благодійна діяльність буде на слуху, то більше шансів залучити нових людей для допомоги.
- Закликами «!!!!ТЕРМІНОВО ПОТРІБНА ДОПОМОГА!!!» вже нікого не зачепити. Використовуйте креативність на повну, щоб зробити свою благодійну кампанію чи фонд відомими.
Активна й системна участь компанії у благодійності — гарний приклад для поточних співробітників і перевага в очах потенційних кандидатів. Адже це те, що об’єднує колег у єдину команду зі спільними цінностями. Лише як одне ціле ми можемо робити великі проєкти та пришвидшувати нашу перемогу.
Хочете розказати, як допомагаєте Україні?
Поділіться історією своєї компанії в нативному матеріалі на Happy Monday!
ДеталіЧитайте також
Драйвери росту: як війна змінює сенси та цінності компаній
Як працювати, волонтерити й лишатися продуктивним? Поради розробника
5 HR-трендів та викликів, до яких варто готуватися вже сьогодні
Додати коментар
Цікаве на Happy Monday
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Мінцифри запускає цифровий рекрутинг через «Дію»
Де безкоштовно отримати психологічну допомогу під час війни: список ресурсів
Схожі статті, які можуть сподобатись
Корпоративне навчання: чому важливе в будь-якій компанії та як його організувати?
Хто є хто у відділі кадрів: чим відрізняється HR від рекрутера й інших фахівців