fbpx

Як стати копірайтером: все, що потрібно знати про професію

Редакція Ср., 21.11.18 Must Read

Сьогодні копірайтерів в Україні більше, ніж IT-фахівців. Але забобонів про цю професію ще багато. Хто ж такі копірайтери і чому за «просте» написання текстів часом платять великі гонорари?

Здається, що поняття «копірайтер» має нескінченну кількість трактувань. Так називають себе і ті, хто підробляє унікалізації текстів, і справжні гуру маркетингу, і навіть деякі журналісти.

Назва теж не вносить ясності. Корінь «copy» в першу чергу хочеться перевести як «копія». Через це існує думка, що копірайтери всього лише переписують тексти. А значить, увійти в професію може будь-хто, хто добре писав твори в школі.

Але навіщо тоді для представників цієї сфери друкують книги, проводять лекції та цілі навчальні курси? Можливо, професія не така проста, як здається на перший погляд.


Що таке копірайтинг


По-перше, варто розвіяти міф про назву. У даному випадку «copy» потрібно перекладати як «текстовий матеріал». Тоді стає зрозуміло, що копірайтер — той, хто має справу з написанням текстів.

По-друге, копірайтер завжди пов’язаний з рекламою або PR. Навіть якщо пише в інформаційному стилі. Його тексти спрямовані на продаж, підвищення лояльності до бренду, створення позитивного образу і т.д. В іншому випадку це журналістика або літературна творчість.


Види копірайтингу


Майданчики, для яких потрібні тексти, дуже різноманітні. Це і сайти, і зовнішня реклама, і email-розсилка — будь-який простір, де компанія спілкується з клієнтами. Тому і різновидів копірайтингу чимало.


UX-копірайтер

Новий напрям в Україні, але вже знайоме європейцям і американцям. Наприклад, на Linkedin можна зустріти подібні вакансії від Uber, Bloomberg, Google і інших відомих компаній.

Чим займається UX-письменник? Спільно з дизайнером працює над інтерфейсами. Тобто відповідає за текстове оформлення спливаючих підказок, кнопок, електронних форм та іншого. Усього, з чим клієнт стикається, потрапляючи на ресурс.


Рекламщик

Людина, здатна продавати однією фразою. Поле діяльності такого копірайтера дуже широке. Він створює слогани, пише тексти для лендингів, маркетинг-кітів, email-розсилок, бере участь в оформленні банерів, буклетів і т.д. Працює в команді з маркетологами і дизайнерами.


SMM-копірайтер

З назви зрозуміло, що такий фахівець створює контент для соціальних мереж. По суті, його робота близька до роботи рекламщика. Але в написанні постів є свої особливості. Наприклад, змінені закони архітектоніки (побудови тексту). Або суворі правила щодо кількості знаків для кожного виду текстів.


LSI / SEO-копірайтер

Представник цієї професії працює в інформаційному стилі. Наприклад, пише статті для блогів і оптимізує їх під вимоги пошукових систем. Тобто підвищує унікальність, вставляє ключові слова, домагається певного рівня «води» і «нудоти».

Робота близька до журналістики. Тут теж цінується вміння швидко знаходити і аналізувати інформацію. Але при цьому вона пов’язана з просуванням бренду. Тому що такі тексти:

• допомагають сайту вийти на перші місця в пошуковій видачі, роблять його більш популярним;

• демонструють компетентність компанії.


PR-копірайтер

Професія, як і UX-копірайтинг, не дуже поширена в Україні. Іноді можна знайти подібну вакансію в великих агентствах. Але частіше це складова роботи PR-менеджера або його помічника. Копірайтер у сфері PR створює прес-релізи та інші звернення до ЗМІ, пише промови.


Сценарист

Розвиток відеореклами НЕ позбавив роботи копірайтерів, а навпаки — створив ще одну галузь у цій сфері. Адже переконливий текст, що запам’ятовується, не менш важливий, ніж відеоряд.

Роботу сценариста можна порівняти з PR-копірайтером. Тому що тільки ці фахівці працюють над текстами, що лунають. А їхні правила написання кардинально відрізняються від тих, що діють для текстів, що читають.


Що чекає на копірайтинг в майбутньому?


Мабуть, це головне питання, яке цікавить і досвідчених копірайтерів, і новачків. Є прогнози, що поступово комерційних письменників потребуватимуть все менше.

Однак поки що машини здатні тільки збирати інформацію і писати тексти на її основі. Щоб створити по-справжньому креативний контент і вирішити нестандартну задачу, потрібна людина. Тому можна стверджувати, що копірайтинг не зникне зовсім, а просто трансформується.


Як стати копірайтером?


Плюс копірайтингу в тому, що його можна опанувати самостійно. Навіть з нуля. Для початку достатньо буде таких навичок і знань:

1. Володіння мовою. Сюди входить не тільки грамотність, а й розуміння стилістики, законів синтаксису.

2. Уміння писати лаконічні, але захоплюючі тексти. Варто забути про шкільні твори, де цінувалися витіюваті обертів і обсяг. Звичайно, багато компаній оцінюють роботу копірайтерів за кількістю знаків. І в останніх часто виникає бажання додати «води». Але такі роботи не зроблять з вас професіонала. Тому що справжнє мистецтво копірайтингу — розповідати цілі історії в декількох реченнях.

3. Високий емоційний інтелект. Кожен працівник рекламної сфери повинен бути трохи психологом. Потрібно розуміти цільову аудиторію, знаходити її слабкі та сильні сторони, вміти правильно до неї звернутися.

4. Англійська та інші іноземні мови. SEO / LSI-копирайтерам вони стануть в нагоді, щоб шукати інформацію на зарубіжних ресурсах. А рекламникам і SMM-копірайтерам — щоб працювати з європейським і американським ринком.

5. Аналітичний склад розуму. Допоможе швидко розібратися в новій темі, виділити найголовніше в великих обсягах інформації, а після — створити логічний текст.

6. Креативність. Адже копірайтинг — це в першу чергу творча професія.


Де шукати роботу копірайтером


Копірайтинг — популярна робота серед фрілансерів і людей, які віддають перевагу віддаленій роботі. Але підходить ця робота і прихильникам офісу.

Кілька варіантів, де знайти роботу в копірайтингу:

  1. Скористайтеся сайтами пошуку роботи. Тут ви зможете знайти роботу в агентстві або in-house команді.
  2. Роботу в агенстві, in-house або фріланс можна знайти в спеціалізованих групах на фейсбуці, телеграм-каналах або в LinkedIn.
  3. Якщо плануєте працювати фрілансером і не хочете залежати від офісу, шукайте замовлення на фріланс-біржах. Найпопулярніша з них — Upwork.


Книги для копірайтерів


Щоб отримати більше спеціальних знань, виділіть час для книг і блогів. Ось невеликий список рекомендацій.

  1. «Пиши, скорочуй. Як створювати сильний текст» Максима Ільяхова і Людмили Саричєвої. Без цієї книги зараз взагалі нікуди 🙂
  2. Книги Дениса Каплунова «Контент-маркетинг і рок-н-рол» та «Нейрокопірайтинг».
  3. Стаська Падалка «В очікуванні копірайтера».
  4. Для новачків підійдуть книги Еліни Слободянюк «Скарб копірайтера» та інші. Там описані основні правила роботи в цій професії.
  5. Книга Блейка Снайдера «Врятуйте котика! Секрети сценарної майстерності» буде корисною для копірайтерів, які хочуть писати для рекламних роликів.
  6. Корисний зарубіжний блог Діна Ріка — Direct creative blog.
  7. Блог агентства Дениса Каплунова. Містить поради щодо різних форматів рекламного копірайтингу.

Вже готові працювати?

На Happy Monday багато вакансій у креативних індустріях! 

Вакансії

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: