fbpx

Як міленіали і покоління Z сприйняли коронакризу — дослідження «Делойт»

Редакція Ср., 05.08.20 Новини

Компанія «Делойт» провела дослідження про вплив пандемії COVID-19 на міленіалів та покоління Z. Попри безпрецедентну кризу, представники цих поколінь рішуче налаштовані на побудову кращого майбутнього і підтримують компанії, які намагаються позитивно впливати на суспільство. 

У опитуванні від «Делойт» взяли участь понад 27 тисяч респондентів з різних країн світу. Серед них – як топ-менеджери великих організацій, так і фрилансери та безробітні. Вперше цього року до дослідження долучилася Україна, що дає змогу оцінити настрої наших міленіалів та порівняти їх з настроями міленіалів у світі.

Цьогорічне дослідження складається з двох етапів: «основне» опитування, проведене в період з листопада 2019 року до початку січня 2020 року, й експрес-опитування у період з квітня по травень 2020 року в розпал світової пандемії. Багато запитань, з’ясованих під час опитування на першому етапі, було поставлено повторно на другому етапі, що дало змогу оцінити вплив пандемії на думки й погляди респондентів.  

В Україні ще до початку карантину більше третини міленіалів (38%) погоджувалися, що вони знаходяться в стані тривоги або стресу весь час чи більшість часу. У світі цей показник ще вищий – майже половина (44%).

Олена Бойченко, директорка Human Capital Advisory Services компанії «Делойт» в Україні

Загалом результати дослідження досить обнадійливі: навіть у розпал кризи міленіали та покоління Z не змінюють свого прагнення до побудови кращого суспільства, де бізнес і уряд доповнюватимуть зусилля й зобов’язання один одного. 

Стрес, переживання через роботу та фінансову нестабільність

Стрес і психічне здоров’я хвилюють молоді покоління. Причина переживань — невпевненість щодо добробуту родини, стабільності фінансового становища в майбутньому, а також можливостей працевлаштування. Цікаво, що в умовах карантину рівень стресу навпаки, знизився. 

Рішуча налаштованість робити світ кращим

Молоді покоління бажають бути корисними планеті та суспільству. Майже три чверті опитаних вважають, що пандемія зробила їх більш співчутливими до потреб інших людей, і що вони будуть вживати заходів для позитивного впливу на свої громади: купувати продукцію малих підприємств, зважати на поведінку компаній під час пандемії. 

Підвищення лояльності до роботодавців

Більшість міленіалів за результатами першого етапу дослідження зазначають, що не збираються залишати свого роботодавця протягом п’яти чи більше років, хоча раніше обмежувалися лише двома роками. Отже, можна припустити, що або роботодавці нарешті починають краще задовольняти потреби працівників, або міленіали відчули потребу в стабільності ще до пандемії. Покоління Z демонструє більшу схильність змінювати місце роботи, але лише половина з них зізнаються, що хотіли б змінити роботу протягом двох років.

Ключовими причинами припинення відносин з роботодавцями для українських міленіалів є розрив у винагороді між топ-менеджментом компаній та середньостатистичним співробітником, а також негативний вплив бізнесу на навколишнє середовище. Ці результати свідчать, що лише соціально відповідальні компанії можуть сподіватися на лояльність міленіалів. Утримати людей стає дедалі складніше, тому бізнесу слід бути соціально орієнтованим як всередині, так і назовні, щоб не втратити частину свого персоналу. Людина в центрі уваги – не просто красиві слова, а дієва формула, за якою має будуватися робота з персоналом.

Олена Бойченко, директорка Human Capital Advisory Services компанії «Делойт» в Україні. 

З повним текстом дослідження можна ознайомитися на сайті «Делойт»: https://deloi.tt/3a0PB0D 

Читайте також

Як зміняться зарплати у 2020 році? Дослідження «Делойт»

Перетворити виклики на можливості: як компаніям діяти у часи кризи

Долучайтеся!

Створюємо спільноту фанів Понеділків.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: