Новости Поиск работы Истории Карьера Развитие Happy HR

Як фрилансити на Fiverr: від старту з нуля до черги з клієнтів

22.06.22 Карьера 7 min reading

Якщо ви плануєте заробляти на фрилансі, то точно чули про платформу Upwork (можливо, навіть від нас: ми якраз нещодавно публікували для неї інструкцію). Втім, окрім Upwork є й інші фриланс-біржі з хорошими можливостями для старту кар’єри та заробітку. Тож цього разу розповідаємо, як почати фрилансити на ізраїльській онлайн-платформі Fiverr.

У квітні ми провели вебінар з диджитал-маркетологом Олегом Велишиним, який входить до 2% найефективніших фрилансерів у своїй галузі на Fiverr. Записали найголовніше: переваги й недоліки цієї платформи, алгоритм роботи на Fiverr для новачків та секрети успішних фрилансерів. 

Олег Велишин про те, як заробляти на Fiverr
Олег Велишин


Що важливо знати про Fiverr


На типовій фриланс-біржі клієнти публікують замовлення, а фрилансери на них відгукуються. На Fiverr навпаки: тут у центрі уваги — фрилансери, яких замовники обирають для вирішення своїх завдань. Хоча класичний варіант (коли клієнти пишуть свій запит, а виконавці пропонують його закрити) на платформі теж є, це опція Buyer Request, але вона не користується великою популярністю. 


Переваги й недоліки Fiverr  

ПлюсиМінуси
Легко зареєструватись. На відміну від Upwork, тут вам не відмовлять у реєстрації, навіть якщо за вашою спеціальністю вже зареєстровані багато фрилансерів. Велика фіксована комісія. Fiverr бере з фрилансерів 20% від суми замовлення та ще 5% — з клієнтів. Це стосується і чайових, якщо вам їх лишають. 
Можна працювати анонімно. Наприклад, вказати замість реального імені та прізвища нікнейм чи псевдонім. На тому ж Upwork це неможливо.Можливість наймати вас без вашої згоди, ще до того, як ви з клієнтом обговорите деталі співпраці. 
Фіксована оплата послуг. Тут не контролюють, скільки часу ви витратили на завдання, головне — результат. Орієнтація на показники якості та кількість виконаних проєктів, що передбачає необхідність постійно бути присутнім та активним на платформі.
Fiverr допомагає перспективним фрилансерам. Мова про рекламу в Google, Youtube, соцмережах, а також позначку «Buyers keep returning», яка підіймає профіль фрилансера на найвищі позиції у видачі.Обмеження на виведення коштів. Способів усього два — на PayPal та на Payoneer (Fiverr пише про третій спосіб — на банківський рахунок, але насправді це відбувається теж через Payoneer).
Можливість налаштувати рекламу на платформі. Fiverr рекламує вас на зовнішніх майданчиках, а ви можете додатково прорекламувати себе всередині платформи.Довго чекати на оплату. Після закриття проєкту ви отримаєте гроші через 14 днів (через 7 днів — якщо використаєте платний профіль, миттєво — якщо віддасте додатковий 1% комісії).
Присутність великих клієнтів. Зокрема, багатомільйонних бізнесів на кшталт Microsoft. Це показник надійності платформи.Трапляються технічні негаразди. Але служба підтримки оперативно їх вирішує. 
Стабільний потік клієнтів. Якщо у вас розвинутий профіль і напрацьована репутація, ви будете отримувати замовлення навіть без активної реклами своїх послуг. Дрібні незручності профілю: неможливо видаляти та редагувати негативні коментарі, незручно переглядати історії відгуків клієнтів. 
Навчання та нетворкінг. Команда Fiverr регулярно організовує для фрилансерів різні заходи для обміну досвідом та спілкування. Обмежена можливість спілкування поза платформою. 
Є система статусів, відзнак, рівнів. Вони дозволяють вище з’являтись у пошуковій видачі, що допомагає зацікавити якомога більше клієнтів та отримати замовлення. 
Є додаткові програми (Pro та Fiverr Business), які полегшують процес пошуку замовлень та організацію фриланс-діяльності. 


Як заробляти на Fiverr: покрокова інструкція 


Крок №1. Вибір спеціальності та ніші

Аби вибрати, за якою спеціальністю фрилансити на Fiverr, поставте собі наступні питання (саме в такій послідовності):

«Що потрібно людям?» → «Що з цього можу зробити я?» → «Що принесе найбільшу користь?» → «Що мені найбільше подобається?»

Так ви врахуєте і свої інтереси, і те, що має попит на ринку.

Далі варто обрати нішу. Що потрібно врахувати для цього?

  • Має бути «голодний натовп», тобто те, що ви пропонуєте, має бути потрібно великій кількості людей. Так буде легше знайти замовлення відповідно до своїх навичок і побажань. А ще це дає можливість самому обирати, з ким працювати. Один із показників «голодного натовпу» — велика конкуренція серед спеціалістів.
  • Серед клієнтів мають бути люди з грошима. Як мінімум тому, що з такими замовниками приємно працювати: вони цінують ваше ставлення до роботи, поважають ваші цінності, принципи та порядність, а також вигідніше оцінюють ці якості.
  • Ви маєте стати для клієнта незамінним або важкозамінним. І це зовсім не про рівень оплати (майте на увазі, що демпінг та низький цінник не приведуть вас до успіху, радше навпаки), а про ваш підхід, сервіс та якість роботи. 

Попередньо вибравши кілька ніш, перевірте попит на кожну та оберіть найслушніший варіант:

  • зайдіть на сайт Fiverr і в полі пошуку введіть назву ніші, яка вас цікавить; 
  • натисніть «Пошук», і ви побачите всі популярні пропозиції від інших фрилансерів за цим запитом; 
  • оберіть перші кілька пропозицій, перейдіть на них і перевірте, чи є в цих виконавців якісь замовлення (позначна «XX Orders in Queue» біля зірок рейтингу). Є замовлення — отже, є й робота за цим напрямом. 

Наприклад, якщо за спеціальність ви вибрали дизайн лендингів, то як нішу можете обрати створення лендингів для e-commerce на платформі Webflow.


Крок №2. Розробка пропозиції для клієнтів

Після реєстрації на будь-якій фриланс-біржі, вибору спеціальності та ніші варто розібратися, яким є шлях клієнта на цій платформі, тобто як замовник знаходить виконавців для своїх запитів. У Fiverr для цього є gigs (гіги) — основна форма представлення своїх послуг, щось на кшталт товарних карток. Кожен гіг складається з банера, заголовка, опису послуг, цін та портфоліо. Також gig містить інформацію про ваш рейтинг і статус. 

Як це працює: клієнт вводить у пошук назву потрібної йому послуги, далі перед ним відкривається список гігів різних фрилансерів, він їх переглядає, обирає фаворита та пропонує йому співпрацю.

Створити гіг на Fiverr технічно нескладно завдяки підказкам самої платформи. А як зробити свій gig більш ефективним?

  • Описуйте не те, що ви будете робити, а кінцевий результат співпраці. Тобто не «Буду налаштовувати вам рекламу у фейсбуці протягом місяця», а «Налаштую рекламу в соцмережах для збільшення кількості лідів». 
  • Вживайте прості формулювання, не зловживайте професійними термінами.
  • Звертайте увагу потенційного клієнта на ваші досягнення та результати реалізованих проєктів, а не на кількість років досвіду. 
  • Додавайте на банер власні якісні фото — для замовників це має значення і впливає на вибір фрилансера. 
  • Добре прорахуйте вартість послуг та вкажіть реалістичні ціни. Ставити космічні розцінки не варто, але й демпінгувати теж не треба: це привертає увагу лише тих, для кого в пріоритеті найнижча ціна. Якщо складно зорієнтуватися, перегляньте пропозиції фрилансерів приблизно вашого рівня і встановіть плюс-мінус такі же розцінки. 
  • Дайте собі відповідь на питання, чому з-поміж інших варіантів замовник має обрати саме вас. Це можуть бути додаткові унікальні послуги, більш специфічна ніша, спеціалізовані види допомоги тощо. Щось має вас виділяти, інакше ваш гіг як новачка програє конкурентам із відгуками й історією.
  • Створюйте не один гіг, а багато. Наприклад, спочатку опишіть комплекси послуг, а тоді розділіть їх на окремі послуги. Створіть гіги під різні цінові діапазони, цільові групи клієнтів, сфери діяльності тощо. Це збільшить кількість переглядів вашої сторінки, а отже, допоможе зацікавити більше клієнтів. 
  • Стежте за активністю своїх гігів у розділі Gig Performance. Якщо вона невисока або падає, експериментуйте та покращуйте свої пропозиції, поки не побачите позитивні результати у вигляді великої кількості переглядів, кліків та зацікавлених клієнтів.


Крок №3. Погодження замовлення

Уявімо, що ваш гіг зацікавив потенційного клієнта і він написав вам із пропозицією співпраці. Що варто робити далі?

Переконайтесь, що завдання вам під силу. Зокрема, що ви зможете досягти потрібних результатів за наявних ресурсів. На старті фриланс-діяльності шукайте найлегші випадки, тобто проєкти, які ви точно знаєте, як реалізувати.

Переконайтесь, що вам комфортно з клієнтом. Для цього поспілкуйтеся з людиною, аби зрозуміти її підходи до роботи, як вона ставиться до непередбачуваних обставин, які в неї очікування від співпраці та від вас як фахівця. 

Принесіть максимальну користь ще до замовлення. Так потенційний клієнт перестане сумніватися у вашій компетенції та захоче продовжити співпрацю. Зазвичай ніхто не робить нічого безкоштовно, тому коли проблема клієнта бодай частково вирішується ще до початку співпраці, це має дуже сильний ефект. Наприклад, я можу виправити якісь помилки в рекламному акаунті клієнта, покращити відстеження реклами, вказати причини негараздів. Дизайнери можуть зробити, скажімо, кілька чернеток у невеликому розширенні, тобто виконати наперед частину того, для чого їх хочуть найняти. Робіть це, коли розумієте, що проєкт вам цікавий і ви хочете над ним працювати. І не варто боятись, що в клієнтів не буде мотивації наймати вас, якщо ви вже виконали частину роботи. Навпаки — люди обиратимуть вас від вдячності та більшої довіри.


Крок №4. Комунікація з клієнтом

Припустимо, ви все обговорили з клієнтом, сподобались одне одному, взяли замовлення в роботу і почали над ним працювати. Надалі, щоб усе пройшло успішно, важлива якісна комунікація. У чому вона проявляється?

  • Ви постійно на зв’язку й оперативно реагуєте на повідомлення клієнта, а не пропадаєте і мовчки з’являєтеся з результатом наприкінці.
  • На початку співпраці ви бодай раз на день коротко звітуєте замовнику про свої дії, а далі робите це приблизно раз на тиждень, аби тримати клієнта в курсі.
  • Ви ділитесь не лише хорошими новинами, а розповідаєте, зокрема, і про труднощі, які виникають або ймовірність яких ви можете передбачити (при цьому обов’язково показуєте, що знаєте, як їх вирішити).

Пам’ятайте, що клієнти очікують від співпраці простоти, персональної уваги, передбачуваності, безпечності, швидкості, турботи. Хороший фрилансер має це забезпечити.


Крок №5. Завершення проєкту

Що робити, щоб завершення співпраці пройшло так само успішно, як і початок?

✓ Сконтактуйте з клієнтом за день-два до здавання роботи. Це потрібно, щоб оцінити його емоційний стан і побачити, чи є щось, що йому не подобається. А також аби встигнути внести виправлення, якщо буде потреба.

✓ Надішліть результат своєї роботи вчасно. Fiverr сповістить вас за 12 годин до дедлайна, але саме здавання роботи не відбувається автоматично. Вам треба самому зайти й натиснути кнопку Delivery в замовленні. Якщо ви не зробите цього вчасно, клієнт отримає відповідне сповіщення і зможе скасувати замовлення та повернути собі кошти. А ви даремно витратите час і автоматично отримаєте одну зірку.

✓ Попросіть замовника залишити відгук про співпрацю.

✓ Запропонуйте клієнту нові послуги. Так ви зможете перетворити одноразову співпрацю на постійну, щоб регулярно отримувати замовлення. 


За якими метриками профілю варто стежити?


Метрики профілю умовно можна поділити на дві категорії: рівні продавця та показники ефективності. Щоб якомога частіше й вище потрапляти до видачі за пошуковими запитами на платформі, варто працювати над обома категоріями.

Рівнів продавця є кілька: New Seller → Level 1 → Level 2 → Top Rated Seller. Що робити, щоб досягти кожного з них, та які переваги це дає, читайте на сайті Fiverr.

А до основних показників ефективності, за якими варто стежити, входять наступні.

  • Inbox response rate показує, чи встигаєте ви відповідати на повідомлення від потенційних клієнтів протягом 24 годин. Ідеально, коли цей показник дорівнює 100%.
  • Inbox response time показує, як швидко ви відповідаєте на повідомлення від потенційних клієнтів. Найкращий показник — 1 година. Майте на увазі, що враховується лише перше повідомлення від нового користувача. Тобто можна подякувати й попередити, що повернетесь за кілька годин, якщо не можете детально відповісти зараз.
  • Order response rate показує, наскільки оперативно ви реагуєте на повідомлення клієнта після прийняття замовлення.  
  • Delivered on time показує, чи дотримуєтесь ви дедлайнів та вчасно здаєте виконані замовлення.  
  • Order completion показує, чи ви взагалі завершуєте проєкти, які отримали і які вам оплатили.
  • Середній рейтинг у вигляді зірок. Що вищий рейтинг, то краще. 

Не варто страждати перфекціонізмом і намагатися всюди мати 100%. Аби рости на платформі й переходити з одного рівня продавця на інший, досить мати показники від 90% і середній рейтинг від 4,7 зірок.


Поради, як стати успішним на Fiverr

  • Позиціонуйте себе не як фрилансера, який просто добре виконує свою роботу, а як фахівця, який допомагає замовникам розв’язувати їхні проблеми в межах своєї експертизи. Відповідно пропонуйте клієнтові як найбільшу цінність не власний час, а кінцевий результат, який задовольнить його потреби.
  • Зрозумійте, чим ви будете відрізнятись з-поміж інших і чому замовники мають обирати саме вас. Відповідь криється у вигідності співпраці з вами для клієнта, але продумайте конкретику.
  • У роботі з клієнтом проявляйте ініціативу — нагадуйте про себе,  розповідайте, що та в якому порядку будете робити, пропонуйте різні варіанти вирішення ситуації (якщо це можливо й доречно). 
  • Надавайте гарантії, аби ризик працювати з вами був мінімальним. Наприклад, пропонуйте повернути кошти, якщо не зможете забезпечити обіцяний результат.
  • Використовуйте реальні фото, ім’я та прізвище. Це викликає більше довіри і краще вас «продає». Особливо серед великих клієнтів, які точно не працюватимуть з анонімами.
  • Експериментуйте з гігами. Не сидіть склавши руки з одним пакетом пропозицій, будьте проактивні: робіть багато гігів, переглядайте аналітику та допрацьовуйте їх, поки не буде конкретних позитивних результатів. 
  • Робіть більше, ніж обіцяли. Вау-ефект від співпраці — те, що завжди буде доречним і допоможе перетворити пересічного клієнта в постійного. Бо краще мати кілька постійних і перевірених замовників, ніж багато разових. 
  • Не бійтесь відмовлятися від співпраці, якщо вам не комфортно з замовником. Робота з людиною, яка вам не підходить — пряма дорога до розчарування у фрилансі.
  • Розвивайте в собі спостережливість. Якщо ви один раз знайшли спосіб отримати замовлення чи адаптувати свою діяльність під нові реалії, то далі ця навичка буде тільки розвиватись, і ви за будь-яких обставин будете у виграші та з заробітком. 

Поки не готові опановувати Fiverr й шукаєте роботу в наймі?

Маємо 700+ крутих пропозицій роботи від українських та іноземних роботодавців!

Вакансії

Читайте також

Від новачка до боженьки: як стати успішним фрилансером


Робота
на Upwork: покрокова інструкція для фрилансерів


Чому замість роботи мрії в ІТ-компанії я обрала «нестабільний» фриланс

Newsletter that develops your career

Subscribe to Happy Monday's weekly newsletter, prepared by our editor-in-chief, with a selection of the most exciting content, news, and career opportunities.

Більше
More More for companies
Job seekers
For companies
Войти
Have idea!
0
Поделиться своими мыслямиx

Спасибо!

Теперь редакторы в курсе.