Все статьи Новости Поиск работы Истории Карьера Развитие Happy HR

Інструменти професії: з чим працює бізнес-аналітик в IT

12.05.22 Карьера Увійти в ІТ 10 min reading

Продовжуємо розпитувати фахівців різних професій про те, які інструменти вони використовують у роботі і як планують своє навантаження. З чим працює бізнес-аналітик, розповідає Юрій Гомон, BA Department Teach Lead у NIX.

Юрій Гомон
Юрій Гомон


Вже 9 років у команді NIX я відповідаю за професійне зростання наших бізнес-аналітиків. Мої завдання — навчання новачків та менторство, складання персональних планів розвитку та створення таких умов, в яких людині буде цікаво вирішувати як повсякденні таски, так і братися за щось нове.

Інструментарій аналітиків дуже великий. Загалом, BA повинен володіти інструментами аналізу, моделювання, документування вимог і відстеження залежностей між ними, а також інструментами для обміну інформацією, для прототипування інтерфейсів і створення діаграм.

Наведені нижче приклади — основний арсенал аналітиків у IT, але цими ресурсами не обмежений. За бажанням ви можете доповнювати перелік програмами та інструментами, які вам подобаються.


Чим бізнес-аналітик користується для вирішення робочих завдань


Інструменти загального призначення

Google Sheets / Excel — здавалося б, банальний софт, знайомий кожному з нас ще зі школи. Однак його функціонал значно ширший, ніж ми звикли думати, і не обмежується побудовою таблиць та веденням підрахунків. Часто замовники (наприклад, у фінансах та продажу) використовують таблиці як основний інструмент для роботи з даними. А зведені таблиці для аналізу даних та функції vlookup та index/match для з’єднання даних із різних таблиць – це базові фічі бізнес-аналітиків, які працюють з великими даними.

Google Presentations / PowerPoint — можна використовувати для презентації клієнтам комерційних пропозицій, а також демонстрації майбутніх планів кінцевим користувачам. Створюючи презентацію, спочатку пропишіть заголовки слайдів і потім наповнюйте їх контентом, а не навпаки. Так документ вийде змістовним та не буде перевантажений інформацією. Використовуйте розширення PowerPoint. Наприклад, ThinkCell дозволяє швидше будувати графіки, а DeckRobot — форматувати всі слайди в одному стилі.

Google Docs / Word — саме в таких форматах клієнти нерідко надсилають вимоги до продукту. Наша команда часто використовує ці інструменти для складання чек-листів. Також вони підходять для документації невеликих проєктів, щоб не залучати Wiki-системи (внутрішній корпоративний портал). Для великих проєктів також використовують, але, як на мене, не варто. Зокрема, у Word документація погано масштабується.

Google Disk / Dropbox — для зберігання та передачі інформації. Бізнес-аналітикам часто доводиться ділитися інформацією та об’ємними медіафайлами зі своєю командою та замовниками. Пересилати проєктну документацію поштою не лише довго та незручно, але й багато в чому небезпечно.

Slack / MS Teams / Zoom — мабуть, найпопулярніші на сьогодні інструменти комунікації в IT-сфері.

ShareX / Jing — зручні ресурси для створення скриншотів.

І, звичайно, виберіть будь-яку зручну для вас програму для читання PDF-файлів та календар, щоб планувати зустрічі та дзвінки.


Інструменти прототипування

Balsamiq — програма, яка поєднує в собі функціонал для створення потужних макетів та прототипування інтерфейсів будь-якої складності. Відома тим, що створює мокапи у «мультяшному» стилі, ніби вони намальовані від руки. Добре підходить для високорівневих мокапів.

Figma — ще один інструмент для візуалізації того, як виглядатиме система, що розробляється, аж до розташування кнопок, іконок та інших елементів. На сьогодні це дуже потужний та просунутий інструмент, вважається найпопулярнішим у нашій сфері.

Axure RP — дозволяє робити динамічні прототипи, де не лише картинки можна поклацати, але ще й прив’язати до кнопок переходи на сторінки. Загалом виходить практично робочий візуал системи.


Інструменти моделювання

Diagrams.net / Visual Paradigm / Lucid Chart / Enterprise Architect — всі відмінно підходять для створення діаграм, а з останнього ще й код програми можна згенерувати. Diagrams.net має велику бібліотеку елементів загального призначення, а також UML та BPMN, але не вміє перевіряти нотації. А ось Visual Paradigm — вміє і дуже заточений під цю справу. І має безкоштовну вебверсію.

Також раджу Bizagi та Camunda — потужні платформи не тільки для зображення, але й для автоматизації бізнес-процесів.


Інструменти для проєктного таск-трекінгу

Jira — можливо найкращий інструмент для трекінгу задач для agile-команд. Софт побудований таким чином, щоб кожен учасник команди розробки міг планувати, відстежувати та випускати якісний продукт. Раніше Jira вважалася баг-трекінговою системою (тобто слугувала для відстеження помилок), а сьогодні це потужний інструмент продуктового менеджменту. Вона використовується для контролю, декомпозиції та опису завдань з розробки, зберігання беклогу продукту, відстеження прогресу команди, розподілу завдань та багато іншого. За допомогою додаткових плагінів можна розширити стандартний функціонал Jira та підвищити продуктивність усієї команди.

Click Up — позиціонує себе як конкурент Jira. Також зручний та інтуїтивно зрозумілий інструмент для таск-менеджменту. Відкривши програму, користувач легко зорієнтується в ньому, бачачи на екрані навчальні підказки. Серед основних функцій — складання списку цілей та завдань, чат для учасників команди, створення документів, повідомлень, розкладу завдань тощо.

Rally — підійде IT-командам, що працюють за методологією SAFe (Scaled Agile Framework). Це великі Team of Teams, які можуть складатися з 50, 100, 200 і більше людей. На відміну від Jira, цей інструмент організовує роботу фахівців відповідно до встановленої методології, тут немає дорожніх карт та вбудованої пошукової мови. Але в Rally також можна планувати релізи, ітерації та створювати унікальні дашборди з усією інформацією про проєкт.


Ведення документації / SRS

Confluence — закрита Wiki-платформа, яка допомагає структурувати всі знання та дані про компанію. Підтримує стандартну HTML та Wiki-розмітку.

Notion.so — відкрита Wiki-система, яку теж часто використовують для ведення документації.


Технічні інструменти

Аналітики працюють не лише з документацією, але й часто заглиблюються у технічні деталі проєктів. Для цього можуть стати в пригоді:

  • DBeaver або HeidiSQL — інструменти для роботи з базами даних;
  • Fiddler — для аналізу трафіку між клієнтом та сервером, для аналізу API;
  • Notepad++ або подібний — для читання коду, SQL-запитів, XML/JSON або нотаток, які потрібно зробити не в хмарі;
  • Postman — для тестування API.


Інструменти для особистої продуктивності


Trello — допомагає вести завдання за методологією Kanban. Використовується як інструмент для трекінгу завдань у невеликих командах.

Grammarly — онлайн-платформа, яка допомагає вибирати правильні форми слів та тон повідомлень англійською мовою. Граматика наше все 🙂

Google Translate та інші онлайн-словники та перекладачі.

Todoist — для таск-трекінгу за методикою Getting Things Done.

Google — як не дивно, ефективно ним користуватися ще треба вміти:) Зокрема, правильно використовувати оператори пошуку.

Google Keep повинен завжди бути під рукою для швидких, коротких нотаток.

На моєму ноутбуку також встановлені такі плагіни для браузерів:

  • VPN для входу на сайти, які недоступні для специфічного регіону (сайти магазинів, наприклад, щоб переглянути конкурентів);
  • плагін для групування вкладок браузера;
  • Adblock — зайва реклама ні до чого:);
  • Pocket — щоб зберегти корисні статті;
  • Zoom-плагін — для швидкої організації мітингів;
  • JSON/XML Reader — для детального аналізу API-запитів.


Що ще читати / дивитися / слухати


Книги


Відео


Тематичні ресурси 

Сучасні платформи та підходи до створення інтерфейсів

Methodologies

Modelling


Блоги, сайти, Telegram-канали

Шукаєте роботу?

У нас на сайті є вакансії для бізнес-аналітиків — робота віддалено і в українських та європейських містах.

Вакансії

Ще більше корисних інструментів

З чим працює SMM-менеджер в агентстві

Інструменти професії: з чим працює проєктний менеджер в IT

З чим працює технічний рекрутер

Newsletter that develops your career

Subscribe to Happy Monday's weekly newsletter, prepared by our editor-in-chief, with a selection of the most exciting content, news, and career opportunities.

Больше
More More for companies
Job seekers
For companies
Войти
Have idea!

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: