Новости Поиск работы Истории Карьера Развитие Happy HR

Інструменти професії: з чим працює бізнес-аналітик в IT

12.05.22 Карьера Увійти в ІТ 10 min reading

Продовжуємо розпитувати фахівців різних професій про те, які інструменти вони використовують у роботі і як планують своє навантаження. З чим працює бізнес-аналітик, розповідає Юрій Гомон, BA Department Teach Lead у NIX.

Юрій Гомон
Юрій Гомон


Вже 9 років у команді NIX я відповідаю за професійне зростання наших бізнес-аналітиків. Мої завдання — навчання новачків та менторство, складання персональних планів розвитку та створення таких умов, в яких людині буде цікаво вирішувати як повсякденні таски, так і братися за щось нове.

Інструментарій аналітиків дуже великий. Загалом, BA повинен володіти інструментами аналізу, моделювання, документування вимог і відстеження залежностей між ними, а також інструментами для обміну інформацією, для прототипування інтерфейсів і створення діаграм.

Наведені нижче приклади — основний арсенал аналітиків у IT, але цими ресурсами не обмежений. За бажанням ви можете доповнювати перелік програмами та інструментами, які вам подобаються.


Чим бізнес-аналітик користується для вирішення робочих завдань


Інструменти загального призначення

Google Sheets / Excel — здавалося б, банальний софт, знайомий кожному з нас ще зі школи. Однак його функціонал значно ширший, ніж ми звикли думати, і не обмежується побудовою таблиць та веденням підрахунків. Часто замовники (наприклад, у фінансах та продажу) використовують таблиці як основний інструмент для роботи з даними. А зведені таблиці для аналізу даних та функції vlookup та index/match для з’єднання даних із різних таблиць – це базові фічі бізнес-аналітиків, які працюють з великими даними.

Google Presentations / PowerPoint — можна використовувати для презентації клієнтам комерційних пропозицій, а також демонстрації майбутніх планів кінцевим користувачам. Створюючи презентацію, спочатку пропишіть заголовки слайдів і потім наповнюйте їх контентом, а не навпаки. Так документ вийде змістовним та не буде перевантажений інформацією. Використовуйте розширення PowerPoint. Наприклад, ThinkCell дозволяє швидше будувати графіки, а DeckRobot — форматувати всі слайди в одному стилі.

Google Docs / Word — саме в таких форматах клієнти нерідко надсилають вимоги до продукту. Наша команда часто використовує ці інструменти для складання чек-листів. Також вони підходять для документації невеликих проєктів, щоб не залучати Wiki-системи (внутрішній корпоративний портал). Для великих проєктів також використовують, але, як на мене, не варто. Зокрема, у Word документація погано масштабується.

Google Disk / Dropbox — для зберігання та передачі інформації. Бізнес-аналітикам часто доводиться ділитися інформацією та об’ємними медіафайлами зі своєю командою та замовниками. Пересилати проєктну документацію поштою не лише довго та незручно, але й багато в чому небезпечно.

Slack / MS Teams / Zoom — мабуть, найпопулярніші на сьогодні інструменти комунікації в IT-сфері.

ShareX / Jing — зручні ресурси для створення скриншотів.

І, звичайно, виберіть будь-яку зручну для вас програму для читання PDF-файлів та календар, щоб планувати зустрічі та дзвінки.


Інструменти прототипування

Balsamiq — програма, яка поєднує в собі функціонал для створення потужних макетів та прототипування інтерфейсів будь-якої складності. Відома тим, що створює мокапи у «мультяшному» стилі, ніби вони намальовані від руки. Добре підходить для високорівневих мокапів.

Figma — ще один інструмент для візуалізації того, як виглядатиме система, що розробляється, аж до розташування кнопок, іконок та інших елементів. На сьогодні це дуже потужний та просунутий інструмент, вважається найпопулярнішим у нашій сфері.

Axure RP — дозволяє робити динамічні прототипи, де не лише картинки можна поклацати, але ще й прив’язати до кнопок переходи на сторінки. Загалом виходить практично робочий візуал системи.


Інструменти моделювання

Diagrams.net / Visual Paradigm / Lucid Chart / Enterprise Architect — всі відмінно підходять для створення діаграм, а з останнього ще й код програми можна згенерувати. Diagrams.net має велику бібліотеку елементів загального призначення, а також UML та BPMN, але не вміє перевіряти нотації. А ось Visual Paradigm — вміє і дуже заточений під цю справу. І має безкоштовну вебверсію.

Також раджу Bizagi та Camunda — потужні платформи не тільки для зображення, але й для автоматизації бізнес-процесів.


Інструменти для проєктного таск-трекінгу

Jira — можливо найкращий інструмент для трекінгу задач для agile-команд. Софт побудований таким чином, щоб кожен учасник команди розробки міг планувати, відстежувати та випускати якісний продукт. Раніше Jira вважалася баг-трекінговою системою (тобто слугувала для відстеження помилок), а сьогодні це потужний інструмент продуктового менеджменту. Вона використовується для контролю, декомпозиції та опису завдань з розробки, зберігання беклогу продукту, відстеження прогресу команди, розподілу завдань та багато іншого. За допомогою додаткових плагінів можна розширити стандартний функціонал Jira та підвищити продуктивність усієї команди.

Click Up — позиціонує себе як конкурент Jira. Також зручний та інтуїтивно зрозумілий інструмент для таск-менеджменту. Відкривши програму, користувач легко зорієнтується в ньому, бачачи на екрані навчальні підказки. Серед основних функцій — складання списку цілей та завдань, чат для учасників команди, створення документів, повідомлень, розкладу завдань тощо.

Rally — підійде IT-командам, що працюють за методологією SAFe (Scaled Agile Framework). Це великі Team of Teams, які можуть складатися з 50, 100, 200 і більше людей. На відміну від Jira, цей інструмент організовує роботу фахівців відповідно до встановленої методології, тут немає дорожніх карт та вбудованої пошукової мови. Але в Rally також можна планувати релізи, ітерації та створювати унікальні дашборди з усією інформацією про проєкт.


Ведення документації / SRS

Confluence — закрита Wiki-платформа, яка допомагає структурувати всі знання та дані про компанію. Підтримує стандартну HTML та Wiki-розмітку.

Notion.so — відкрита Wiki-система, яку теж часто використовують для ведення документації.


Технічні інструменти

Аналітики працюють не лише з документацією, але й часто заглиблюються у технічні деталі проєктів. Для цього можуть стати в пригоді:

  • DBeaver або HeidiSQL — інструменти для роботи з базами даних;
  • Fiddler — для аналізу трафіку між клієнтом та сервером, для аналізу API;
  • Notepad++ або подібний — для читання коду, SQL-запитів, XML/JSON або нотаток, які потрібно зробити не в хмарі;
  • Postman — для тестування API.


Інструменти для особистої продуктивності


Trello — допомагає вести завдання за методологією Kanban. Використовується як інструмент для трекінгу завдань у невеликих командах.

Grammarly — онлайн-платформа, яка допомагає вибирати правильні форми слів та тон повідомлень англійською мовою. Граматика наше все 🙂

Google Translate та інші онлайн-словники та перекладачі.

Todoist — для таск-трекінгу за методикою Getting Things Done.

Google — як не дивно, ефективно ним користуватися ще треба вміти:) Зокрема, правильно використовувати оператори пошуку.

Google Keep повинен завжди бути під рукою для швидких, коротких нотаток.

На моєму ноутбуку також встановлені такі плагіни для браузерів:

  • VPN для входу на сайти, які недоступні для специфічного регіону (сайти магазинів, наприклад, щоб переглянути конкурентів);
  • плагін для групування вкладок браузера;
  • Adblock — зайва реклама ні до чого:);
  • Pocket — щоб зберегти корисні статті;
  • Zoom-плагін — для швидкої організації мітингів;
  • JSON/XML Reader — для детального аналізу API-запитів.


Що ще читати / дивитися / слухати


Книги


Відео


Тематичні ресурси 

Сучасні платформи та підходи до створення інтерфейсів

Methodologies

Modelling


Блоги, сайти, Telegram-канали

Шукаєте роботу?

У нас на сайті є вакансії для бізнес-аналітиків — робота віддалено і в українських та європейських містах.

Вакансії

Ще більше корисних інструментів

З чим працює SMM-менеджер в агентстві

Інструменти професії: з чим працює проєктний менеджер в IT

З чим працює технічний рекрутер

Newsletter that develops your career

Subscribe to Happy Monday's weekly newsletter, prepared by our editor-in-chief, with a selection of the most exciting content, news, and career opportunities.

Більше
More More for companies
Job seekers
For companies
Войти
Have idea!
0
Поделиться своими мыслямиx

Спасибо!

Теперь редакторы в курсе.