Середня тривалість роботи у KFC — майже три роки, а середня плинність співробітників — усього 5,75% (що для ритейлу та ресторанного бізнесу нижче узагальненої норми). У компанії переконані, що таких показників вдається досягти завдяки постійній кропіткій роботі з персоналом, широким можливостям кар’єрного розвитку, інклюзивності, особливій філософії мотивації співробітників та унікальній корпоративній культурі. Розпитали директорку з персоналу ТОВ «Тесті Фуд», франчайзі партнера KFC в Україні, Дар’ю Трофимову про ці та інші переваги роботи в компанії.
Мережа ресторанів KFC була одним із перших міжнародних брендів, які відновили роботу в Україні після початку повномасштабного вторгнення. На сьогодні в різних містах країни відкритий 61 заклад, де сумарно працюють близько 2000 співробітників. Вони обирають роботу в компанії завдяки продуманій системі переваг.
Легкий старт кар’єри
У KFC доволі легко розпочати кар’єру завдяки стандартизованим процесам найму, адаптації та навчання. Від кандидатів на роботу в ресторанах ми не вимагаємо попереднього досвіду чи наявності особливих навичок, головне — бажання працювати. Якщо працівник слідує інструкціям і дотримується стандартів, то навчання й адаптація проходять швидко й легко.
За кожним співробітником завжди закріплений наставник, який контролює його навчання та завжди може підказати, коли щось не зрозуміло чи не вдається. Також регулярно проводяться особисті зустрічі з керівником, на яких можна поділитися щирим фідбеком та проговорити все, що вас турбує. Крім цього, співробітник час від часу заповнює опитування: чи має він все необхідне для навчання, адаптації та повноцінної роботи. Якщо чогось не вистачає — компанія розв’язує це питання.
Потрапити до KFC дуже просто — достатньо податися на вакансію через один із сайтів пошуку роботи, також про наявність вакансій можна дізнатися в самому ресторані, запитавши у менеджера. Повторюсь, щоб пройти відбір, важливо мати бажання розвиватися та бути відкритим до нових знань. У нас в компанії цінують бажання до безперервного розвитку, орієнтацію на результат, сміливість у прийнятті рішень, інклюзивність, автентичність та стратегічне мислення.
Анастасія, директорка ресторану:
— Моя кар’єра у KFC розпочалася в 17 років на позиції працівника сервісу, і тоді я навіть уявити не могла, що мій шлях в компанії буде таким стрімким та цікавим. Мені одразу сподобалася команда, нагороди за успіхи, навчання та корпоративна культура загалом. Робота стала для мене не просто рутиною, а челенджем, де можна змагатися з колегами, ставити собі цілі, досягати їх та отримувати класні бонуси. Я хотіла професійно розвиватися в межах компанії, тому постійно вивчала стандарти, дізнавалась щось нове про бренд, мотивувала колег. За чотири роки я виросла від рядового співробітника до директорки ресторану. Тож я вважаю, що в побудові кар’єри головне — мати бажання й ніколи не опускати руки.
Особлива філософія мотивації співробітників
Компанія робить усе можливе для того, щоб наші співробітники відчували, що їхній внесок помічають і цінують. Для цього у KFC є два види нагород — матеріальна та нематеріальна. Матеріальна мотивація — це наші зобов’язання перед співробітниками у чесній та прозорій виплаті заробітної плати, яка відповідає ринковим умовам, премії та усі законодавчі соціальні гарантії. Нематеріальна проявляється у культурі визнання кожного працівника та його досягнень. Щодня колеги обмінюються фідбеком щодо роботи одне одного, дякують за допомогу, хвалять за особливі показники, висловлюють захоплення розвитком нових навичок чи ініціативністю.
Між ресторанами є так звані «внутрішні перегони», в яких команди окремих закладів змагаються між собою у досягненні найліпших показників. Команда ресторану, який показує найкращі результати, отримує брендовані подарунки, мотиваційні заходи чи грошову винагороду.
Щокварталу директор компанії на загальній зустрічі окремо виділяє кращих працівників, висвітлює їхні досягнення перед усім колективом, висловлює вдячність і нагороджує подарунками.
Команди ресторанів KFC змагаються між собою у досягненні найкращих показників
Інклюзивність
У закладах KFC по всій Україні працює близько 2000 людей. Всі ми дуже різні, але тут до всіх ставляться з повагою та приймають такими, як вони є. Ми створюємо рівні умови для зростання та розвитку кожного працівника без упереджень та барʼєрів. Компанія відкрита до співпраці з неповнолітніми, матусями з маленькими дітками, людьми похилого віку та з інвалідністю.
Ми цінуємо у співробітниках відмінність у світобаченні та мисленні. Тому наша команда завжди була і залишається різноманітною за віком, статтю та унікальністю досвіду. У нас працюють люди від 17 до 60 років, а середній вік персоналу — 33 роки. Це дозволяє створювати креативні ідеї, нестандартно підходити до реалізації складних завдань, підтримувати одне одного, коли виникають труднощі.
— Моя історія у KFC почалась майже 10 років тому. Мій колишній керівник запросив мене на позицію директорки ресторану. До цього я вже мала досвід керування магазином, але сумнівалася, чи впораюся з обсягом роботи у KFC, адже потрібно було вивчити багато стандартів та заглибитися в десятки нюансів. Однак я поставилася до цього відповідально, була максимально зосереджена, тому в мене все вийшло.
Після того як я кілька років пропрацювала в ресторанах KFC у Дніпрі, мене запросили в Київ керувати відкриттям нового ресторану в новому регіоні для нашої компанії. На той час я вже знала всі нюанси, впевнено спілкувалася з людьми, набирала команди, проходила атестації — робота приносила мені надзвичайне задоволення. Зараз я працюю на позиції HR-менеджера. Я обожнюю працювати з людьми, вони мене надихають та мотивують щодня ставати кращою версією себе.
Безперервне навчання та швидке кар’єрне зростання
Кар’єрний розвиток у нашій компанії є прозорим та послідовним. Ми пропонуємо співробітникам не тільки можливість зростати від члена команди до директора ресторану, але й шанс з часом приєднатися до управлінської команди надресторанного рівня, наприклад, на позицію територіального керівника чи HR-тренінг менеджера. Основний акцент ми робимо на людях та їх зростанні, тому, крім стандартних програм навчання, проводимо зовнішні та внутрішні тренінги для розвитку наших співробітників.
Внутрішні тренінги
У межах компанії ми організовуємо тренінги, такі як «Гостеманія» та «Знайомство з культурою компанії», які допомагають новим співробітникам швидко адаптуватися та підготуватися до комунікації з відвідувачами. Щороку наш HR-відділ складає календар майстер-класів та тренінгів на актуальну тематику.
Зовнішні тренінги
Мінімум двічі на рік ми запрошуємо зовнішніх тренерів для розкриття складніших тем. На сьогодні особливо важливими є тренінги, спрямовані на підтримку ментального здоров’я та стресостійкості співробітників у цей непростий період. Цю тему ми розкриваємо другий рік поспіль. Також навчаємо, як мотивувати свою команду, бути коучем та наставником для своїх підлеглих.
Модель ефективного лідерства Heartstyles
Одним із головних інструментів корпоративної культури KFC є модель ефективного лідерства Heartstyles. Це міжнародна навчальна програма, спрямована на розвиток менеджерів. Heartstyles базується на виявленні ефективних та неефективних проявів. За результатами дослідження співробітник отримує індивідуальний план розвитку для посилення ефективних маркерів та контролю деструктивних проявів. Ця програма допомагає співробітникам досягати як бізнесових, так і особистих результатів.
Інструменти досягнення проривних результатів (ABR)
Щоб досягати найкращих результатів, ми користуємося концепцією нейробіолога Джона О’Кіфа, яку він виклав у своїй книзі «Бізнес-прорив». На його думку, для досягнення проривних результатів необхідно:
- мати намір;
- правильно мислити;
- діяти.
Він розробив інструменти, які допомагають втілювати ці принципи, і ми в команді активно їх використовуємо. Ці інструменти дозволяють нам ефективно реалізовувати нашу місію, бачення та цінності, а також допомагають співробітникам формувати рішучий намір досягти проривного результату.
Цикл розвитку здібностей людини (PCC)
Ми віримо, що успіх компанії напряму залежить від здібностей та ефективності кожного окремого співробітника. Здібності працівників ми прокачуємо за методикою PCC (people capability cycle), яка проходить у кілька етапів: постановка цілей, розробка індивідуального плану розвитку компетенцій та підбиття підсумків.
Індивідуальний план розвитку (IDP) складається для кожного співробітника, він базується на спеціально розробленій матриці компетенцій. На початку року менеджерам встановлюють річні цілі та визначають компетенції, які необхідно розвивати. Раз на квартал проводять оцінку проміжних результатів, щоб за потреби скорегувати план. Новим працівникам ставлять цілі не на рік, а на перші два місяці роботи, що допомагає їм швидко адаптуватися та зрозуміти, що роботодавець очікує від них.
Наші цінності та підходи до розвитку персоналу допомагають кожному співробітнику реалізовувати свій потенціал і досягати нових висот у кар’єрі. Крім цього, акцент на навчанні допомагає нам забезпечити максимальну ефективність кожного працівника, що своєю чергою призводить до високого рівня задоволеності гостей та збільшення прибутку компанії.
— Я прийшла працювати у KFC після довгої декретної відпустки. Починала з роботи на касі, але майже одразу зрозуміла, що хочу більшого. Тому активно навчалася і за пів року стала «універсалом» (співробітник, який вміє працювати на будь-якій станції у ресторані), тож мені запропонували пройти навчання на тренера. Це був справді цікавий та насичений шлях. Мене навчали працівники інших ресторанів та досвідчені HR-фахівці, я самостійно опрацьовувала багато освітніх матеріалів. Було дуже приємно, що колеги підтримували мене та вірили в мій успіх. І тепер я директорка ресторану! Я пишаюсь собою і своєю командою та вірю, що далі буде тільки краще. Озираючись назад, я усвідомлюю, що обрала найкращого роботодавця, який підтримує мої кар’єрні амбіції та сприяє професійному розвитку.
Соціально відповідальний бізнес
Для мережі ресторанів KFC фундаментом корпоративної культури є соціальна відповідальність. Компанія вже багато років розвиває волонтерську програму, яка охоплює різні верстви населення, що потребують допомоги.
У нас існує календар волонтерства, який охоплює такі заходи, як проведення екскурсій на кухні ресторану, майстер-класи, участь у забігах, відвідування дитячих будинків, лікарень, притулків для тварин тощо. Співробітники активно залучені у волонтерські ініціативи: як у вже наявні проєкти, так і пропонуючи нові напрями. Корпоративне волонтерство дозволяє кожному співробітнику бути дотичним до добрих справ.
Шукаєте роботу?
А робота шукає вас! Маємо вакансії в українських та міжнародних компаніях →
ВакансіїЧитайте також
Як стати волонтером: гайд для охочих допомагати ЗСУ, дітям і хвостикам
Культура довіри в компанії: чому вона важлива та що на неї впливає?
Як забезпечити гендерну рівність у колективі та чому компанія від цього тільки виграє?
Дякуємо!
Тепер редактори знають.