Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Що таке OKR: як ставити цілі, щоб отримати потрібний результат

06.05.21 Розвиток 5 хв читання

Ми вже писали про те, як працювати з KPI, і з’ясували, що цей метод ефективний не завжди і не для всіх. OKR — ще одна популярна методологія постановки й реалізації цілей. Наскільки ефективна вона і як застосовувати її в роботі? Розповідає Лілія Єлісєєва, OKR-методологістка в Дзен.

Лілія Єлісєєва

Багатьох періодично хвилює питання професійного та зарплатного зростання. Це свідчить про те, що ви не стоїте на місці, розвиваєтеся і хочете більшого. Але як забезпечити собі це зростання? Для цього перш за все потрібно подивитися на ситуацію з боку компанії, в якій ви працюєте.

Що цікавить вашого роботодавця? Результат, який ви приносите бізнесу. Саме ваш внесок у прибуток і розвиток компанії є найвагомішим аргументом для вашого зростання.

Кожна компанія зацікавлена ​​у крутих фахівцях, які рухають бізнес уперед. Таким співробітникам готові добре платити, просувати кар’єрними сходами і закривати решту їхніх важливих потреб.

Якою б ви не були кльовою людиною, роботодавцеві складно говорити про ваше зростання, якщо результат вашої роботи не допомагає бізнесу. Результат — це досягнення потрібних для компанії цілей. Щоб його забезпечити, у менеджменті існує багато корисних методик. Одна з них — OKR.


Що таке OKR


OKR — це методологія постановки і реалізації цілей. Її основна перевага в тому, що вона заточена на отримання потрібного результату протягом певного періоду (найчастіше це квартал). А ще OKR допомагає компаніям робити істотні прориви, оскільки передбачає постановку саме амбітних цілей.

Саме цілі за методикою OKR свого часу допомогли Google стати тією компанією, яку ми знаємо зараз. У 1999 році венчурний інвестор Джон Дорр запропонував роботу за OKR тоді ще маленькому стартапу, і відтоді кожен співробітник Google щоквартально ставить цілі за OKR. Цю методологію для свого розвитку також використовують тисячі компаній, серед яких Netflix, Amazon, Facebook, Adobe та інші.

Суть методології OKR криється у її назві — Objective & Key Results.

Objective — це глобальна мета, яка описує, куди ми йдемо, до чого прагнемо або що хочемо змінити за певний період (в основному це квартал).

Key Result — це ключовий результат по відношенню до Objective. Показує етапи просування до глобальної мети, метрики просування або його оцінку.

Цілі (Objectives) визначають ключову цінність для бізнесу. Вони відповідають на питання «Що?», іноді «Навіщо?». Ключові результати (Key Results) — це вже відповідь на питання «Як?». Якщо мета — це часто абстрактне гасло, то ключовий результат — це максимальна конкретика, без жодної води.

Приклад мети за OKR


Objective (чого я хочу досягти): мати ідеальне тіло.

Key Results (як я цього досягну і як зрозумію, що мета досягнута):

  • KR1 — схуднути на 10 кг;
  • KR2 — зменшити кількість жирової тканини в тілі на 5%;
  • KR3 — позитивна динаміка у 10 пунктах чек-апу свого організму.

Таким чином ми формулюємо не тільки мету, але й відразу фіксуємо контрольні точки, які покажуть, що ця мета досягнута.


Як ставити цілі за OKR


У структуру OKR також входить декомпозиція Key Results — розбивка їх на Key Tasks і Key Actions. Це потрібно, щоб зробити OKR-цілі робочими, а не лише прописаними на папері.

Key Tasks (KT) — це ключові завдання, які потрібно виконати, щоб досягти KR. Зазвичай Key Tasks вимагають понад один робочий день для виконання.

Key Actions (KA) — це ключові дії: сукупність дрібних завдань, які потрібно виконати, щоб закрити Key Tasks. Зазвичай ключові дії — це щоденні задачі, що виконуються менше 6 годин.

Найголовніше, на що тут варто звернути увагу, — це взаємозв’язок вашої глобальної мети і щоденних завдань. Саме це робить методологію OKR робочою і корисною для бізнесу — коли кожна глобальна мета трансформується у зрозуміле щоденне завдання. До того ж, декомпозиція допомагає об’єктивно оцінювати, наскільки ви наближаєтеся до своєї мети.

Безумовно, при роботі з цілями OKR є ще багато нюансів, і пізнаються вони в основному з досвідом. Але вже з початку використання цієї методології ви відчуєте, що фокусуєтесь на потрібному результаті, і почнете менше розпорошуватися на дрібні завдання, які не рухають вас до цілей. Крім того, робота над результатом буде мотивувати, оскільки ви розумітимете сенс кожного свого кроку.

Таким чином якісна постановка і робота над OKR-цілями протягом кварталу допоможе вам отримати той самий потрібний результат, яким ви будете задоволені і якого від вас очікують. А це, у свою чергу, забезпечить вам і кар’єрний, і фінансовий розвиток.

Шукаєте роботу?

У нас на сайті багато вакансій для фахівців різних професій 👉

Вакансії

Читайте також

Мірило успіху: навіщо потрібні KPI та як їх розрахувати

Як і навіщо використовувати канбан-дошку для роботи

6 фішок Scrum, які будуть корисні у роботі кожному

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: