Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Плануєте участь в ІТ-хакатоні? Ось що може допомогти вашій команді

18.01.21 Розвиток Увійти в ІТ Партнерський матеріал 4 хв читання

Щороку кількість та популярність хакатонів в Україні зростає. Відбуваються вони у різноманітних сферах — від освіти й маркетингу до IT. Що потрібно знати про хакатон, щоб максимально використати його можливості, розповідають спеціалісти ІТ-компанії ELEKS.


Переваги хакатонів і що на них відбувається


Хакатон нагадує марафон, на якому команди професіоналів працюють над вирішенням конкретної проблеми, зокрема над тим, щоб змінити країну на краще. Наприклад, шукають розв’язання проблеми біженців та переселенців, думають над методами посилення безпеки в громадах чи генерують рішення для розвитку Донецької та Луганської областей.

На хакатоні можна отримати фінансування для своєї ідеї чи якісно розширити нетворкінг. Це чудовий стартовий майданчик для людей, які шукають шляхи для розвитку свого продукту та прагнуть зарекомендувати себе на ринку.

«Хакатон — це можливість для крутих команд зробити прототип своєї ідеї за 2 доби з допомогою менторів та експертів» — пояснює Яніка Мерило, Country Manager в ELEKS Estonia.

Вона додає, що хакатон — це також можливість зібратися командою, яка вже є, або долучити до неї нових членів і одразу пройти «випробування вогнем».

«Хакатон — це більше про захоплення, ніж про роботу», — наголошує Ярема Грицишин, Chief Engineering Officer в ELEKS, а також член журі хакатонів Hackathon — Find your way: Innovation solutions for Lviv, Hack the New World, Hack for Locals 2.0: «Безпечні спільноти», ELEKS Hackathon: Smart Workplace та інших.

Він розповідає, що зазвичай хакатони тривають два дні — розпочинаються у п’ятницю ввечері, а закінчуються ввечері в неділю, після того як команди продемонструють свої напрацювання та проєкти.

Щоб узяти участь у хакатоні, усім охочим потрібно зареєструватися й сформувати команду. Зрідка учасником буває одна людина. Переважно переможцями стають команди, тому що у них різні думки, досвід, експертизи. Найкращі ідеї народжуються зі спільних рішень.

Завдання хакатону оголошують на початку самого заходу, проте тематику учасники знають наперед. У процесі є можливість консультуватися з менторами. Це люди, які можуть щось порадити, оцінити поточний прогрес, а також надати інформацію, якою команда не володіє.

«Здебільшого менторів обирають таким чином, щоб надати командам максимум можливостей отримати підтримку й відповіді на питання. Також ментори можуть допомогти зконтактувати з іншими експертами, які мають додатковий, вузький чи специфічний, проте дуже важливий для команди досвід» — пояснює керівниця ELEKS Kyiv Софія Бєлєнкова.

Призом за перемогу на хакатоні може бути фінансова або будь-яка інша підтримка для розвитку проєкту. Також це можуть бути подарунки від спонсорів.


Як досягти успіху на хакатоні: рекомендації учасникам


Яніка Мерило, яка була в ролі журі на хакатонах EastCode та Hack the New World, розповідає, на що звертають увагу члени журі, обираючи переможця. Вона зазначає, що це щоразу можуть бути різні критерії, але є декілька головних.

  • Готовність продукту (наскільки його ще потрібно допрацьовувати). Якщо у команди була ідея, то наскільки вона розвинулась: залишилась на початковій стадії або матеріалізувалася у прототип чи бодай розуміння, як його створити?
  • Впевненість, що ця ідея / цей продукт дійсно розв’язує певну проблему.
  • Наявність команди. Звісно, і одна людина може прийти й добре попрацювати на хакатоні. Проте ймовірність, що він чи вона самостійно доведе роботу до кінця, менша, ніж за наявності сильної команди.
  • Чи допоможе призовий фонд розвиткові проєкту та втіленню ідеї в життя. Наприклад, якщо у призовому фонді є участь у конференції «IT Arena» у Львові, а учасник працює в Німеччині, чи цей приз реально йому допоможе?

Ярема Грицишин додає, що журі також звертають увагу такі речі:

  • скільки ще треба інвестувати в проєкт;
  • наскільки він самоокупний, тобто як швидко можна отримати заробіток від нього на ринку;
  • скільки часу потрібно на доробку цього рішення: чи можна його впровадити за місяць, чи за 5 років.

Софія Бєлєнкова, керівниця ELEKS Kyiv та організаторка першого ELEKS Hackathon: Smart Workplace, рекомендує командам визначитися, з якою метою вони йдуть на хакатон: реалізувати конкретну ідею, яку давно обговорювали, просто спробувати свої сили в цікавій темі або ж добре провести час і завести нові знайомства.

Яніка Мерило додає, що дуже важливо, щоб команда приходила на хакатон з розумінням того, що вони будуть робити. Тобто вони повинні відповісти для себе на такі запитання: що хочуть отримати за ці 2 доби, що має бути готовим, що для цього варто зробити. Плюс команді потрібно ґрунтовно готуватися продавати свою ідею експертам. Щоб це не було щось на кшталт: «Ну, продукт майже готовий, а тепер давайте думати, що розповідати та які наші аргументи».

Майбутнім учасникам варто також зібрати наявну інформацію на тему хакатону. Дуже важливо заздалегідь подивитися, які вже є варіанти розв’язання проблеми, що вже зроблено, які є зауваження до поточних рішень і що потрібно допрацювати.

Софія Бєлєнкова також пропонує майбутнім учасникам визначити роль кожного в команді.

  1. Хто відповідатиме за координацію команди, зокрема й за комунікацію з організаторами хакатону, бо в процесі можуть бути різні зміни чи інформація, яку важливо не пропустити.
  2. Маркетингова частина рішень. Ця людина може не чекати, поки буде готова технічна опція, а одразу думати над тим, як донести, кому вона буде корисною. Від цієї людини залежить, чи почують ідею команди та наскільки її рішення зрозуміють.
  3. Людина, яка відповідатиме за розподіл ролей для роботи над технічним рішенням. Або це буде людина, яка робитиме технічний прототип самостійно.

Ролей може бути ще багато. І навіть якщо у команді всього 3 людини, все одно вони мають розуміти, хто та за що відповідатиме, щоб оптимізувати роботу команди під час хакатону.

Будь-хто на хакатоні має можливість створити новий продукт, просунути вже готовий стартап, згенерувати креативні рішення або отримати нові та цікаві знайомства. Такий захід також може стати осередком розв’язання важливих для суспільства проблем. Варто тільки спробувати й втілити омріяне!

Шукаєте анонси хакатонів чи конкурсів?

Збираємо для вас найкращі професійні можливості тут 👉

Шукати

Читайте також

Хакни що завгодно: що таке хакатон і навіщо брати в ньому участь

Хакатон як рушій змін: як реалізувати свою ідею і долучитися до змін в країні

4 історії, як запустити власний онлайн-курс

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Більше Більше для компаній
Пошукачу
Для компаній
Увійти
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: