Кількість вакансій в ІТ-сфері стрімко зростає попри пандемію. Багато компаній відчувають кадровий голод і готові брати на роботу не тільки профільних фахівців, а й світчерів — людей, які змінили сферу діяльності. І це чудова новина для тих, хто хоче «увійти в айті», але переживає, що в нього немає потрібного бекграунду.
Як почати кар’єру в ІТ, якщо у вас досвід зовсім в інших сферах, розбираємося разом із фахівцями Cpamatica. Це міжнародна CPA-мережа і компанія digital-маркетингу повного циклу, де готові брати на роботу світчерів, допомагати їм опанувати нову сферу чи професію, щоб у результаті люди максимально кайфували від процесу й результатів своєї роботи.
4 питання, як світчеру почати кар’єру в IT
Відповідають:
Євген Прима, Chief Executive Officer. У 2013 році почав роботу в глобальній продуктовій IT-компанії Genesis на позиції Ad Monetization Manager, зараз працює CEO компанії Cpamatica. Любить свою роботу за можливість впливати на результат компанії: «Ти не просто маленький гвинтик, робота якого хоч і важлива, але непомітна. Ти завжди можеш чітко зрозуміти, як твоя щоденна робота і твої рішення вплинули на дохід бізнесу».
Олеся Голубиця, Head of Facebook Marketing. У digital-маркетингу понад 6 років, із них 3 роки працює в Cpamatica. Любить свою роботу за мінімум бюрократії, максимум свободи та за можливість бути відразу в декількох амплуа: «Тут ти не просто медіабайер, ти ще трохи продуктолог та аналітик, повністю відповідаєш за результат. Такий мікс дозволяє відчувати себе впевненим фахівцем і розвиватися як менеджеру».
1. Які позиції в IT підійдуть світчерам?
Євген Прима, CEO Cpamatica
У нашій компанії завжди є дефіцит кадрів на Junior-позиції. Ми часто беремо світчерів на нетехнічні вакансії: наприклад, через активне зростання постійно шукаємо фахівців із закупівлі трафіку (User Acquisition Specialist, Traffic Manager, Media Buyer). Також для світчерів відмінно підійдуть Junior-позиції Product Manager, Analyst або Affiliate Manager.
Олеся Голубиця, Head of Facebook Marketing Cpamatica
Щоб перейти в IT, необов’язково кардинально змінювати професію. Ви можете оцінити свої сильні сторони, ключові компетенції та знайти позицію, яка буде максимально вам підходити.
Якщо ви працювали менеджером із продажу, то зможете реалізувати себе в IT-компанії як Business Development Manager або Affiliate Manager. Тому що це той же продаж і спілкування з людьми, а отже, всі ваші компетенції стануть у пригоді. Якщо ви любите цифри, розбираєтеся в Excel, формулах і діаграмах — зможете бути класним аналітиком, продуктологом або Data Scientist. А маркетинг в IT — це взагалі мікс усього, де потрібен аналітичний склад розуму, вміння працювати з даними і трохи креативу.
Загалом, хорошою точкою входу буде будь-яка Junior-вакансія в маркетингу, аналітиці, біздеві та інших напрямках — залежить від того, який досвід у вас уже є і що більше приваблює по функціоналу.
Звичайно, якщо хочете зайняти саме технічну позицію — стати QA або програмістом, — доведеться додатково вчитися.
2. Світчерам доводиться конкурувати зі студентами і заново будувати кар’єру з нуля?
Олеся Голубиця, Head of Facebook Marketing Cpamatica
З огляду на зростання IT-сфери в Україні і більш високий поріг входу, світчери конкурують вже не зі студентами, а з людьми свого ж рівня, віку та експертизи.
Що стосується «занулення» кар’єри: так, швидше за все, після зміни сфери вам доведеться почати з Junior-позиції. З іншого боку, у вас не буде стелі для зростання. У багатьох компаніях просування кар’єрними сходами залежить від того, як довго ви працюєте. В IT це не так. Якщо ви талановиті, у вас багато ідей та енергії, ви будете розвиватися тут набагато швидше, ніж будь-де. Я знаю випадки, коли люди не зі сфери виростали до керівників за 1-2 роки.
3. Як світчеру звернути на себе увагу роботодавця?
Олеся Голубиця, Head of Facebook Marketing Cpamatica
Краще за все про будь-якого співробітника говорять його минулі досягнення. Якщо він класно показав себе на попередніх місцях роботи, може розповісти про це і навести приклади — це буде плюсом. Ще ми завжди цікавимося некомерційними досягненнями людини.
А якщо говорити загалом, то ми шукаємо людей з аналітичним складом розуму, які орієнтовані на результат і вміють самостійно доводити процеси до кінця.
Євген Прима, CEO Cpamatica
На що ми звернемо увагу при перегляді резюме:
- наскільки грамотно його складено (без одруківок, помилок і не на конструкторі сайту пошуку роботи);
- щоб людина не «стрибала» попередніми місцями роботи (кілька місяців на кожному);
- супровідний лист теж буде корисним (там можна розповісти, чим зацікавила вакансія, а кастомний підхід завжди лестить роботодавцю);
- чи зробив кандидат one more step. Наведу приклад: перший варіант — кандидат навчався, потім працював, другий варіант — окрім навчання або роботи він брав участь у додаткових активностях, був членом AIESEC, навчався на курсах, вирішував бізнес-кейси тощо.
Сам я навчався у КНЕУ на факультеті маркетингу. Робота в ІТ стала моїм першим серйозним місцем. Похвалитися комерційним досвідом я не міг, тому впевнений, що мені зробили оффер, виходячи з моїх досягнень у навчанні та додаткових активностей. Тож one more step дійсно буде грати в плюс вашій кандидатурі, особливо якщо у вас поки невеликий досвід роботи.
На що ми звернемо увагу на співбесіді:
- досягнення на попередньому місці роботи;
- усвідомленість вибору професії в IT (не хайп за доларовою зарплатою);
- підготовку до співбесіди (наприклад, чи розуміє кандидат суть позиції);
- аналітичні навички.
4. Який перший крок зробити, щоб «увійти в айті»?
Євген Прима, CEO Cpamatica
Як мінімум — почитайте трохи більше про сферу і виберіть пул професій, які вам цікаві. Походіть на співбесіди. Вони потрібні не тільки компаніям, щоб дізнатися більше про кандидата, але й кандидатам — щоб дізнатися більше про компанію: специфіку роботи, які завдання у вас будуть, чого від вас чекають, чим ваш досвід буде корисний на цій позиції тощо.
Якщо для вас це буде звучати цікаво — ризикуйте. З досвіду моєї компанії можу сказати, що всі, хто перейшов в IT з інших сфер, тут і залишилися.
Олеся Голубиця, Head of Facebook Marketing Cpamatica
Я би порадила більше зануритись у саму сферу. Для цього існують різні івенти — наприклад, 15 травня ми проведемо Cpamatica IT Day. Постараємося розповісти й показати, що собою являє IT-сфера зсередини, відповімо на всі питання і просто добре проведемо час. Буде нетворкінг, а також лекції від наших топменеджерів і хлопців, які й самі змінили сферу. Я думаю, це хороша можливість зрозуміти, чи варто переходити в IT.
Особистий досвід: світчер про свій перехід в IT
Єгор Галушко, Head of Affiliate Cpamatica
Про освіту й попередній досвід
Я отримав освіту в Ланкастерському університеті у Великій Британії — бакалавр бізнес-адміністрування зі спеціалізацією у корпоративних фінансах. Перший досвід роботи теж був за кордоном: річна інтернатура у відділі по роботі з фондами швейцарського фінансового холдингу.
Взагалі я хотів стати інвестиційним банкіром, тому після повернення в Україну влаштувався в Concorde Capital і займався там аналізом інвестиційних проєктів. У мене були хороша англійська й релевантний досвід, тому я швидко зростав. Потім мені зробили пропозицію Fozzy Group, де саме формувався інвестиційно-аналітичний департамент за участю McKinsey&Co.
У підсумку я отримав дуже різноплановий досвід роботи: з фінансами, клієнтами, операційкою, аналітикою. Ці ж питання я вирішую зараз в IT, тож мій досвід став відмінною основою для переходу.
Про перехід в IT
Мені хотілося в роботі гнучкості, свіжості, і внутрішньо я розумів, що можу знайти це в ІТ. У попередніх компаніях все ж відчувалася певна консервативність і бюрократія. Там більш структурований шлях кар’єрного зростання, але мені здається, що в ІТ еквівалентну з точки зору повноважень позицію можна отримати швидше.
Якось зі мною зв’язався рекрутер із Cpamatica і запропонував позицію в аналітичному департаменті. Я зацікавився, але не стільки позицією (аналітиком я працював і до цього), скільки самої сферою, тому що внутрішнім чуттям розумів, що це — моє. Пройшов кілька етапів, зробив тестове. Потрібно було побудувати бізнес-модель для дейтингового додатку. Я взагалі не знав сферу, тому почав щось читати, розпитувати знайомих, які працювали в інших IT компаніях. Робив тестове два тижні, а в результаті отримав фідбек, що все класно, але на позицію вже взяли людину. Але це дало мені поштовх, і я почав дивитися різні варіанти роботи в IT — в маркетингу, бізнес-девелопменті, аналітиці.
У якийсь момент на мене знову вийшли з Cpamatica — вже з пропозицією посади Head of Affiliate. Я довго розбирався у специфіці роботи компанії, але в підсумку вирішив все ж спробувати. Зараз, як Head of Affiliate, я керую цілим відділом, відповідаю за його фінансові результати і загалом — за подальший розвиток CPA-мережі.
Про переваги роботи в ІТ
По-перше, це свобода. Тут основне — результат, тому ти сам відповідаєш за свій графік та ефективність. До ІТ я часто стикався з тим, що ти повинен відсидіти стільки-то годин, зробити спущене зверху… Тут такого немає взагалі. У мене гнучкий графік і певний пул завдань, який я визначив сам або частково з СЕО, і я вирішую, як їх виконувати.
По-друге, в IT немає нічого зайвого. Немає непотрібних правил, бюрократії, процесів заради процесів — приживається тільки те, що працює на фінансовий результат або загальний well-being компанії.
По-третє, глобальність. IT в Україні в основному працює на глобальний ринок. Особисто мене дуже драйвить розуміти, що мій ринок не обмежений однією країною, що в мене немає стелі для зростання, що я частина чогось більшого.
Поради для світчерів
1. Визначитися з напрямом. ІТ — дуже широке поняття. Різні функції вимагають різних навичок (крім, мабуть, аналітики — це важливий скіл для всіх). Тому для початку потрібно вивчити, що взагалі є в ІТ, розібратися в собі та зрозуміти, що з цього вам цікаво та під силу. Для цього варто якомога більше дізнаватися про індустрію, знайомитися з людьми і ставити якомога більше запитань.
2. Не боятися тестових. У нас вони на 50-60% визначають успіх кандидата. Тому якщо ви хочете отримати класну позицію, не шкодуйте два тижні свого життя на тестове, яке стане вашою візитною карткою при працевлаштуванні.
3. Готуватися до співбесід. Це, по-перше, про те, щоб якнайкраще представити свій попередній досвід: не просто говорити про обов’язки, а показати на конкретних прикладах, який ефект мала ваша робота. По-друге, про те, щоб розбиратися, в яку компанію і на яку позицію ви взагалі йдете.
4. Якщо зважилися — пробуйте. Я розумію, що це дуже складний крок для людей, які 3, 5, а то й 10 років провели в іншій сфері. Але якщо ви внутрішньо відчуваєте, що хочеться і вже час, то не бійтеся робити наступний крок. Не вийде — повернетесь. Мені здається, це взагалі повинно бути одним з головних гасел людини: «Я просто спробував». Звичайно, якщо пробувати усвідомлено й аналізувати, чому вийшло або не вийшло.
У моєму житті це було одне з найбільш правильних рішень.
Хочете дізнатися більше про роботу в IT?
Cpamatica IT Day — це можливість дізнатися, як працює продуктова digital-компанія зсередини і з чого почати кар’єру, якщо у вас є досвід в інших сферах.
Буде мінімум теорії і максимум практичних знань від топменеджерів компанії. А ще нетворкінг і можливість для учасників претендувати на позиції Business Development Manager, Marketing Manager, Product Manager, Analyst, User Acquisition Analyst, Traffic Manager.
Реєструйтеся до 7 травня за посиланням >>>
Читайте також
Як потрапити на роботу в IT-компанію без досвіду в IT?
Як журналістка, жонглер та аналітикиня змінили професію й перейшли в ІТ
Дякуємо!
Тепер редактори знають.